پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۶، ۰۹:۵۴ ق.ظ

۱

... متاسفانه رسانه‌های گروهی ما نه تنها این موضوع را برای مردم روشن نمی کنند بلکه خود در دامن زدن به توقعات مردمی که نتیجه آن تصور ناکارآمدی نظام و دولت‌ها است سهیم می‌شوند، دولت‌ها نیز معمولا به جای ارائه عملکرد خویش بر مبنای واقعیات به تخطئه دولت‌های گذشته می‌پردازند و آنها را ناکارآمد جلوه می‌دهند.

این کارشناس مسائل سیاسی و امور استراتژیک بیان داشت: با توجه به درآمد پایین نفت به ازای هر ایرانی در هر ماه، کل بودجه شامل تمام درآمدهای دولت نیز با تصوری که مردم از دولت‌ها دارند نیز تطابق ندارد، بنابراین یکی از ضرورت‌های کشور طرح این واقعیات در اذهان عمومی به ویژه توسط رسانه‌های گروهی و دستگاه‌های مسؤول است.

قدیری ابیانه در ادامه اظهار داشت: قریب به اتفاق مسؤولان از میزان درآمد نفت بر اساس نفر ماه تومان ناآگاه هستند و خود نیز تصور غلطی از این ارقام دارند، برخی افراد امکانات رفاهی ایران را با امکانات رفاهی کشورهای عرب و نفت‌خیز منطقه مقایسه می‌کنند، یک مقایسه ساده نشان می‌دهد میزان صادرات نفت در امارات متحده عربی به ازای هر تبعه آن کشور بیش از ۸۰ سال صادرات نفت یک ایرانی در شرایط قبل از تحریم است، اگر این مسأله را درنظر نگیریم در محاسبات خود دچار اشتباه می‌شویم.

قدیری ابیانه ادامه داد: تصور اشتباه از درآمدهای نفت موجب شده است که تمام بحث‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور حول محور توزیع ثروت صورت بگیرد و نه تولید ثروت، همه افراد جامعه مطالبه‌گر شدند، عموم مردم تصور می‌کنند در صورت به کارگیری درست ثروت‌های نفتی، نیازهایشان برآورده می‌شود در حالی که نه با نفت و نه با سایر منابع طبیعی نمی‌توان نیازهای مردم را برآورده کرد، منابع طبیعی نمی‌تواند جای کار و تلاش آحاد مردم را بگیرد.

این کارشناس مسائل سیاسی و امور استراتژیک با بیان اینکه ملت ایران از مزیت‌ها، امتیازات و ویژگی‌های بزرگی برخوردار است اما متاسفانه در زمینه فرهنگ کار و مصرف ایرانی‌ها جزء ضعیف‌ترین جوامع در دنیا هستند، گفت: مطابق با معیارهای جهانی تنبلی اجتماعی مردم ایران پس از مردم چند کشور عربی و نفت‌خیز در رده بالاترین درجات تنبلی اجتماعی قرار دارند، علاوه بر آن متاسفانه ما جزء پر مصرف‌ترین ملت‌ها هستیم و فقط دورریز غذای ما می‌تواند نیاز ۱۵ میلیون نفر به غذا را تامین کند.

وی افزود: البته مواردی که ذکر شد به این معنا نیست که دولت‌ها کم‌کاری نکردند یا هیچ ضعفی ندارند، اما حتی اگر مدیران و مسؤولان بهترین مدیران و مسؤولان جهان و حتی معصوم باشند و مردم به وظیفه خود عمل نکنند باز هم به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید کمااینکه نهج‌البلاغه پر است از گلایه‌های امیرمومنان علی(ع) از مردم زمان خود که به وظیفه‌شان عمل نکردند. تصور غلط از درآمدهای نفتی سبب شده در ذهن مردم هر موفقیت یا کاستی به مدیران نسبت داده شود و مردم نقش خود را نادیده بگیرند.

