پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۳:۳۴ ب.ظ

۰

قدیری ابیانه کارشناس سیاسی با بیان این‌که آمریکا قصد خروج از برجام را ندارد گفت: ترامپ، ماندن در برجام را موکول به تشدید تحریم‌ها علیه ملت ایران کرده است و اروپایی‌ها نیز که به بهانه حفظ آمریکا در برجام، با تشدید تحریم‌ها علیه ملت ایران موافقت کرده‌اند.

محمدحسن قدیری‌ابیانه کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، در خصوص این‌که چرا آمریکا مدام دم از خروج از برجام می‌زند گفت: ترامپ، نگاهی تاجرگونه دارد و این نگاه تجاری را در عرصه‌های مختلف نشان داده است.

وی با بیان این‌که بلوف‌زدن از شیوه‌های تجارت است افزود: یادمان نرود که ترامپ، مراکز قماربازی زیادی دایر کرده است.

کارشناس عالی مسائل راهبردی گفت: زمانی که ترامپ اعلام کرد می‌خواهد از سوریه خارج شود، در واقع او قصد خروج از سوریه را نداشت و با طرح آن موضوع کاری کرد تا عربستان و همپیمانانش از او خواستند از سوریه خارج نشود و ترامپ نیز خارج نشدن از سوریه را موکول به دریافت میلیاردها دلار پول کرد.

 

قدیری‌ابیانه افزود: در حقیقت، ترامپ با یک ترفند، میلیاردها دلار پول گرفت درحالی که از اول قصد خروج از سوریه را نداشت.

 

⇦طرح موضوع خروج آمریکا از برجام به جهت رسیدن او به اهدافش است⇨

وی تصریح کرد: ترامپ قصد خروج از برجام را ندارد اما این موضوع را مطرح می‌کند تا به اهدافش برسد.

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: یکی از اهداف ترامپ این است که بی‌ثبات‌بودن وضعیت تجارت و معامله با ایران را تحمیل کند.

قدیری‌ابیانه اضافه کرد: هدف دیگر ترامپ از طرح موضوع خروج از برجام این است که دیگران را وادار کند تا برای ماندن او در برجام هزینه کنند.

وی تصریح کرد: ترامپ، ماندن در برجام را موکول به تشدید تحریم‌ها علیه ملت ایران کرده است و اروپایی‌ها نیز که به بهانه حفظ آمریکا در برجام با تشدید تحریم‌ها علیه ملت ایران موافقت کردند.

کارشناس سیاسی گفت: اگر اروپایی‌ها مدافع حفظ برجام هستند به دلیل این است که ایران به صورت یک‌جانبه به آن پای‌بند بوده است درحالی که غربی‌ها (آمریکا و اروپا) به هیچ‌یک از تعهداتشان عمل نکردند.

قدیری‌ابیانه اضافه کرد: پای‌بند بودن ایران به تعهداتش در برجام در حالی است که قرار بود تحریم‌ها ازجمله تحریم بانکی برداشته شود اما تحریم‌ها برداشته نشده و وضعیت به‌گونه‌ای است که ایران حتی نمی‌تواند به سفارت‌خانه‌های خود در کشورهای آلمان، انگلیس و فرانسه که سه عضو گروه 1+5 هستند، پول حواله کند یا حقوق کارمندانش را حواله کند.

 

⇦دشمنیِ آمریکا با ملت ایران با مذاکره و رابطه برطرف نمی‌شود⇨

وی با بیان این‌که برجام برای ما جز ضرر نداشت اظهار کرد: تنها نتیجه مثبت برجام این بود که کسانی که فکر می‌کردند با مذاکره و تعامل با آمریکا می‌توان آن را از موضع دشمنی دور کرد، متوجه شدند که مذاکره با آمریکا، مانع تداوم دشمنی او با ملت ایران نمی‌شود و حتی برقراری روابط دیپلماتیک با آمریکا و گشایش سفارت‌خانه نیز نمی‌تواند از دشمنی آمریکا با ملت ایران بکاهد.

کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: با انگلستان، رابطه داشته و داریم و سفارت‌خانه در دو کشور دایر است اما در تمام قطعنامه‌هایی که علیه ملت ایران وجود دارد، انگلستان جزو بانیان آن است و هیچ توطئه‌ای علیه ملت ایران وجود ندارد که انگلستان بانی آن نبوده یا در آن مشارکت نداشته باشد.

قدیری‌ابیانه افزود: حمایت از صدام در جنگ تحمیلی علیه ملت ایران و حمایت از گروهک‌های تروریستی از دیگر اقدامات انگلستان است.

وی تأکید کرد: اگر قرار بود داشتن رابطه به دوستی منجر شود، انگلستان نباید این همه با ملت ایران دشمنی می‌کرد.

کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: بخش مهمی از اسناد لانه جاسوسی آمریکا در ایران نیز مربوط به دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا اشغال لانه جاسوسی، زمانی که سفارت آمریکا با بیشترین دیپلمات در ایران دایر بود، است.

قدیری‌ابیانه اظهار کرد: در صورتی که ترامپ از برجام خارج شود، ایران باید برجام را خاتمه‌یافته اعلام کرده و تمام تعهداتی که در برجام متقبل شده است، کن‌لم‌یکن اعلام کند.

 

⇦خروج ما از NPT هزینه خروج آمریکا از برجام را افزایش می‌دهد⇨

وی افزود: همچنین با خروج آمریکا از برجام، زمینه برای ایران جهت خروج از NPT نیز فراهم می‌شود چراکه طبق معاهده NPT قرار بود به دلیل تعهداتی که انجام دادیم، امتیازاتی کسب کنیم ازجمله حمایت آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای از برخورداری ایران از مواهب صلح‌آمیز هسته‌ای که ما به تعهدات خود عمل کردیم اما آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای نه‌تنها به تعهداتش عمل نکرد بلکه تا توانست برای ایران مانع‌تراشی کرد لذا خروج ما از NPT هزینه خروج آمریکا از برجام را افزایش می‌دهد.

کارشناس سیاسی اضافه کرد: البته ما باید اعلام کنیم بررسی مجدد پیوستن به NPT به پیوستنِ رژیم غاصب صهیونیستی به این معاهده و انجام کنترل‌های لازم توسط آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای برای آن است.

 

قدیری‌ابیانه گفت: حتی اگر ترامپ از NPT خارج نشود، ما باید ضرب‌العجلی قائل شویم و بگوییم اگر تحریم بانکی مطابق با برجام برداشته نشود، انجام بازرسی‌های فراتر از NPT را معلق می‌کنیم.

وی اظهار کرد: اصولا عدم اجرای تعهدات، فریب‌کاری، دروغ‌گویی و خلف‌وعده بخشی از سیاست کشورهای غربی است و یک روال معمولی محسوب می‌گردد.

khavarestan.ir/mosahebe/83881

۹۷/۰۲/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">