پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۴۵ ق.ظ

۰

قدیری ابیانه مطرح کرد: اگر همه تحریم‌ها لغو حداکثر تنها 20 دیک تحلیلگر اقتصادی گفت: بنده معتقد هستم اگر برجام طوری تنظیم می‌شد که تمام خواسته های ما برآورده و تحریم ها به طور کامل رفع می شد تنها 20 درصد از مشکل ما حل می شد زیرا 80 درصد مشکلات ما داخلی است. 

محمدحسن قدیری ابیانه، استراتژیست سیاسی و تحلیلگراقتصادی، در برنامه گفت و گوی اقتصادی رادیو گفت و گو در خصوص برجام بدون آمریکا و نقش آن بر اقتصاد ایران، اظهار کرد: حجم روابط تجاری آمریکا با اروپا رقمی درحدود 1000 میلیارد دلار است و این حجم در مقایسه با ایران تقریبا 20 میلیارد دلار است.

وی افزود: شرکت های بزرگ معمولا با آمریکا ارتباط دارند یا آمریکا در آنجا سرمایه گذاری کرده است و یا بخشی از تجهیزات شرکت های بزرگ اروپایی مانند ایرباس توسط آمریکا تامین می شود و یا با آمریکا مراودات بزرگ تجاری دارند و لذا قطعا اروپا، آمریکا را به ایران ترجیح نخواهد داد.

قدیری ابیانه با اشاره به صحبت رییس جمهور سابق آمریکا که "اگر وارد مذاکره با ایران نمی شدیم، تحریم ها فرومی‌پاشید" گفت: در حقیقت آمریکایی‌ها برای حفظ تحریم‌ها وارد مذاکرات شدند و کشور ما نیز با هدف رفع تحریم ها و بهبود مسائل اقتصادی به مذاکرات روی آورد.

این تحلیلگر اقتصادی با اشاره به اینکه ما در برجام امتیازات زیادی داده و امتیازات کمتری دریافت کردیم بیان کرد: تنها امتیاز ما این بود که پول خودمان به کشور برگردد به عنوان مثال مشتریان نفتی بتوانند با خرید نفت از ایران پول آن را نیز به ما پرداخت کنند.

وی ادامه داد: آنها امتیازی به ما ندادند بلکه قرار بود بخشی از حقی را که از ما ضایع کرده بودند را به ما بازگشت دهند و اگرچه ما پس از برجام نفت بیشتری فروختیم اما نتوانستیم پول آن را به کشور بیاوریم.

قدیری ابیانه تصریح کرد: میزان کمی گشایش ایجاد شد و انتظار ما از برجام رفع گره‌ها بود اما عملا آمریکایی ها کاری برای ما انجام ندادند، زیرا قرار بود تحریم های بانکی رفع شود اما از آن زمان تاکنون ما نتوانسته ایم حقوق پرسنل سفارتمان را از طریق بانک پرداخت کنیم و این امر بیانگر بقای تحریم هاست.

این استراتژیست سیاسی افزود: ما به اهداف اقتصادیمان دست پیدا نکردیم و کماکان شرکت ها از برقراری روابط تجاری با ایران هراس دارند در این بین بعضی شرکت های کوچک هستند که تجارتی با آمریکا ندارند که آنها هم نمی توانند کار عمده ای در روابط تجاری از پیش ببرند.

وی با بیان اینکه در مقوله فرهنگ کار و مصرف ضعیف هستیم، توضیح داد: بنده معتقد هستم اگر در برجام تمام خواسته های ما برآورده و تحریم ها به طور کامل رفع می شد تنها 20 درصد از مشکل ما حل می شد زیرا 80 درصد مشکلات ما داخلی بوده و بخشی از آن به مدیریت و قسمتی دیگر به آحاد مردم جامعه مربوط می شود

fasletejarat.ir/Fa/News/73722

۹۷/۰۳/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">