پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۶، ۰۶:۴۰ ب.ظ

۰

مرحوم هاشمی قریب به مضمون گفته بود که:

 "اگر نظرش با مقام معظم رهبری متفاوت باشد، موضوع را با ایشان در میان می گذارد. اگر ایشان قانع شدند که موضوع حل است.

اگر ایشان، او قانع کردند که باز هم، موضوع حل است.

اما اگر نه او توانست ایشان را قانع کند و نه رهبری توانستند او را قانع کنند، تکلیف او مشخص و حجت بر او تمام است و چون ایشان رهبر هستند تکلیف او اطاعت از نظر ایشان است."

آقای روحانی نیز باید همین رویه را دنبال کند.

ولی او در مراسم 22 بهمن گفت:

"قانون اساسی بن‌بست‌ها را برداشته و ظرفیت بسیار بزرگی دارد. ملت ایران، اگر جایی ما با هم بحث داریم به اصل 59 قانون اساسی مراجعه کنیم. این اصل می‌گوید در برخی موارد قانون‌گذاری و اعمال قوه مقننه در مسائل مهم اجتماعی، ‌فرهنگی و سیاسی مراجعه به آرای مستقیم مردم است."

روحانی اضافه کرد: "اگر در مسئله‌ای اختلاف داریم دعوا ندارد،‌ صندوق آراء را بیاوریم هر چه مردم گفتند به آن عمل کنیم این ظرفیت قانون اساسی ما است و به آن ظرفیت عمل کنیم و یک مقدار مدارا و آستانه تحمل ما بیشتر شود. همه ما برای ایران، اسلام و ملت ایران هستیم."

حق از این نظر با رئیس جمهور است آنجا که می گوید "قانون اساسی بن بست ها را برداشته است".

قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به صراحت در اصل 57 بن بستی باقی نگذاشته و تأکیر بر اصل ولایت مطلقه فقیه درباره آن چنین گفته است:

«قوای حاکم در جمهوری اسلامی ایران عبارت اند از قوه مقننه، قوه مجریه و قوه قضاییه که زیر نظر ولایت مطلقه امر و امامت امت بر طبق اصول آینده این قانون اعمال می گردند . این قوا مستقل از یک دیگرند.»

در اصل 57 قانون اساسی تاکید بر ولایت مطلقه فقیه شده است و تکلیف رئیس جمهور این است که هر جا دیدگاه متفاوتی با سایر قوا و یا حتی با خود مقام ولایت دارد نظر خود را با معظم له مطرح نماید و در نهایت به نظر ایشان تمکین کند. مثل آنچه مرحوم آقای هاشمی رفسنجانی بیان کرده است (مجزا از اینکه آیا به آنچه گفته عمل کرده است یا نه).

ضمنا در بند هشتم اصل یکصد و دهم قانون اساسی آمده است: «حل‌ معضلات‌ نظام‌ که‌ از طرق‌ عادی‌ قابل‌ حل‌ نیست، بر عهده رهبری است» 

طرح موضوع رفراندوم خود در راستای سیاست دشمنان قسم خورده نظام است، هر چند اگر رفراندوم نیز برگزار گردد، باز هم مردم مثل 12 فروردین به اصل اسلام و جمهوری اسلامی و قانون اساسی رای خواهند داد.

اینکه چرا او از فرصت حضور در راهپیمایی 22 بهمن برای طرح چنین مطالبی استفاده می کند جای سوال دارد، هرچند بسیاری به نتیجه رسیده اند که هدف از طرح این موضوعات چیست!

 اگر قرار باشد قانون اساسی اصلاح شود، قطعاً مردم به سختگیری بیشتری برای انتخاب مدیران رای خواهند داد تا راه برای اختلاس‌ها و حقوق‌های نجومی و نفوذ عناصر بیگانه پرست و جاسوس و دوتابعیتی و فتنه‌گر سخت‌تر گردد.

۹۶/۱۱/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">