پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۷:۰۲ ق.ظ

۰

بازی را باخته اید/ یادداشت در روزنامه حمایت - 1397/2/15

يكشنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۷:۰۲ ق.ظ

شوی جدید تبلیغاتی «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با هدف اتهام پراکنی علیه برنامه هسته‌ای ایران در پسابرجام، در حالی به نمایش در آمد و مورد مضحکه خاص و عام قرار گرفت که نتانیاهو پیش از سناریوی «سی دی» و «زونکن»، نمایش «نقاشی» و «آهن پاره» را روی صحنه برده و طرفی از آن‌ها نبسته بود. این ادعاهای نخ‌نما شده در مقطعی مطرح‌شده که 22 اردیبهشت ماه (12 می)، سررسید تائید توافق هسته‌ای ایران با گروه 1+5 فرامی‌رسد و بر اساس شواهد و قرائن، اظهارات نتانیاهو، آتش تهیه را برای تصمیم «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص برجام فراهم کرده است. 

نکته اینجاست که رئیس‌جمهور تاجر مسلک آمریکا از آثار و تبعات خروج از برجام آگاه است و با علم به مخاطرات این تصمیم، قصد خروج از توافق هسته‌ای را ندارد؛ بر این مبنا، با هیاهو پیرامون این معاهده بین‌المللی که بازار گرمی نتانیاهو، بخش مهمی از پازل وی را تکمیل کرد، در پی ترغیب متحدین اروپایی خود برای کسب امتیازات بیشتر از ایران است. نه ترامپ و نه نتانیاهو، خروج از برجام را به نفع آمریکا و به ضرر کشورمان نمی‌دانند، چراکه ایران اسلامی در این صورت، گزینه‌های بسیاری برای جبران خسارات وارده ناشی از بدعهدهای طرف‌های غربی در اختیار دارد. این ترفند تکراری را آمریکا در سوریه نیز بکار بست.

 با اینکه ترامپ قصد خروج از سوریه را نداشته و ندارد، با هدف بالا بردن نرخ حضورش و دوشیدن کشورهای عربی مرتجع، اعلام کرد که به‌زودی از این کشور خارج خواهد شد. این حیله ترامپ مؤثر واقع شد و توانست حضور نظامیان آمریکایی را 4 میلیارد دلار برای سعودی‌ها فاکتور کند. 

بنابراین، پلیس خوب توافق هسته‌ای یعنی اروپا که در حال حاضر، نقش هواخواه برجام را بازی می‌کند، به دنبال آن است که ایران به الزامات و تعهداتش پایبند بماند اما آن‌ها هر غلطی که خواستند، انجام دهند و در عین حال برای به‌اصطلاح «نجات برجام»، تحریم‌های جدیدی را به بهانه توان موشکی و نفوذ منطقه‌ای ایران اسلامی در دستور کار قرار دهند.

 وقاحت اروپایی‌ها به جایی رسیده که با وجود پابرجا ماندن مهم‌ترین بخش تحریم‌ها یعنی تحریم‌های بانکی، برای آمریکا از حساب ایران، چک بلامحل کشیده‌اند و ایران را بین پذیرش سناریوی خروج آمریکا از برجام یا آمدن پای میز مذاکره برجام منطقه‌ای و موشکی، مخیر کرده‌اند! جالب اینکه حتی سفارتخانه‌های ایران در آلمان، انگلیس و فرانسه (3 عضو اصلی گروه 1+5) هم نمی‌توانند بودجه خود را از طریق تراکنش‌های بانکی دریافت کنند، آنگاه ادعا می‌کنند به دنبال حفظ برجام هستند !!

در نتیجه، نقش نخست وزیر کودک کش اسرائیل، سنگین کردن ترازوی مطالبه گری آمریکا در پروژه ای است که اروپا نقش مکمل را فعالانه بازی می‌کند. در حالی که بناست صهیونیست‌ها اسناد خود را در اختیار فرانسه و آلمان بگذارند، وزیر خارجه آلمان خواستار رسیدگی فوری به اسناد نتانیاهو شده و وزیر خارجه آمریکا آن‌ها را «معتبر» خوانده است ولی در سوی دیگر ماجرا، برخی از چهره‌های سیاسی و محافل رسانه‌ای و بین‌المللی، نمایش سفارشی نتانیاهو را با استدلال رد کرده و حتی در داخل سرزمین‌های اشغالی ادعاهای نتانیاهو را به باد تمسخر گرفته اند. 

«مارک فیتز پاتریک»، معاون وزیر خارجه اسبق آمریکا گفته است، اسنادی که نخست وزیر اسراییل به معرض نمایش گذاشت، «چیز جدیدی که آژانس درباره آن بی‌اطلاع باشد، نبود». «اولی هاینونن» معاون سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز اعلام کرده که برخی از این اسناد را در سال ۲۰۰۸ میلادی در جلسه محرمانه شورای حکام به این نهاد ارائه داده است و آژانس نیز درباره آن تصمیم گیری کرده؛ لذا این اسناد چیز جدیدی نیست.