وی با اشاره به اینکه هر جا مردم در صحنه حضور داشتند و به وظیفه خود عمل کردند موفقیت‌های چشمگیری حاصل شد، بیان داشت: پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی، پیشرفت در زمینه موشکی و هسته‌ای در اوج تحریم‌ها مدیون مشارکت مردم در امور و تلاش کارکنان در آن حوزه است، اما هر جایی تلاش و دغدغه وجود نداشته مانند صنایع خودرورسازی پیشرفت‌ها به قدر لازم و درخور نظام اسلامی صورت نگرفته است؛ بنابراین در نظام جمهوری اسلامی این مردم هستند که مسؤولان را انتخاب می‌کنند و اگر ناکارآمدی در آنان مشاهده می‌شود بر فرض که این قضاوت ناکارآمدی درست باشد باز هم به خود مردم برمی‌گردد زیرا آنان هستند که مستقیم یا غیرمستقیم مسؤولان را انتخاب می‌کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی و امور استراتژیک ادامه داد: ساعت مفید کاری در ادارات دولتی ما ۲۲ دقیقه در روز است، تعطیلات مناسبتی در کشور ۲۷ روز است که اگر بین التعطیل‌ها را هم به آن اضافه کنیم بیش از این است، در حالی که در آمریکا تعطیلات مناسبتی ۷ روز در انگلستان ۸ روز و در فرانسه و آلمان ۱۰ روز است، اگر یکی از نامزدها در ایام انتخابات مطرح کند که از این تعداد تعطیلی‌ها خواهد کاست مردم به او رای نمی‌دهند در حالی که تعطیلات کشور ما زیاد است و باید کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه مردم رییس‌جمهور و نمایندگان مجلس را انتخاب می‌کنند، گفت: وزرا را رییس‌‌جمهور و نمایندگان مجلس را مردم انتخاب می‌کنند؛ بنابراین اگر سیستم اجرایی کشور ضعیف است هم به توانایی مدیران، انتخاب مردم و فرهنگ کار کارکنان دستگاه‌های مختلف برمی‌گردد.

ادامه در 👇
mobile.rasanews.ir/data?id=551912

@ghadiri1404
ghadiri.ir

You, [31.01.18 20:37]
قدیری ابیانه: 👈استند آپ کمدی به سبک «هیلی» !

