پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۶، ۰۹:۳۸ ب.ظ

۰

به گزارش شبنم همدان: 27 اذر ماه سالروز شهادت ایت الله محمد  مفتح است که با نام روز وحدت حوزه و دانشگاه معرفی شده است در این خصوص گفتگویی با محمد حسن  قدیری  ابیانه سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا و کارشناس امور عالی استراتژیک انجام دادیم .

وحدت بین علم و دین

کارشناس امور عالی استراتژیک اظهار داشت: وحدت بین حوزه و دانشگاه وحدت بین دنیا و اخرت و وحدت بین علم و دین است . برخلاف مسیحیت که به دلیل ورود خرافات و جعلیات که با عقل و منطق در تضاد است،  خواستار جدایی دین از حکومت شده اند و عقل و استدلال را دشمن دین معرفی می نمایند، این درحالی است که در دین مبین اسلام و قران تاکید فراوانی بر تفکر و تعقل شده است.

کلاس درس از منظر اسلام عبادتگاه است

وی افزود: بر طبق حدیث نبوی یک ساعت تفکر بالاتر از هفتاد سال عبادت است . دین نه تنها با علم مخالف نیست بلکه تحصیل علم را عبادت خدا و کلاس درس را عبادتگاه معرفی می نماید , در دین مبین اسلام تاکید فروان بر  تحصیل علم در  همه جهات شده است .

وحدت حوزه و دانشگاه لازمه پیشرفت همه جانبه کشور

وی تصریح کرد: بر اساس دین  اسلام دین با  علم در تضاد نیست. علم تا کنون  نتوانسته است آموزه های قران را بر خلاف عقل معرفی کند . بنابراین بر اساس دین مبین اسلام  علم و دین دوبال لازم برای پیشرفت همه جانبه کشور  هستند و چون روحانیون متخصصان دینی و دانشگاهیان متخصصان علوم هستند وحدت بین این دو به پیشرفت همه جانبه کشور خواهد انجامید .بدین ترتیب وحدت حوزه و دانشگاه مورد تاکید امام خمینی(ره )و ایت الله خامنه ای (مد ظله العالی )قرار گرفته است.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا اشاره داشت: اقداماتی در راستای برقراری  وحدت حوزه و دانشگاه صورت گرفته است شکل گیری نهاد رهبری در دانشگاه ها و برگزاری و تدریس  دروس معارف اسلامی گامی در راستای عملی شدن این هدف می باشد. حوزه های علمیه نیز از اساتید برجسته دانشگاه دعوت به عمل می آورند. اما این موارد کافی نیست باید تلاشی بیش از این صورت پذیرد .

قدیری ابیانه در خصوص اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: متاسفانه در کشور عده ای در جهت خلاف وحدت این دو نهاد مهم و سازنده گام برمی دارند. بیگانگان نیز در تبلیغات خود در این مسیر گام بر می دارند.

هر نظریه ای که دانشمندان مطرح می کنند علم نیست

وی افزود: یکی از اشتباهاتی که در دانشگاه ها صورت می گیرد این است که نظریات دانشمندان را علم تصور می کنند در حالی که هر نظریه ای علم نیست بلکه استنباط افراد از وقایع است. در زمانی موجی ایجاد  شده بود که بر اساس نظریه داروین  انسان از  نسل میمون پدید آمده است و عده ای  در داخل به دنبال این بودند که بگویند حتی اگر انسان از نسل میمون باشد تضادی با قرآن ندارد, در حالی  که این نظریه از نظر علمی ثابت  نشده است. بدین ترتیب ما باید تفاوتی با ارائه  نظریه علمی با دین قائل شویم و هر نظریه ای را به عنوان علم نپذیریم. قرآن و اسلام با علم  سر ستیز ندارند . اسلام دنیا را مزرعه آخرت می داند. به عنوان مثال فمینیست ها زن و مرد را در تضاد با یکدیگر معرفی می نمایند در حالی که در دین اسلام مرد و زن مکمل یکدیگر هستند .

۹۶/۰۹/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">