پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۹ بهمن ۱۳۹۶، ۰۸:۱۷ ب.ظ

۰

کارشناس مسائل سیاسی و امور استراتژیک تأکید کرد: کسانی که با اسلام و نظام اسلامی مخالفت و یا دشمنی دارند، تلاش می‌کنند با ناکارآمد جلوه دادن نظام، مردم را از انقلاب و نظام اسلامی جدا کنند.

محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل سیاسی و امور استراتژیک، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه رسانه‌های بیگانه و جریان‌های غربگرای داخلی همواره به دنبال ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی هستند، گفت: واضح است کسانی که با اسلام و نظام اسلامی مخالفت و یا دشمنی دارند، تلاش می‌کنند با ناکارآمد جلوه دادن نظام، مردم را از انقلاب و نظام اسلامی جدا کرده و در مواقع مقتضی آنان را علیه نظام بشورانند و پایگاه مردمی نظام اسلامی را مختل کنند.

وی افزود: پایگاه مردمی یکی از ارکان قدرت نظام جمهوری اسلامی است، در حقیقت تضعیف این پایگاه منجر به تضعیف نظام جمهوری اسلامی خواهد شد. اما فقط دشمنان دانا زمینه‌ساز چنین تصوری نیستند بلکه دوستان نادان نیز در ایجاد این وضعیت کم از دشمنان ندارند برای مثال، دادن وعده‌هایی که اصولا شدنی نیستند به خصوص در ایام انتخابات، از جمله کارهایی است که در ناکارآمد جلوه دادن نظام تاثیر می‌گذارد.

قدیری ابیانه با گلایه از برخی رسانه‌های داخلی، اظهار داشت: برخی رسانه‌های گروهی به خوبی به وظیفه خود عمل نکرده و حقایق و واقعیت‌های کشور را به درستی بیان نمی‌کنند؛ نه محدودیت‌ها را معرفی می‌کنند و نه دستاوردها را، برای مثال یکی از تصوراتی که در جامعه وجود دارد این است که با وجود ثروتمند تلقی شدن ایران و داشتن ذخائر عظیم نفت، گاز و معادن و سایر درآمدهای دولت از قبیل مالیات، گمرک، عوارض و جریمه‌ها این سوال در اذهان مطرح است که چرا  با این دارایی‌ها و ثروت عظیم باز هم مردم مشکلات اقتصادی از قبیل مسکن، معیشت، اشتغال، درمان و عدم رفاه را لمس می‌کنند، چرا دولت‌های مختلف خواسته‌های آنان را برآورده نکردند، چرا مطالبات مردم در برخی از موارد بی‌پاسخ می‌ماند.

این کارشناس مسائل سیاسی و امور استراتژیک ادامه داد: پاسخی که می‌توان به این تصورات و پرسش‌ها داد این است که درآمدهای حاصل از صادرات نفت شفاف و ارقام آن نجومی و بلکه سوپر نجومی است و مردم تصور درستی از اندازه آن ندارند. یکی از ملاک‌ها برای اندازه‌گیری درست درآمدهای نفتی مقایسه آن با درآمدهای ماهیانه افراد است.
 برای مثال اگر آن رقم نجومی درآمد نفت را به عدد جمعیت کشور تقسیم کنیم درآمد نفتی به ازای هر ایرانی در هر سال مشخص می‌شود و اگر آن را بر دوازده ماه تقسیم کنیم میزان صادرات نفت به ازای هر ایرانی در هر ماه معلوم خواهد شد، در این صورت با مقایسه درآمد نفتی با حقوق مردم، درآمدها و هزینه‌های ماهانه می‌توان به یک روش برای ملموس کردن اندازه درآمدها دست یافت.

وی با بیان اینکه تصور مردم از میزان درآمد نفت به ازای هر ایرانی در هر ماه میلیون‌ها تا میلیاردها تومان است، گفت: این در حالی است که درآمد نفت در بودجه مصوب سال ۹۱، ۶۱هزار میلیارد تومان بوده است یعنی با توجه به جمعیت ۷۵ میلیونی در آن سال، ایران به ازای هر ایرانی در هر ماه حدود ۶۷ هزار تومان بوده است، سال گذشته درآمد نفت ۷۰ هزار میلیارد تومان بوده، یعنی با توجه به جمعیت ۸۰ میلیون نفری کشور به ازای هر ایرانی حدود ۷۳ هزار تومان است و بودجه سال آینده حدود ۱۰۰هزار میلیارد تومان می‌شود که با توجه به جمعیت ۸۱ میلیون نفری سال آینده رقمی حدود ۱۰۰ هزار تومان به ازای هر یک ایرانی می‌شود.

