پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۰، ۱۱:۴۲ ب.ظ

۵

مصاحبه در خصوص انتخابات و کاندیداها

سه شنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۰، ۱۱:۴۲ ب.ظ

به نقل از سایت هم اندیشی: دکتر قدیری ابیانه کارشناس مسائل سیاسی که اخیرا برای نامزدی انتخابات مجلس نهم از حوزه کاشان و آران بیدگل ثبت نام نموده است در گفتگو با هم اندیشی  به ارزیابی سطح نامزدهای ثبت نام کننده در این دوره و ابعاد آن پرداخت که متن آن در ادامه آمده است:

ارزیابی کاندیداهای ثبت نام کننده مجلس نهم

طبیعتا در این دوره به خاطر تصمیمی که مجلس گرفت و شرط فوق لیسانس به بالا را قرارداد لذا سطح تحصیلات افراد در این دوره بالاتر است.

جناح های مختلفی در این انتخابات ثبت نام کردند و بنا بر اخباری که برخی افراد به اصطلاح اصلاح‌طلب گفته اند حدود 700 نفر از این  گروه ثبت نام کرده اند، از جریان انحرافی نیز تعداد قابل توجهی ثبت نام نموده اند، کسانی که در فتنه سکوت کردند و موضعی علیه فتنه گران نگرفتند و همینطور بخشی از اصولگرایان نیز در این دوره ثبت نام کرده اند.

البته باید دید که کدام یک از این افراد تایید صلاحیت خواهندشد، به هر حال انتخابات پر شوری خواهدبود.

در شرایطی این انتخابات برگزار می شود که پایگاه خارجی فتنه که سفارت انگلیس بود و به نمایندگی از آمریکا و انگلیس فعالیت می کرد هم اکنون تعطیل شده است.

اما در عین حال آمریکا اروپا و اسرائیل قطعا سرمایه گزاری وسیعی در این انتخابات خواهند نمود تا کسانی به مجلس نهم راه پیدا کنند که با ولایت فقیه زاویه دارند.

ما شاهد هزینه های میلیاردی برخی از اینها خواهیم بود. همچنین در شرایطی هستیم که دست فتنه گران تا حدود زیادی برای مردم روشده است و انتخابات پرشوری خواهیم داشت و قطعا مجلس خوبی از آب در خواهدآمد.

لزوم هوشیاری نسبت به دشمنان داخلی و خارجی

ما باید بدانیم درست است که چشم فتنه کور شده، ولی فتنه همواره در صدد وقوع است و همیشه عوامل داخلی دشمنان و زیاده خواهان و کسانی که میدانند شکست خورده اند سعی بر این دارند که ایجاد مشکل و مسئله کنند.

از طرف دیگر کشورهای خارجی رسما اعلام کردند که در امور داخلی ایران دخالت خواهند کرد و به دنبال تغییر در نظام ایران هستند و مجلس را نیز یک پایگاه مهم برای رسیدن به اهداف خودشان می دانند و برای این امر سرمایه گزاری خواهند نمود.

برخی برای کسب رای مردم به فریب کاری روی می آورند

این را نیز باید بدانیم که بسیاری از کسانی که می خواهند رای مردم را کسب کنند به فریب کاری روی می آورند و خودشان را مطابق با اعتقادات مردم نشان می دهند کما این که ما دیدیم موسوی در سال 88 خودش را ولایی تر و انقلابی تر از دیگران نشان می داد ولی ما از همان شب انتخابات دیدیم که این ادعاها نفاقی بیش نبود.

هزینه های هنگفت نامزدها امتیاز منفی برای آنهاست

ما باید مراقب هزینه هایی که نمایندگان می کنند، باشیم. هرچه هزینه بیشتر باشد باید به آن نامزد نمره منفی بیشتری بدهیم.

یک نماینده در طول چهار سال نمایندگی خود حداکثر حقوقی که میگیرد 100 میلیون است در حالی که برخی در تبلیغات انتخاباتی خود بیش از این حرف ها و برخی نیز میلیاردی هزینه می کنند. باید دقت و بررسی کرد که این هزینه ها از کدام منبع و با چه انگیزه ای صورت می گیرد؟!

کسی که هزینه زیادی می کند قطعا به نمایندگی مجلس به عنوان سوء استفاده نگاه می کند نه برای خدمت.

آگاهی مردم به منابع درآمدی و نفتی کشور مانع از وعده های بی اساس نامزدها است

اما یک نکته خیلی مهمی هست که به نظر رسانه های گروهی در مورد آن بایستی به کمک مردم بیایند، این است که تصور مردم و بسیاری از نمایندگان از درآمدهای نفتی بسیار بیشتر از واقعیت است.

مثلا میزان صادرات نفت ما در هر ماه به ازای هر نفر کمتر از یک بشکه است که در بودجه سال 90 حدود 62 هزار تومان است و این در حالی است که 47 هزار تومان آن بودجه عمرانی و الباقی آن بودجه آموزش و پرورش است.