یادداشت در روزنامه حمائت ۱2همن ۵۷

«نیکی هیلی»، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل، در ادامه نمایش تبلیغاتی کاخ سفید در خصوص توان موشکی ایران اسلامی، ادعا کرده است که برای ترغیب «دونالد ترامپ» به حفظ برجام، تنبیه جمهوری اسلامی به دلیل نقض قطعنامه های شورای امنیت پیرامون موشک‌های بالستیک، ضرورت دارد ! این در حالی است که اساساً در توافق هسته ای میان ایران و گروه 1+5، بحثی در مورد محدود کردن توان موشکی یا مشروط نمودن اجرای تعهدات طرف مقابل به محدود نمودن این حوزه بسیار مهم، به میان نیامده است.
تنها محملی که این روزها آمریکایی‌ها به آن استناد می‌کنند، قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل است که در دو سطح، به بحث موشکی پرداخته؛ اول آنکه محدودیت‌ها علیه نقل و انتقال تجهیزات موشکی به ایران تا پایان یک دوره هشت ساله ادامه یابد و دوم، شورای امنیت به ایران «توصیه» نموده است که از توسعه موشک‌های بالستیک با توانایی حمل سلاح‌های هستهای، خودداری کند. در مورد سطح اول باید گفت که در تولیدات موشکی، کاملاً بومی و خودکفا شده‌ایم و نیازی به واردات تجهیزات و فناوری‌های آن نیست. در خصوص مسئله تولید موشک‌های بالستیک با قابلیت حمل سلاح هسته ای نیز روشن است که حرکت به سمت توسعه تسلیحات کشتار جمعی به لحاظ شرعی و قانونی، در دکترین نظامی کشورمان جایی ندارد و نیازی هم به توصیه نداریم. از این رو، استند آپ کمدی «هیلی»، برای همراه کردن کشورها، تفسیر دیگری جز گروگان گرفتن برجام برای تحقق مطامع نامشروع و غیرقانونی آمریکا که از طرق دیگر حاصل نشده، ندارد. برای پاسخ به این سؤال که آمریکا چه اهدافی را از چنین نمایش‌هایی دنبال می‌کند، باید از این ماجرا عبور کنیم و برخی تحولات منطقه را از منظری کلان‌تر و در کنار هم تحلیل نماییم.
1. پس از گذشت حدود ۷ سال از جولان تروریست‌ها در منطقه، برگ داعش برای آمریکایی‌ها سوخته و با وجود ژست‌های کذایی آمریکا و متحدانش برای تشکیل ائتلاف‌های خودخوانده علیه تکفیری‌ها، این پیروزی بزرگ توسط ایران و جبهه مقاومت به ثمر رسید و کام سعودی‌ها و اربابان آمریکایی آن‌ها را تلخ کرد. در یمن نیز، شرایط هر روز به ضرر سعودی‌ها پیش می‌رود و آل سعود به دلیل تحریم جمعی این کشور، تحت فشار افکار عمومی، رسانه های مستقل و حتی برخی نهادهای به اصطلاح حقوق بشری هستند. اکنون که ایران در ارائه راهکارهای مبارزه میدانی با تروریست‌ها در سوریه، دست برتر را دارد، خطری جدی برای «نیروی مرزی آمریکا» در این کشور به شمار می‌آید و از طرفی، در عرصه دیپلماتیک، نقشی سازنده در اجلاس آستانه و سوچی ایفا نموده، بنابراین، قادر است که ابتکار عمل برای حل بحران یمن را نیز در دست بگیرد. این اتفاقات، ابداً خوشایند عربستان و متحدانش که تاکنون بیش از 300 میلیارد دلار برای حمایت از تروریست‌های سوریه و عراق و نیز جنگ سه سال یمن هزینه کرده‌اند، نیست.
از سوی دیگر، ایران اسلامی برای اولین بار بعد از جنگ تحمیلی، با موفقیت توانست مأوا و مأمن تروریست‌های داعش در سوریه را با موشک‌های نقطه زن بالستیکی که از دو کشور عبور کردند، هدف قرار دهد و این یعنی، به صدا در آمدن زنگ خطر برای دیگر گروه های تکفیری تحت حمایت آمریکا. مجموع این اقدامات، از کشورمان، چهره ای مقتدر در برابر تروریست‌ها به جهان معرفی کرده و هیمنه به اصطلاح ضدتروریستی کاخ سفید را زیر سؤال برده است.
2. آمریکایی‌ها آشکارا از تغییر حکومت سخن به میان می‌آوردند و برای دستیابی به این هدف، فشار از داخل و خارج را در دستور کار خود قرار داده‌اند. «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه آمریکا در خرداد ماه امسال اعلام کرده بود برای تعبیر شدن این رؤیا، از «عوامل داخلی» خود حمایت می‌کند و روز گذشته، همزمان با اظهارات مداخله‌جویانه «نیکی هیلی» در زمینه تحدید توان موشکی، بر ضرورت مقابله با نفوذ منطقه ای جمهوری اسلامی تاکید و ادعا کرد که «ایران را بابت فعالیت‌های تهدیدآمیزش پاسخگو خواهیم کرد»! اگر این اظهارات را از منظر چاره جویی برای خروج از وضعیت نابسامان اقتصادی و تمدید هژمونی آمریکا ارزیابی کنیم، نتیجه این می‌شود که یانکی‌ها برای بقای ابر قدرتی خود، نیازمند منابع نفت و گاز ایران هستند و این امر زمانی اتفاق می‌افتد که انقلاب اسلامی را از بین برده باشند که زهی خیال باطل !
3. اینکه تیلرسون، فعالیت‌های کشورمان را «تهدید آمیز» توصیف می‌کند، دلیل دیگری هم دارد و آن، مخدوش کردن پیشینه صلح طلب بودن جمهوری اسلامی است. ایران اسلامی تاکنون به هیچ کشوری حمله نکرده و در مقابل، عربستان و متحدانش در منطقه از سوی نهادهای مختلف امنیتی حتی در کشورهای غربی و اروپایی به عنوان پشتیبانان اصلی تروریسم و ناامنی شناخته شده‌اند. واضح است که از منظر غرب، این امر یعنی «صلح طلب بودن ایران» و «تروریست پرور بودن عربستان سعودی و متحدانش» ب