وی افزود: به طور طبیعی اگر تصور مردم از درآمد نفت واقعی یا توهمی باشد ارزیابی مردم نیز از دستاوردها و کارایی نظام متفاوت خواهد بود، کسی نباید توقع داشته باشد دولت با درآمد ماهیانه ۷۳ یا ۱۰۰ هزار تومانی به ازای هر ایرانی تمام نیازهایش تامین کند، این تصور غلط باعث شده مردم در ایران به این باور برسند که حکومت مسؤول تامین نیازهایشان است در حالی که در دنیا مردم می‌دانند که آنها باید هزینه‌های دولت‌هایشان را تامین کنند و میزانی که دولت‌ها برای رفاه عمومی یا تامین اجتماعی مثل فقرزدایی، بیکاری‌زدایی و امور درمانی اختصاص می‌دهند بستگی به درآمدی دارد که دولت عمدتا از محل کسب مالیات به دست می‌آورد، مالیاتی که از محل درآمد حاصل از کار و تلاش مردم به دست می‌آید.

قدیری ابیانه اضافه کرد: هر جا که مردم تصور کنند حکومت باید نیازهای آنها را تامین کند و تمامی کمبودها را صرفا به حکومت‌ها و دولت‌ها نسبت دهند تصور ناکارآمدی به وجود می‌آید، متاسفانه رسانه‌های گروهی ما نه تنها این موضوع را برای مردم روشن نمی کنند بلکه خود در دامن زدن به توقعات مردمی که نتیجه آن تصور ناکارآمدی نظام و دولت‌ها است سهیم می‌شوند، دولت‌ها نیز معمولا به جای ارائه عملکرد خویش بر مبنای واقعیات به تخطئه دولت‌های گذشته می‌پردازند و آنها را ناکارآمد جلوه می‌دهند.

این کارشناس مسائل سیاسی و امور استراتژیک بیان داشت: با توجه به درآمد پایین نفت به ازای هر ایرانی در هر ماه، کل بودجه شامل تمام درآمدهای دولت نیز با تصوری که مردم از دولت‌ها دارند نیز تطابق ندارد، بنابراین یکی از ضرورت‌های کشور طرح این واقعیات در اذهان عمومی به ویژه توسط رسانه‌های گروهی و دستگاه‌های مسؤول است.

قدیری ابیانه در ادامه اظهار داشت: قریب به اتفاق مسؤولان از میزان درآمد نفت بر اساس نفر ماه تومان ناآگاه هستند و خود نیز تصور غلطی از این ارقام دارند، برخی افراد امکانات رفاهی ایران را با امکانات رفاهی کشورهای عرب و نفت‌خیز منطقه مقایسه می‌کنند، یک مقایسه ساده نشان می‌دهد میزان صادرات نفت در امارات متحده عربی به ازای هر تبعه آن کشور بیش از ۸۰ سال صادرات نفت یک ایرانی در شرایط قبل از تحریم است، اگر این مسأله را درنظر نگیریم در محاسبات خود دچار اشتباه می‌شویم.

قدیری ابیانه ادامه داد: تصور اشتباه از درآمدهای نفت موجب شده است که تمام بحث‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور حول محور توزیع ثروت صورت بگیرد و نه تولید ثروت، همه افراد جامعه مطالبه‌گر شدند، عموم مردم تصور می‌کنند در صورت به کارگیری درست ثروت‌های نفتی، نیازهایشان برآورده می‌شود در حالی که نه با نفت و نه با سایر منابع طبیعی نمی‌توان نیازهای مردم را برآورده کرد، منابع طبیعی نمی‌تواند جای کار و تلاش آحاد مردم را بگیرد.

