پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۶، ۰۹:۴۵ ق.ظ

۰

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک با تاکید بر اینکه تصور مردم از میزان درآمد کشور فراتر از واقعیت‌هاست، گفت: برخی توقعات و انتظارات ایجاد شده در جامعه منطقی نیست.

به گزارش ایسنا، محمدحسن قدیری ابیانه در سلسله نشست های بصیرت انقلاب که به مناسبت دهه مبارک فجر در مسجد امام حسین (ع) ساوه برگزار شد، با تاکید بر وجود ذخایر نفتی، معادن غنی و ظرفیت‌های بالقوه در ایران، اظهار کرد: ایران یک کشور ثروتمند نفت خیز است که همواره درآمد نفتی داشته و صادرات نفتی برای کشور ارزآوری دارد.

وی با تاکید بر اینکه تصور مردم از درآمد نفتی غیرواقعی است، گفت: نباید به صرف تصورات بوجود آمده قضاوت کنیم و به صرف داشتن درآمد نفتی بگوییم که هم باید یارانه بیشتری دریافت کرد و هم مشکلات اقتصاد، معیشت، درمان و ... برطرف شود. در حالیکه صادرات نفت به ازای هر ایرانی در بهترین شرایط درآمد نفتی در کشور طی سال‌های گذشته که وضعیت مطلوبتری بود به حدود 67 هزار تومان در هر ماه می‌رسد.

وی به درآمدهای عمومی کشور نیز اشاره کرد و گفت: علاوه بر درآمد نفتی کشور با احتساب درآمدهای عمومی، بدهی دولت در سال جاری به 700 هزار میلیارد تومان رسیده است که به اندازه 10 برابر درآمد نفتی سال 1395 است که نشانگر وضعیت نامطلوب اقتصادی کشور متاثر از مشکلات دیگر اقتصادی است.

قدیری ابیانه تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را تنها راهکار نجات کشور دانست و تصریح کرد: تحقق سیاست های اقتصادی مقاومتی مشارکت عمومی را می طلبد و صرفا با تلاش دولت امکان پذیر نیست بلکه مشارکت مردم در برطرف کردن مشکلات اقتصادی کشور ضرورت دارد.

وی با تاکید بر واقع گرایی در قضاوت‌ها، اظهار کرد: بطور متوسط ساعت کار مفید ادارات دولتی 22 دقیقه در روز است اما در کره جنوبی 9 ساعت و نیم در روز است یعنی یک سال کار مفید آنها مساوی است با 26 سال کار مفید یک کارمند دولتی در ایران که نشانگر کار و تلاش آنهاست. آنها در ازای کار بیشتر مالیات بیشتر به دولت پرداخت می‌کنند تا بتوانند با وجود محدودیت های درآمدی و در شرایط عدم برخورداری از منابع نفتی و غنی، به پویایی اقتصاد کشورشان کمک کنند و این روش رمز موفقیت آنهاست.

قدیری ابیانه با تاکید بر حضور مردم در عرصه‌های گوناگون که رمز موفقیت کشور است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی به پشتوانه مردم به پیروزی رسید و امروز هم به پشتوانه مردم در حال تحقق اهداف خود و مبارزه با ظلم و استبداد در حال حرکت پرشتاب است.

وی خواستار ارزیابی مردم از عملکرد خود در جامعه شد و بر جلب رضایت مردم و خدمت خالصانه تاکید کرد و گفت: آمارها نشان می دهد که دور ریز غذای مردم ایران معادل غذای 15 میلیون نفر است، در واقع ما به راحتی منابع و ذخایر خود را هدر می دهیم و به اسراف عادت کرده ایم که زیبنده نیست.

وی به حمایت از تولید ملی تاکید کرد و گفت: اگر مردم صرفه جویی و مدیریت مصرف را سرلوحه کار خود قرار داده و با خرید کالای ایرانی مانع از مصرف جنس خارجی در کشور شوند بخش اعظمی از مشکلات اقتصادی و بیکاری کشور حل خواهد شد.

قدیری ابیانه تصریح کرد: حضور مردم صرفا به شرکت در راهپیمایی‌ها و سایر تجمعات انقلابی و مذهبی منحصر نیست بلکه حضور مردم در مدیریت مصرف، تحقق اقتصاد مقاومتی و خرید کالای ایرانی نیز اهمیت زیادی دارد.

وی در ادامه به دستاوردهای انقلاب اسلامی با گذشت حدود چهاردهه از پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: امروز سطح انتظارات و توقعات مردم بسیار متفاوت شده و به برکت انقلاب، روستاها و نقاط محروم از خدمات آب، برق، گاز و تلفن و سایر خدمات برخوردار شده و امروزه مطالبه گر برخورداری از خدماتی نظیر اینترنت پرسرعت هستند.

وی گفت: قبل از انقلاب در این کشور حدود 120 هزار دانشجو در دانشگاه ها تحصیل می‌کردند که 20 درصد آنان را بانوان تشکیل می دادند ولی امروزه جمعیت دانشجویی کشور ما به مرز پنج میلیون نفر رسیده است که بالغ بر 60 درصد دانشجویان را بانوان تشکیل می‌دهند یعنی هر سال بیش از ظرفیت تمامی دانشگاههای قبل از انقلاب به ظرفیت دانشگاه های ایران افزوده می شود و اساتید دانشگاه به اندازه دانشجویان قبل از انقلاب هستند در حالی که جمعیت کل کشورهایی نظیر کویت، قطر، بحرین و امارات به اندازه جمعیت دانشجویی ایران نیست.

قدیری ابیانه تصریح کرد: قبل از انقلاب بیگانگان برای این کشور تصمیم می گرفتند اما به برکت انقلاب اسلامی امروزه خودمان برای کشور تصمیم می‌گیریم و به معنای واقعی استقلال و خودکفایی در کشور حاکم است .

۹۶/۱۱/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">