You, [31.01.18 20:37]
اید معکوس شود، حتی اگر در کنگره آمریکا سندی ۲۸ صفحه ای وجود داشته باشد که اتباع عربستان را عاملان حادثه ۱۱ سپتامبر بداند. به عبارت دیگر، به هر نحو ممکن میکوشند به جای عربستان، امارات، القاعده، جبهه النصره، داعش و...، ایران، حزب الله لبنان و انصارالله یمن باید عوامل تروریسم و تهدیدی برای ثبات منطقه معرفی شوند.
4. به زعم سیاستمداران شیطان بزرگ، توانمندی صلح آمیز هسته ای ایران محدود شده و حالا برای ترسیم خط قرمز موشکی و منطقه ای باید دست بکار شوند. در گام‌های بعدی، پایان دادن به حمایت از گروه های مقاومت، حقوق بشر و دیگر مطالبات نامشروع را تا حصول آخرین خواسته های خود در دستور کار قرار می‌دهند. همه این موارد در کشورهای آمریکای لاتین که بسیاری از آن‌ها تمایل زیادی به ارتباط با آمریکا دارند، پیاده شده و به خواسته های کاخ سفید تن داده‌اند، اما باج دهی آن‌ها باعث نشده که واشنگتن دست از توطئه علیه این کشورها بر دارد.
اگر توان موشکی خود را از دست دهیم، قدرت بازدارندگی و تنبیه متجاوز را از دست خواهیم داد. آمریکایی‌ها در حالی برای کسب اجماع علیه قدرت نظامی جمهوری اسلامی به دوره گردی افتاده‌اند که صدها میلیارد دلار سلاح در اختیار دشمنان ما در منطقه قرار داده‌اند. این رویکرد آمریکایی‌ها را رهبر حکیم انقلاب، در اولین روز سال 95، در جمع زائران و مجاوران رضوی به دقت پیش بینی کرده بودند، آنجا که فرمودند: «اگر بر اساس خواست و میل آمریکا عمل شود، جمهوری اسلامی ایران باید از ابزارهای دفاعی خود نیز صرف‌نظر کند و دائماً در مقابل چراهای مختلف و زیادهخواهانه آمریکا پاسخگو باشد... اگر در مقابل آمریکا کوتاه بیاییم، دشمن گام به گام جلو می‌آید.»
راه حلی که بر این اساس کارآمد بوده و تجربه نیز درستی آن را ثابت کرده است، یک گام به جلو برداشتن و افزایش توان دفاعی و تهاجمی کشور است. در این میان، باید توجه داشت که یکی از تاکتیک‌هایی که آمریکا برای همراه کردن اروپا و دیگر کشورها بکار می‌گیرد، گرفتن ژست تهدید از یک سو و مداخله اروپا برای کسب امتیاز از ایران به نیابت از آمریکا برای باقی ماندن واشنگتن در برجام، از سوی دیگر است اما این سیاست و بازی «پلیس بد» و «پلیس خوب» نیز تکراری شده و جواب نمی‌دهد. دشمنان ما باید بدانند که ایران اسلامی ذره ای از قدرت نظامی و تسلیحاتی خود کوتاه نمی‌آید و با افزایش توان موشکی، دندان تهدید و طمع بدخواهان این مرز و بوم را خواهند کشید.

قدیری ابیانه در پایان خاطرنشان کرد: اسلام فی‌نفسه کارآمد است، امام علی(ع) فرمودند بهترین تفریح کار است اما متاسفانه باور مردم ما این است که بهترین کار تفریح است، نمی‌توان و نباید ناکارآمدی در اقتصاد را به گردن اسلام انداخت وقتی افراد بهترین کار را تفریح می‌دانند.

هر گاه فرمایش امیرمومنان علی(ع) که بهترین تفریح کار است، به ملکه ذهن و باور مردم تبدیل شد آنگاه شاهد پیشرفت سریعتر کشور در عرصه‌های گوناگون خواهیم بود.

۹۶/۱۱/۱۷

نظرات  (۱)

سلام
ممنون خوب بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">