این کارشناس مسائل سیاسی و امور استراتژیک با بیان اینکه ملت ایران از مزیت‌ها، امتیازات و ویژگی‌های بزرگی برخوردار است اما متاسفانه در زمینه فرهنگ کار و مصرف ایرانی‌ها جزء ضعیف‌ترین جوامع در دنیا هستند، گفت: مطابق با معیارهای جهانی تنبلی اجتماعی مردم ایران پس از مردم چند کشور عربی و نفت‌خیز در رده بالاترین درجات تنبلی اجتماعی قرار دارند، علاوه بر آن متاسفانه ما جزء پر مصرف‌ترین ملت‌ها هستیم و فقط دورریز غذای ما می‌تواند نیاز ۱۵ میلیون نفر به غذا را تامین کند.

وی افزود: البته مواردی که ذکر شد به این معنا نیست که دولت‌ها کم‌کاری نکردند یا هیچ ضعفی ندارند، اما حتی اگر مدیران و مسؤولان بهترین مدیران و مسؤولان جهان و حتی معصوم باشند و مردم به وظیفه خود عمل نکنند باز هم به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید کمااینکه نهج‌البلاغه پر است از گلایه‌های امیرمومنان علی(ع) از مردم زمان خود که به وظیفه‌شان عمل نکردند. تصور غلط از درآمدهای نفتی سبب شده در ذهن مردم هر موفقیت یا کاستی به مدیران نسبت داده شود و مردم نقش خود را نادیده بگیرند.

وی با اشاره به اینکه هر جا مردم در صحنه حضور داشتند و به وظیفه خود عمل کردند موفقیت‌های چشمگیری حاصل شد، بیان داشت: پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی، پیشرفت در زمینه موشکی و هسته‌ای در اوج تحریم‌ها مدیون مشارکت مردم در امور و تلاش کارکنان در آن حوزه است، اما هر جایی تلاش و دغدغه وجود نداشته مانند صنایع خودرورسازی پیشرفت‌ها به قدر لازم و درخور نظام اسلامی صورت نگرفته است؛ بنابراین در نظام جمهوری اسلامی این مردم هستند که مسؤولان را انتخاب می‌کنند و اگر ناکارآمدی در آنان مشاهده می‌شود بر فرض که این قضاوت ناکارآمدی درست باشد باز هم به خود مردم برمی‌گردد زیرا آنان هستند که مستقیم یا غیرمستقیم مسؤولان را انتخاب می‌کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی و امور استراتژیک ادامه داد: ساعت مفید کاری در ادارات دولتی ما ۲۲ دقیقه در روز است، تعطیلات مناسبتی در کشور ۲۷ روز است که اگر بین التعطیل‌ها را هم به آن اضافه کنیم بیش از این است، در حالی که در آمریکا تعطیلات مناسبتی ۷ روز در انگلستان ۸ روز و در فرانسه و آلمان ۱۰ روز است، اگر یکی از نامزدها در ایام انتخابات مطرح کند که از این تعداد تعطیلی‌ها خواهد کاست مردم به او رای نمی‌دهند در حالی که تعطیلات کشور ما زیاد است و باید کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه مردم رییس‌جمهور و نمایندگان مجلس را انتخاب می‌کنند، گفت: وزرا را رییس‌‌جمهور و نمایندگان مجلس را مردم انتخاب می‌کنند؛ بنابراین اگر سیستم اجرایی کشور ضعیف است هم به توانایی مدیران، انتخاب مردم و فرهنگ کار کارکنان دستگاه‌های مختلف برمی‌گردد.

ادامه قدیری ابیانه: 👈القای ناکارآمدی نظام؛ راهبرد دشمن برای جدایی مردم از انقلاب

قدیری ابیانه در پایان خاطرنشان کرد: اسلام فی‌نفسه کارآمد است، امام علی(ع) فرمودند بهترین تفریح کار است اما متاسفانه باور مردم ما این است که بهترین کار تفریح است، نمی‌توان و نباید ناکارآمدی در اقتصاد را به گردن اسلام انداخت وقتی افراد بهترین کار را تفریح می‌دانند.
 هر گاه فرمایش امیرمومنان علی(ع) که بهترین تفریح کار است، به ملکه ذهن و باور مردم تبدیل شد آنگاه شاهد پیشرفت سریعتر کشور در عرصه‌های گوناگون خواهیم بود.

۹۶/۱۱/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">