پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۱، ۰۸:۰۱ ق.ظ

۷

بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای مرسی رئیس جمهوری محترم مصر
با سلام و با ادای احترام به جنابعالی و مردم شریف مصر به استحضار می رساند:
توفیق حضور در  اجلاس سران عدم تعهد را داشته و از نزدیک شاهد سخنرانی جنابعالی بودم و مایلم نکاتی را در این رابطه بیان دارم.

//bayanbox.ir/id/1086804419616935664?view


ابتدا لازم بذکر است که مردم ایران، همچون مردم مصر دعا میکردند که ملت مصر در مبارزا ت اسلامی خویش پیروز شوند و توطئه های استکبار جهانی، اسرائیل و حکومت های مرتجع عرب حامی حسنی مبارک علیه اخوان المسلمین و شخص شما خنثی شده و شما بتوانید به مقام ریاست جمهوری برسید و همان طور که مردم مصر در میدان التحریر با خبر پیروزی شما ندای الله اکبر سر دادند، ملت ما نیز از پیروزی جنابعالی که پیروزی ملت مصر بود به وجد آمدند و از این پیروزی شکر خدا را به جای آوردند.
مواضع جنابعالی در قبال فلسطین و دفاع از حقوق آن ها و نیز نا مشروع خواندن رژیم صهیونیستی و دشمن قلمداد کردن صهیونیسم با مواضع ملت مصر و نیز ملت ایران منطبق است و قطعا پیروزی جنابعالی در این مرحله و پیروزی ملت مصر که البته آن را نا تمام می دانیم، ضربه ای مهلک به صهیونیسم است و مطمئن هستم که با سرنگونی مبارک و پیروزی های بیشتر ملت مصر، تحولات در کشورهای عربی سرعت بیشتری خواهد گرفت و رژیم های مرتجع یکی پس از دیگری همچون مصر و تونس متحول خواهند شد و ارزیابی استراتژیک این جانب این است که تحولات در جهان اسلام به شکل گیری تمدن بزرگ اسلامی منجر خواهد شد که در روند شکل گیری آن ایران و مصر نقش اساسی خواهند داشت.
و اما بعد.
هر چند ابتدا این سوال برایم مطرح شد که چگونه است که رئیس جمهور انقلابی مصر آقای طنطاوی را به عنوان وزیر دفاع بر گزیده است، لیکن عزل وی را اقدامی لازم در جهت جلو گیری از کودتا علیه ملت مصر، ارزیابی می نمایم، هر چند هنوز نباید امکان کودتا را کاملا منتفی دانست و به شهادت رساندن شما قطعا بخشی از این کودتا خواهد بود، واقعه ای که احتمال وقوع آن را نباید نادیده گرفت.
مصر آنقدر اهمیت دارد که استکبار برای باز گرداندن سلطه خویش در آن حاضر باشد هر جنایتی را علیه مصر و اخوان المسلمین و شخص شما مرتکب گردد. شما در مبارزات خویش برای حاکم کردن مردم و نیز ارزش های اسلامی و در مبارزات با استکبار و رژیم صهیونیستی مورد حمایت دولت و مردم مسلمان ایران هستید. فرمایشات جنابعالی در اجلاس عدم تعهد نیز علیه ساختار ناعادلا نه شورای امنیت و سازمان ملل متحد، در دفاع از فلسطین و موارد متعدد دیگر نیز قابل تقدیر بود.
 اما ضمن ابراز خوشحالی از حضور جنابعالی در اجلاس سران جنبش عدم تعهد و سفرتان به ایران و آرزوی بر قراری و گسترش روابط دو دولت و ملت در ابعاد مختلف و از جمله روابط دیپلماتیک، مایلم نکاتی را در مورد اظهارات و مواضع جنابعالی در اجلاس در باره ی سوریه مورد توجه قرار دهم.
اعضای اتحادیه عرب که امروز با سوریه مخالفت می کنند، همان کسانی هستند که سعی کردند مبارزات ملت مصر را خنثی کرده و حسنی مبارک را بر اریکه قدرت  حفظ کنند و مانع پیروزی ملت مصر و انتخاب جنابعالی شوند.
آن ها همان هایی هستند که صدها میلیون دلار، بلکه میلیاردها دلار خرج کردند تا در انتخابات، احمد شفیق به پیروزی برسد و همان هایی هستند که اگر کودتایی علیه ملت مصر و جنابعالی صورت پذیرد، از آن ها استقبال  کرده و آن را مورد حمایت قرار دهند.
آمریکا، اروپا و ناتو، همانهایی هستند که از رژیم اسرائیل همه گونه حمایت نموده، آن را حتی به سلاح های هسته ای مجهز ساخته و در جنایات این رژیم شراکت کرده اند.
حضرت امام خمینی (ره) رهبر فقید انقلاب اسلامی ملاک هایی را در اختیار ما گذاشتند تا بر اساس آن ارزیابی کنیم که آیا سیاستها و عملکرد ما اشتباه است یا در مسیر صحیح حرکت می کنیم.
یکی از این ملاک ها این است که بینید که موضع دشمنان اسلام چیست؟
اگر مواضع ما خوشایند آمریکا و اسرائیل و هم پیمانانش قرار گرفت، باید در یابیم که مسیر ما اشتباه است.
وقتی حضرت امام خمینی(ره) در فرانسه بودند و بنده نیز توفیق حضور در کنار ایشان را در فرانسه داشتم، علیرغم تهدیدها تصمیم گرفتند که با اولین پرواز به ایران بیایند. به ایران آمدند و ظرف ده روز رژیم سرنگون شد.
وقتی دلیل اصرار ایشان برای عزیمت با اولین پرواز را از ایشان پرسیدند (قریب به مضمون) فرمودند که چند پیام از طریق آمریکایی ها و هم پیمانانشان رسید که توصیه کردند که سفر به ایران به تعویق بیافتد.
از آنجایی که از دشمن جز دشمنی بر نمی آید متوجه شدند که وقتش است که به ایران بر گردند و هیچ تاخیری نداشته باشند.
حال سوال این است که:
1. آیا آمریکا و انگلستان، اسرائیل و فرانسه و نیز حامیان حسنی مبارک و حکومت های پادشاهی خواستار سرنگونی حکومت سوریه هستند یا نه؟
2. آیا آمریکا و انگلستان و هم پیمانانشان همانهایی نیستند که ملت فلسطین را آواره کرده و از سرزمینشان راندند و از جنایات رژیم صهیونیستی حمایت کردند؟
3. آیا آنها همان هایی نیستند که دستشان  به خون ملت های مسلمان آلوده است؟
4. آیا آن ها همانهایی نیستند که از جنایات رژیم حسنی مبارک علیه ملت مصر حمایت کردند؟