اما تصور مردم از درآمدهای نفتی میلیونی است. و این تصور باعث می شود که توقعاتی داشته باشند و براساس این توقعات که بر پایه توهمات است برخی نامزدهای نمایندگی وعده هایی بدهند که این وعده ها نشدنی است. معمولا دستآوردها را کم جلوه می دهند و وعده های بزرگ و غیر معمول و نشدنی می دهند حتی اگر این وعده ها صادقانه باشد. اما اشتباه است.

لذا دادن این آگاهی ها کمک میکند که اگر کسی در قبال رای به او، وعده فلان خدمات را داد مردم از او بپرسند که منابع درآمدی آن خدمات چه خواهدبود؟ لذا توجیه و آگاه سازی مردم در خصوص میزان در آمدها، نامزدها را برای دادن وعده های بی اساس دچار مشکل می کند.

مثلا در غرب اگر کسی اعلام می کند که می خواهد خدمتی را ارئه بدهد باید در کنارش بگوید که تا چه حدی مالیات ها را اضافه می کند. ولی در ایران برخی نامزدهای سودجو یا ناآگاه وعده می دهند که مالیاتها را کم می کنند و در مقابل وعده افزایش خدمات را می دهند و این یک بحث کاملا غیر منطقی است. و این به خاطر توهمی است که در جامعه به خاطر در آمدهای نفتی وجود دارد.

تخریب رقیب انتخابات یک امتیاز منفی

متاسفانه برخی نامزدها و یا طرفداران آنها برای رای جمع کردن به تخریب رقیب و گاهی به تهمت و دروغ پراکنی میپردازند، این نیز چیز بدی است که متاسفانه در برخی مواقع دیده شده است

۹۰/۱۰/۱۳

نظرات  (۵)

سلام .
آقای قدیری عزیز کاش زمان دیگری برای انتخاب شما پیدا می شد . اگر ممکن است نظر خود را درباره کاندیداتوری آقای جلیلی بگویید . ممنون
 در جواب آقای محمد اسلامی:
اولا قرار نیست که همه ی نخبه های اصولگرای مطرح از تهران کاندید بشن؛ کسی که هدفش خدمت باشه از هر شهری چه بهتر باشد از شهر خودش کاندید شود.
ثانیا بهترین کار برای عدم ورود ساکتین فتنه یا همراهان و وابستگان به جریان انحرافی، شناسایی آنها  و شناسوندن اون به دیگران برای عدم انتخاب است.
۱۷ دی ۹۰ ، ۰۰:۱۲ محمد اسلامی
 سلام
چه بهتر می شود اگر بتوانیم از وجود آقای قدیری در حوزه انتخابیه تهران استفاده کنیم چرا که این امر باعث بالاتر رفتن آمار نمایندگان انقلابی در این حوزه شده و از ورود ساکتین فتنه به مجلس می کاهد. به نظر ما ایشان می توانند در تهران رای بیاورند. حال که این راه را انتخاب کرده اند طوری گام بردارند که بیشترین تاثیر را داشته باشند. لطفا آقای قدیری نظر خود را در این مورد اعلام کنند. ممنون

 سلام آقای دکتر، منزل نو مبارک

قالب خوبیه فقط کمی تیره است و برخی از نوشته ها رو تحت تاثیر خودش قرار داده بویژه کناره ها و قسمت بالای قالب که باعث اذبت خواننده مطالبتون میشه.. می بخشید آقای دکتر این قدر نقد می کنم اما به نظرم وبلاگ هر فرد مثل گلدون گل می مونه که هرچی گلدون زیبا باشه یا توش گل نمی زارن یا زیاد گل زیبا توش نمی زارن ، وبلاگم همینطوره هرچی محتوای داخلش پُر باشه کمتر روی جذابیت قالبش کار می کنند چون می خواهند مطالب بیشتر از قالب به نظر بیاد به همین خاطر اگر دوستان وبتون رو کمی ساده تر طراحی کنند ، خواننده بیشتر به خواندن مطلب رغبت پیدا می کنه. البته این نظر من چون می دونم مطالبتون بار محتوایی بالایی دارند.

موفق باشید

 

۱۴ دی ۹۰ ، ۱۴:۵۳ مهدی فدائیان
سلام.
چرا آقای قدیری ابیانه مواضع خود را در قضیه ی مشایی مطرح نمی کند؟
به نظر ایشون آقای مشایی یک آدم انقلابی است یا نه مثل همه فکر می کنن که آقای مشایی یک آمریکایی است!!!
لطفا آقای قدیری پاسخم را بدهند...
پاسخ:
سلام دوست عزیز. من مو.اضعم را در مورد آقای مشاعی بارها اعلام کرده ام. او را جزو رئوس انحراف می دانم. توجه شما را به مطالب زیر به عنوان بخشی از مواضعم جلب می نمایم.

اعلام جنگ قدیری ابیانه به مشایی، بقایی و سازمان میراث فرهنگی

قدیری ابیانه: بقایی، مشایی و ملک زاده شایستگی معرفی فرهنگ ایرانی- اسلامی را ندارند

مدعیان فرهنگی ایرانی اعتقادی به فرهنگ ایرانی و اسلامی ندارند

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">