پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۶، ۰۶:۱۱ ب.ظ

۰

پایگاه انقلاب نیوز: محمد حسن قدیری ابیانه در گفت و گو با خبرنگار انقلاب نیوز،با اشاره مشکلات شدید اقتصادی و بی توجهی دولت نسبت به آن اظهار داشت: وضعیت اقتصادی کشور اصلاً مناسب نیست، در آمد دولت در سال گذشته از محل صادرات نفت 70 هزار میلیارد تومان بوده است یعنی  به ازای هر ایرانی ماهیانه  73 هزار تومان در آمد نفتی ، بدهی دولت تا ابتدای امسال 700 هزار میلیارد تومان است یعنی به اندازه 10 برابر درآمد نفت پارسال و از ابتدای امسال به این بدهی‌ها اضافه شده است.

👈دولت به ازای هر خانواده 4 نفری 35 میلیون تومان بدهکار است

وی افزود: دولت به ازای هر خانواده 4 نفری 35 میلیون تومان بدهکار است و به آن هم اضافه می‌شود و حتی اگر اسراف و حیف و میل نباشد باز هم به بدهی‌ها اضافه می‌شود.

 

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک بیان داشت: در برنامه ششم توسعه آمده است که باید 950 هزار شغل ایجاد شود که نوبخت سخنگوی دولت اعلام کرد که برای این مقدار شغل 770 هزار میلیارد تومان بودجه مورد نیاز است.

 کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به مشکل بیکاری ابراز داشت: برای ایجاد اشتغال 950 هزار نفر به اندازه 11 سال درآمد نفت پارسال نیاز است و سالی 750 الی 800 هزار نفر به داوطلبین اشتغال افزوده می‌شود و بحران بیکاری رو به افزایش است.

قدیری ابیانه با بیان اینکه تصور مردم از درآمدهای  نفتی صدها برابر واقعیت است، گفت: این  تصور غلط سبب شده مردم به این موضوع برسند که حکومت باید نیازهای آن‌ها را تأمین کند در حالی که در دنیا مردم می‌دانند باید هزینه‌های دولت را تأمین کنند و دولت ها پیش از طریق اخذ مالیات هزینه‌ها را تامین می کنند، برای اینکه بتواند مالیات دریافت کند مردم باید تولید ثروت کنند و در این راستا باید ساعت مفید کار بالا باشد.

👈مردم خرید کالای خارجی را به کالای داخلی ترجیح می‌دهند

وی با تاکید بر اینکه مردم باید قناعت در مصرف داشته باشند، تصریح کرد: متاسفانه مردم کشورمان از کم کارترین مردم دنیا و همچنین مسرف‌ترین هستند، مردم خرید کالای خارجی را به کالای داخلی ترجیح می‌دهند، کالای هرکشوری خریداری شود اشتغال آن کشور رونق می‌گیرد و پول ملی آن کشور تقویت می‌شود و اگر جنس قاچاق بخرند قاچاقچیان نیز تقویت می‌شوند.

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک با اشاره به لزوم خرید کالاهای ایرانی اظهار داشت: اگر ملت ایران اراده کند و حتی المقدور جنس خارجی نخرند و از جنس داخلی حمایت کنند حتی اگر آن جنس کیفیت خارجی را نداشته باشد و قیمت آن هم بیشتر باشد 80 درصد مشکل اشتغال حل می‌شود. 

کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: هم مدیران و هم مردم به وظایف خود عمل نمی‌کنند و اگر به جای دولت‌هایی که بوده و هست حکومت معصوم هم باشد ولی مردم به وظیفه خود عمل نکنند به نتیجه دلخواه نخواهیم رسید.

قدیری ابیانه افزود: راهکار قضیه اقتصاد مقاومتی است ولی دولت به آن اعتقادی ندارد و عمل نمی‌کند و مردم هم به آن پایبند نیستند، اگر به اقتصاد مقاومتی عمل شود به سرعت اقتصاد کشورمان بهبود پیدا می‌کند.

وی گفت: امروز ساعت کار مفید ادارات دولتی 22 دقیقه در روز است که این یک ننگ بزرگ است اما در کره جنوبی 9 ساعت و نیم  است یعنی یک سال کار مفید یک تبعه کره جنوبی مساوی با 26 سال کار مفید یک کارمند دولتی است.

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک با تاکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف ابراز داشت: غذای دور ریز مردم کشورمان غذای 15 میلیون نفر است و به اسراف عادت کرده‌ایم دولت هم باید همه هم و غم خود را برای رفع مشکل اشتغال و اقتصاد و تورم بگذارد.

کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: فرض کنیم اگر دولت از تولید حمایت کند و زمین رایگان و وام ارزان قیمت هم اختصاص دهد و به تولید توجه کند ولی مردم جنس خارجی خریاری کنند و توجهی به تولید داخلی نداشته باشند آن کارخانه با سرمایه گذاری کلان از بین می‌رود.

وی ادامه داد: دولت باید به کار خود که اجرایی است، بپردازد و مسئولین نباید تئوری پردازی کنند و آن را به عهده کسانی بگذارند که گرفتار کارهای اجرایی نیستند. 

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک بیان داشت: اگر گلایه ای وجود دارد از دولت و مردم است و نقش مردم پررنگ تر است، خداوند در قرآن کریم فرموده سرنوشت قومی تغییر نمی‌کند مگر اینکه آن قوم در نفس خود تغییر ایجاد کند.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: در نظام جمهوری اسلامی مسئولین را مردم انتخاب می‌کنند و اگر ایرادهایی که به دولت‌ها گرفته می‌شود صحت داشته باشد به انتخاب اشتباه مردم بر می‌گردد، نمی‌توان هم انتخاب کرد و هم اعتمادی به آن نکرد.

گفت و گو ازسید احمد نجفی اردبیلی

۹۶/۱۰/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">