جناب آقای رئیس جمهور؛
 این تذهبون؟؟ به کجا چنین شتابان؟؟
قطعا سوریه نظام ایده آل ما ایرانیان نیست. اگر دست ما بود ما به نظام جمهوری اسلامی رای می دادیم.
اما ما معتقدیم این حق هر ملتی است که نظام خویش را تعیین کند.
اما چرا آمریکا و اسرائیل و ارتجاع عرب علیه سوریه بسیج شده اند؟
آیا به خاطر رعایت حقوق بشر است؟ مثلا آمریکا و اسرائیل و عربستان و اردن و مراکش می توانند ادعای دفاع از حقوق بشر نمایند؟
آیا دلشان برای آزادی مردم سوریه سوخته است؟
آیا این مرتجعین در کشور خود آزادی را رعایت میکنند؟
آیا با نظام تک حزبی در سوریه مخالفند؟
آیا در عربستان و امثالهم اصلا حزبی وجود دارد؟
آیا ناراحتند که چرا نظام اسلامی در سوریه حاکم نیست؟
آیا اسرائیل و امریکا طرفدار اسلام شده اند؟
آیا اصولا اسلام موید نظام های سلطنتی است؟
ایا دادن پایگاه نظامی به آمریکا، این کشور ضد اسلامی که آتش زدن قرآن و توهین به پیامبر گرامی اسلام (ص) در آن جرم نیست با اسلام تطابق دارد؟
پس هدف آمریکا، اسرائیل و ناتو از دشمنی با سوریه چیست؟
قطعا مشکل آنها با سوریه صرفا موضع ضدصهیونیستی آن و حمایت آن کشور از آرمان فلسطین است.
آیا حضور سوریه در جبهه مقاومت که شما نیز مایل به پیوستن مصر به آن هستید عامل دشمنی آمریکا و اسرائیل نیست؟
رژیم اردن چرا با حکومت سوریه مخالف است؟
آیا رژیم سلطنتی فلسطینی کش اردن در پی دموکراسی در سوریه است؟
چگونه مصر امروز می تواند خود را در جبهه ای قرار دهد که موضعش با اسرائیل و آمریکا و ارتجاع عرب در مورد سوریه یکسان باشد؟
آیا اگر حسنی مبارک بر اریکه قدرت بود، موضعی متفاوت می گرفت؟
ممکن است بگویید از خواسته ملت سوریه حمایت می کنید؟
آیا تظاهرات های میلیونی مردم سوریه در دفاع از نظام حاکم بر سوریه را ندیدید؟
دولت سوریه آماده ترین حکومت برای انجام تحولات و اصلاحات در نظام حاکم بوده و قدم های مهمی برداشته است.
ایران نیز از این اصلاحات که جناب آقای بشار اسد از آن استقبال کرده اند حمایت میکند.
لیکن ایران هرگز در جبهه ی مشترک با آمریکا و اسرائیل قرار نخواهد گرفت.
شما در سخنرانی خود در اجلاس سران جنبش عدم متحد از آرمان و ملت فلسطین حمایت کردید.
آیا این سوریه بود که از حماس در مقابل تجاوز رژیم صهیونیستی حمایت کرد یا مصر  مبارک یا اردن و عربستان و امثالهم؟
شما  شاخه ای را می برید که خود بر آن نشسته اید! باقی ماندن سوریه در جبهه ی مقاومت علیه اسرائیل به نفع مصر شریف و مبارز و به نفع تداوم حاکمیت شما است.
باقی ماندن سوریه در جبهه ضد صهیونیستی به نفع حاکمیت و تمامی ارضی مصر است.