 واکنش رسانه‌های صهیونیستی به اتهامات نتانیاهو اما در خور تأمل بیشتری است و زوایای جدیدی از دروغ‌گویی این رژیم را افشا می‌کند. به عنوان نمونه، خانواده یکی از سربازان دربند گروه های مقاومت در مراسم نصب یادبود اسرای صهیونیست در مرز نوار غزه با تمسخر نتانیاهو را مورد خطاب قرار داده و گفتند: «فرزندانمان در چند صد متری شما اسیرند و می‌گویید اسناد فوق سری از ایران آورده ایم»! 

آش این ادعاهای تو خالی آنقدر شور شده که برخی از نشریات اسرائیلی، پا را فراتر گذاشته و نتانیاهو را به بیان مطالب کذب و خلاف واقع متهم کردند. از باب مثال، روزنامه «یدیعوت آحارونوت» به نقل از «عوزی آراد»، رئیس سابق شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی نوشت: «نتانیاهو در سخنانش موضوع جدیدی مطرح نکرد و آنچه انجام داد، کار بزرگی نیست و از نظر عملی هیچ موضوع «واقعی» در مطالب عرضه شده از سوی او دیده نشد، بلکه فقط مسائل تاریخی را عرضه کرد و هیچ دلیلی مبنی بر اینکه ایران از زمان امضای توافق هسته‌ای آن را نقض کرده باشد، وجود ندارد.»

افزون بر دلایل فوق، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، سخت‌گیرانه‌ترین نظارت ها را بر فعالیت های صلح آمیز هسته‌ای ایران اعمال کرده و تاکنون 11 بار بر عدم انحراف فعالیت های اتمی کشورمان به سمت مقاصد نظامی مهر تائید زده است. 

ضمن اینکه نتانیاهو به این سؤال پاسخ نداده است که یک مرکز فوق سری، چگونه اسرارش را به روش دهه 90 میلادی، روی سی دی و زونکن آرشیو می‌کند ؟! سؤال دیگر اینکه اگر برای جاسوسان صهیونیست این امکان وجود دارد که هزاران برگه سند را در دو سه هزار کیلومتری سرزمین‌های اشغالی، آن هم در قلب یک مرکز فوق محرمانه به دست آورند، چرا توان ردیابی هزاران موشک حزب‌الله و مقاومت فلسطین را در 500 متری سرزمین‌های اشغالی ندارند ؟!

نکته دیگر اینکه ایران اسلامی به دلایل عقیدتی و مذهبی، نیازی به سلاح هسته‌ای ندارد. علاوه بر فتوای حرمت توسعه و بکارگیری تسلیحات کشتار جمعی از سوی مقام معظم رهبری، طبق آیات مصرح قرآن کریم، کشتن یک انسان بی گناه، با قتل همه بشریت برابری می‌کند؛ لذا ساخت سلاح اتمی که خشک و تر را باهم می سوزاند، از منظر دکترین نظامی ایران اسلامی، غیر مشروع و فاقد وجاهت است.

علاوه بر حقایق پیش‌گفته، نتانیاهو به گونه ای ژست کاشف اسرار پنهان را به خود گرفته بود که گویی پرونده ای شفاف در تولید سلاح های کشتار جمعی مثل کلاهک های هسته‌ای و فسفر سفید دارد.

 رژیم صهیونیستی، عضو معاهده «ان پی تی» نیست و تأسیسات هسته‌ای خارج از نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، این رژیم را به تهدیدی علیه صلح و امنیت بین‌المللی تبدیل کرده است. 

از این رو جا دارد که مطالبه بازرسی سایت های هسته‌ای اسرائیل مشابه معاهده «ان پی تی»، به عنوان رژیمی که لحن تهدیداتش علیه کشورمان را شدت بخشیده، از سوی مسئولین کشورمان مطرح شود؛ زیرا حداقل فایده این اقدام آن است که صهیونیست‌ها در موضع انفعال قرار می گیرند. 

بنابراین، باید گفت تمسک واشنگتن به تل آویو که بدترین موقعیت خود طی 70 سال گذشته را تجربه می‌کند، حاکی از نهایت ضعف آمریکا در رویارویی با انقلاب اسلامی است. کاخ سفید با و بدون کمک رژیم صهیونیستی، بازی زیاده طلبی از جمهوری اسلامی را باخته و باید فکر تهدید امنیت ملی را با پیش کشیدن برجام های منطقه‌ای و موشکی از مخیله‌اش بیرون کند.

محمدحسن قدیری ابیانه

 

۹۷/۰۲/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">