پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۱۷ ب.ظ

۰

خبرگزاری میزان- سفیر پیشین ایران در مکزیک و استرالیا گفت: آمریکا درصدد ایجاد بحران اقتصادی در ایران است در حالی که خود در آستانه ورود به رکود عظیم بی‌سابقه است. رکودی که بیش از هزار دانشمند و اقتصاددان آمریکایی نسبت به آن هشدار داده‌اند.

محمدحسن قدیری‌ابیانه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزای میزان، اظهار داشت: با توجه به توان نظامی بازدارنده ایران و اتحاد و یکپارچگی ملت، دشمن از پیروزی در عرصه نظامی با ایران ناامید شده است.

وی ادامه داد: شکست‌های پی‌درپی غرب و همپیمانانش در سایر کشور‌ها مثل عراق، سوریه، یمن و نیز شکست‌های پی‌درپی رژیم صهیونیستی از حزب الله و فلسطینی‌ها علی‌رغم به‌کارگیری سلاح‌های پیشرفته و خشونت‌های رژیم‌های دست نشانده، امید به پیروزی در عرصه نظامی علیه ایران را از بین برده است.

 

قدیری ابیانه افزود: دشمنان نظام، همواره سعی کرده‌اند جنگ را به عرصه‌های دیگر از جمله اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بکشانند. تحریم‌های اقتصادی برای ایجاد مشکلات معیشتی برای مردم با هدف شوراندن آنها علیه نظام و همزمان تبلیغات گسترده و مقصر جلوه دادن ایران در بروز این مشکلات برای تهییج افکار عمومی و به راه انداختن فتنه جزو سیاست‌های قطعی آمریکا و همپیمانانش است.

سفیر پیشین ایران در مکزیک و استرالیا با بیان اینکه ایران هم اکنون با جنگ تبلیغاتی و اقتصادی مواجه است، خاطرنشان کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند، امروز وزارت خزانه‌داری آمریکا مرکز جنگ همه جانبه اقتصادی با ایران اسلامی به راه انداخته است. دشمن به ضعف‌های اقتصادی کشورمان برای موفقیت در دشمنی‌های خویش امید بسته است و اقشار مختلف مردمی از جمله کارگران، معلمان، کارمندان و جوانان، بیکاران و زنان، هدف این توطئه‌های آمریکا هستند.

وی تاکید کرد: ایران به راحتی می‌تواند بر ضعف‌های خود غلبه و توطئه‌های اقتصادی آنان را نیز خنثی کند. اقتصاد مقاومتی راهکار اقتصادی فروپاشی توهم موفقیت استکبار در جنگ اقتصادی است و راه حل برون رفت از مشکلات موجود و تبدیل تهدیدات به فرصت است. شعار‌هایی که مقام معظم رهبری به‌عنوان شعار سال طی سال‌های گذشته مطرح کرده‌اند کلید‌های حل مشکلات و طی کردن سریع مسیر پیشرفت هستند.

قدیری ابیانه ادامه داد: بیکاری یکی از معضلات امروز جامعه ماست که راه حل آن، عمل همگان در عمل به شعار سال یعنی حمایت از کالای ایرانی است. اگر مردم ایران به خرید کالای ایرانی متعهد شوند به ناگاه تحول بزرگی در زمینه اشتغال ایجاد می‌شود. اگر بازار ۸۰ میلیون نفری در کشورمان به تولیدات داخلی اختصاص یابد و مردم نسبت به خرید کالای ایرانی تعصب به خرج دهند، سرمایه‌گذاری در تولید معنا یافته و این مشکل بزرگ به سرعت قابل حل خواهد شد و دشمن نیز در این زمینه ناامید خواهد گردید.

سفیر پیشین ایران در مکزیک و استرالیا گفت: برای حمایت از کالای ایرانی هم مصرف‌کنندگان و هم دستگاه‌های دولتی دخیل اند و نیرو‌های تولیدی نیز باید به وظیفه خویش درست عمل کنند و در جهت تولید بیشتر و بهتر نهایت تلاش خود را به‌کار گیرند. ایران با وسعتی بیشتر از مجموعه کشور‌های انگلستان، فرانسه، آلمان و ایتالیا و اسپانیا و با جمعیتی برابر با مجموعه کشور‌های عراق، عربستان، کویت و امارات و با ظرفیت دانشگاه بیش از کل جمعیت بومی مجموع کشورهای بحرین، کویت و قطر و امارات و ویژگی‌های خاص طبیعی می‌تواند و باید این مشکلات را پشت سر گذاشته و دشمن را از اثرگذاری در اقتصاد کشورمان ناامید کند.

قدیری ابیانه تصریح کرد: آمریکا درصدد ایجاد بحران اقتصادی در ایران است در حالیکه خود در آستانه ورود به رکود عظیم بی‌سابقه است. رکودی که بیش از هزار دانشمند و اقتصاددان آمریکایی نسبت به آن هشدار داده‌اند. بدهی دولت فدرال آمریکا به بیش از ۲۱ هزار میلیارد دلار معادل ۴۲۰ سال درآمد نفت ایران پیش‌بینی شده در سال ۹۷ است. هر ساله حدود ۳ هزار میلیارد دلار بر بدهی آمریکا افزوده می‌شود که معادل ۶۰ سال درآمد نفتی ماست.

وی افزود: مجموع بدهی‌های دولت، مردم و شرکت‌ها به حدود ۷۰ هزار میلیارد دلار رسیده است که معادل هزار و ۴۰۰ سال درآمد نفتی ماست. علاوه بر آن باید تمام دلار‌هایی هم که در دنیا وجود دارد را به‌عنوان بدهی آمریکا تلقی کرد. تنها راه نجات آمریکا از وضعیت موجود تصاحب کلیه منابع نفتی کشور‌های حوزه خلیج فارس و شمال آفریقا و همچنین آمریکای لاتین است. درصورت عمل ملت و دولت به وظایف خویش در امر اقتصاد مقاومتی، شاهد شکست توطئه‌های دشمن در حوزه اقتصادی خواهیم بود.

سفیر پیشین ایران در مکزیک و استرالیا خاطرنشان کرد: درآمد پیش‌بینی شده برای صادرات نفت، گاز و میعانات گازی در بودجه امسال حدود ۹۶ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که از نظر ریالی از سال‌های قبل بیشتر است که به ازای هر ایرانی ماهیانه حدود 100 هزار تومان می‌شود. که در صورت همت ملت به تحقق اقتصاد مقاومتی رهایی از وابستگی به درآمد‌های نفتی امری ممکن و مقدور است. ما باید بدانیم که این رهایی بستگی به عملکرد تک‌تک مردم در درک موقعیت کنونی دارد.

۹۷/۰۲/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">