شما به جای اعلام حمایت از تروریست های جنایتکاری که کودک سه ساله را اعدام می کنند و سر کودکان سوری را میبرند و بابت چند صد دلار در مقابل دوربین فیلم برداری سر سوری ها را جدا می کنند.
از اصلاحات که دولت سوریه نیز مایل به انجام آن است حمایت کنید. از بازپس گیری جولان حمایت نمایید. از بیداری اسلامی در اردن و سایر کشورها حمایت کنید.
مستکبران به دنبال ایجاد اختلاف بین امت اسلامی به هر طریق ممکن هستند. گاه قومیت گرایی را در مقابل اسلام خواهی علم می نمایند، گاه تفاوت دیدگاه های مذهبی را!
اروپایی ها با وجود تفاوت های نژادی، قومیتی، مذهبی، زبانی و با وجود بروز دو جنگ جهانی اول و دوم بین خودشان و ریختن خون ده ها میلیون نفر از یکدیگر به دنبال اتحاد بین خود و برطرف کردن اختلافات و تشکیل حکومت واحد هستند، لیکن همانها در مورد جهان اسلام به دنبال تفرقه به هر قیمت هستند و بویژه در صدد جنگ مذهبی بین مسلمین هستند و به خصوص به جنگ بین شیعه و سنی علاقه وافری نشان می دهند.
اما ایران اسلامی فریب این ترفندها را نخورده و نه تنها هیچ دشمنی با پیروان سایر مذاهب اسلامی ندارد، بلکه آنها را برادران دینی خویش می داند و خود را موظف می داند از حقوق آنها دفاع نماید؟
کدام حکومت کشور اهل سنت از فلسطینی های سنی به اندازه ایران شیعی دفاع کرد و آنان را مورد حمایت همه جانبه قرار داد؟
مگر غیر از این است که زمانی که مصر اهل سنت در زمان مبارک در صدد ساخت دیواری فولادی در عمق سی متری خاک در نوار مرزی نوار غزه بود تا دیوار صهیونیستی را در محاصره مردم بیگناه فلسطین تکمیل کند، ایران شیعه از حقوق و مبارزات اسلامی آنها حمایت کرد.
متاسفانه بعد از کشتار سربازان مرزبان مصری به دست تروریستها در سحرای سینا که دست کثیف صهیونیستها در آن هویدا است شاهد نسبت دادن این ترورها به فلسطینی ها بودیم، امری که بهانه ای شد در دست نیروهای امنیتی مصر که هنوز در آرزوی به شکست کشانیدن شما هستند و به بهانه جلوگیری  از تکرار این فجایع، تونل های کمک رسانی به فلسطینی ها را تخریب کردند، لیکن البته جنابعالی تلاش کردید مطابق با خواسته ملت غیور مصر گذرگاه مرزی را با فلسطینی ها بازگشایی کنید.
ممکن است مخالفت های شما با دولت سوریه مورد تشویق مستکبران جهان قرار گیرد، لیکن بدانید که شما رسالتی تاریخی بر عهده دارید. پس از سرنگونی فرعون مصر، شما با رای قاطع ملت مصر و بلکه با جان فشانی های آن ها بر اریکه ریاست جمهوری تکیه زده اید. البته مواضع شما با مواضع اردن و عربستان تفاوت می کند و از دخالت نظامی خارجی حمایت نکرده اید.

آقای رئیس جمهور
با همه ی این اوصاف شما برای ما عزیزید. بیش از سی سال است که منتظر قیام ملت مصر علیه فرعون های زمان خویش بوده ایم و اینک شاهد آن هستیم. امیدواریم که مصر انقلابی رسالت تاریخی خویش را به سرانجام برساند.
ایران عزیز آمادگی کمک و همکاری در همه ی زمینه ها را دارد.
ایران و مصر دو بال جهان اسلام برای پرواز به سمت تمدن بزرگ اسلامی هستند. ملت ایران در پیروی از رهبر معظم بزرگ اسلامی، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای در این راه استوار و ثابت قدم ایستاده است و تا تحقق حاکمیت قرآن در همه جهان، از پای نخواهد ایستاد.
با درود بر ملت مسلمان و مبارز مصر، شما را به خدای بزرگ می سپارم.
دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

۹۱/۰۶/۱۱

نظرات  (۷)

بسمه تعالی
خدا شاهد است بعد از انتخابات مجلس نهم تاکنون ،هروقت دکتر رو می بینم تأسف می خورم که چرا نماینده کاشان نشد.
حیف دکتر!
با سلام و احترام از مواضع برحق و ولایتمداری شما برادر بزرگوار سپاسگذارم . امیدواریم که رئیس محترم جمهوری مصر نسبت به مسائل جهان اسلام هوشیار تر گردد و دوست و دشمن را بهتر بشناسد.

با آرزوی موفقیت دکتر عزیز
ممنون دکتر عالی بود
آقای دکتر خیلی عالی و ابتکاری بود.
فعلا موضع گیری درباره سوریه نقطه افتراق جبهه دوستان و دشمنان ایران شده است
۱۱ شهریور ۹۱ ، ۱۷:۵۱ پایگاه خبری محدوده وابسته به مجتمع اطلس
از تحلیل موشکافانه شما استفاده کردیم.
در پخش مستقیم مراسم اختتامیه حضورشما را دیدم، از نقش فعال شما در همه ی عرصه ها و اظهار نظر های کارشناسانه ی شما در مسائل روز و اینکه احساس وظیفه کردید و چنین نامه ای دلسوزانه و دقیقی نوشنید از شما تشکر میکنم.
ایران در عرصه ی مبارزه با استکبار 30 سال از مصر جلوتر و بیش از 30 سال با تجربه تر است، ما همه ی اسلام خواهان از پیروزی مرسی خشنود شدیم، اما با این حال بعضی از نکات سخنرانی مرسی را بسیار ناپخته دیدم، بنظر من مرسی در کل بتونه از اسلام صیانت کنه اما در تشخیص دقیق دشمن و دوست هنوز لنگ میزنه و بصیرت کافی رو نداره و هنوز حکمرانی بودن رضای حاکمان غرب را نا ممکن میدونه...
موفق باشید دکتر
باسلام ؛از تبین و ارائه دیدگاه ملت ایران و مقام عظمای ولایت امام خامنه ای در مورد فلسطین پاره ی تن اسلام و روشن شدن افق دید جهان به ملت ایران در مورد فلسطین و سوریه همچنین راهکار به جناب آقای مرسی و ملت بیدار مصر در مواضع شان از شماسپاس گزارم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">