پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۹ خرداد ۱۳۹۷، ۰۷:۵۷ ب.ظ

۰

قدیری ابیانه: کارشناس مسائل سیاسی گفت: حضرت امام(ره) بارها هشدار دادند که مبادا مرفهین و لیبرال‌ها بر کشور حاکم شوند که متأسفانه در موارد زیادی آن‌ها توانستند مناصب حکومتی را تصاحب کنند اما اشکال به مردم نیز بازمی‌گردد.

محمدحسن قدیری‌ابیانه امروز در گفت‌و گو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: یک فرد انقلابی به وضع موجود راضی نیست و همواره در جهت بهبود وضعیت قدم بر می‌دارد.

وی افزود: یک انقلابی واقعی باید هم واقعیت را بشناسد، هم هدف‌گذاری مطلوبی داشته باشد، هم در جهت رسیدن به اهداف متعالی خود تلاش کند و هم جامعه را به سوی آرمان‌ها و اهداف سوق دهد.

 ✔سکون برای فرد و جامعه انقلابی معنا ندارد

کارشناس عالی امور استراتژیک تصریح کرد: سکون برای یک فرد انقلابی و جامعه انقلابی معنا ندارد و این مسئله مصداق آن فرمایش حضرت علی(ع) است که می فرمایند:" کسی که فردایش مثل امروز او باشد یک مؤمن یا مسلمان واقعی نیست."

قدیری‌ابیانه ادامه داد: فردای ما باید بهتر از امروز ما باشد و برای رسیدن به فردای بهتر باید هدف‌گذاری، تلاش و برنامه‌ریزی داشت و این همان موضوعی که در سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان مورد تأکید قرار گرفت.

وی بیان کرد: برخی معتقدند انقلاب که پیروز شد و نظام که تشکیل شد باید انقلابی‌گری را کنار گذاشت در حالی‌که این تعبیر با روح اسلام و انقلاب سازگار نیست.

✔باید روح انقلابی‌گری را برای حرکت به جلو حفظ کنیم

کارشناس عالی امور استراتژیک تبیین کرد: جمهوری اسلامی ایران جسم است و انقلاب روح آن و جسم بی‌روح جسد است لذا باید همواره روح انقلابی‌گری را برای حرکت به جلو حفظ کنیم و در همه مراحل آن را مدنظر داشته باشیم.

✔پس از پیروزی انقلاب امام(ره) رسالت خود را تمام شده ندانست

قدیری‌ابیانه با اشاره به اینکه همه هستی از کره زمین تا منظومه شمسی و کهکشان‌ها در حال حرکت است و ما نیز باید مرتب در حال حرکت باشیم، گفت: آسودگی ما به معنای عدم ما است و امام خمینی(ره) با پیروزی انقلاب و سرنگونی رژیم شاه رسالت خود را تمام شده ندانست بلکه حمایت از فلسطین، رهایی فلسطین از صهیونیست، مبارزه با استکبار جهانی و رفع ستم از عالم را به عنوان هدف اعلام کرد.

✔امام خمینی(ره) هیچگاه از حرکت نایستاد

وی اذعان داشت: امام خمینی(ره) در زندگی روزمره خویش نیز از حرکت نایستاد و با وجود کهولت سن خود را بازنشسته فرض نکرد و تا لحظه آخر عمر به انجام وظیفه خویش پرداخت و اتفاقاً در ایام پایانی عمر خویش چند گره از کار نظام جمهوری اسلامی را گشود که شاید اگر این کارها را نمی‌کردند عمل به آن بعداً دشوار بود.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: اصلاح قانون اساسی، تأکید بر اصل ولایت مطلقه فقیه، تبدیل شورای رهبری به رهبر و سایر شوراهای مدیریتی به مسؤولیت فردی، حذف شرط مرجعیت از رهبری، عزل آقای منتظری به عنوان قائم‌مقام و پذیرش قطعنامه 598 از مواردی بود که اگر امام برای آن چاره نمی‌اندیشیدند عمل به آن بعد از ایشان بسیار دشوار بود.

✔مقام معظم رهبری در مسیر امام(ره) گام برداشتند

قدیری‌ابیانه خاطرنشان کرد: خوشبختانه مقام معظم رهبری نیز در همان مسیر گام برداشتند و کشور را هدایت کردند و مراحل چهارگانه تشکیل نظام جمهوری اسلامی ایران با پیروزی انقلاب، تشکیل دولت اسلامی، شکل‌گیری جامعه اسلامی و پس از آن تمدن اسلامی را برشمردند.

✔حفظ جمهوری اسلامی از برقراری آن مهم‌تر و سخت‌تر است

وی اضافه کرد: حرکت در این مسیر نیازمند انقلابی‌گری است و حفظ جمهوری اسلامی از برقراری آن مهم‌تر و سخت‌تر است.

کارشناس مسائل سیاسی عنوان داشت: انقلابی ماندن از انقلابی بودن سخت‌تر است و تداوم راه انقلاب نیز برای افراد مهم‌تر و دشوارتر از انقلاب کردن است چراکه هستند کسانی که انقلابی بودند اما به تدریج عوض شدند و در مقابل انقلاب صف کشیدند.

قدیری‌ابیانه گفت: در دوران 40 ساله اخیر شاهد این مسئله بوده و در طول تاریخ نیز شاهد هستیم که طلحه و زبیر که یاران پیامبر(ص) بودند بعد از ایشان به روی امام علی(ع) شمشیر کشیدند.

وی بیان کرد: شمر در جبهه امام علی(ع)علیه دشمنان جنگید و جانباز شد و تا پای شهادت پیش رفت اما کارش به جایی رسید که بخواهد سر امام حسین(ع) و یارانش را جدا کند و آتش به خیمه اهل بیت(ع) بیندازد.

کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: برخی می‌گویند او امام زمان خود را نشناخت اما من با این عبارت موافق نیستم چون او می‌دانست که امام برحق و جانشین برحق پیامبر(ص) و امام علی(ع)، امام حسین(ع) است و می‌دانست که در جبهه باطل و به خاطر مال دنیا اعتقادات خود را زیر سؤال می‌برد و یزید باطل است اما به خاطر اینکه خود حاکم شود و در حکومت مقامی به دست آورد تا آنجا پیش رفت که نه تنها به جهنم برود بلکه به هیزم آتش جهنم تبدیل شود.

✔عده‌ای تنها دم از انقلابی‌گری زدند

قدیری‌ابیانه تصریح کرد: در طول انقلاب نیز کسانی را داشته‌ایم که ابتدا دم از انقلابی‌گری می‌زدند و شاید صادقانه عمل می‌کردند اما به مرور عوض شدند و انقلابی نماندند و به صفوف دشمن پیوستند و همچنان تلاش می‌کنند تا در مسیر خلاف انقلاب عمل کنند.

وی یادآور شد: همه باید سعی کنند انقلابی بمانند اما انقلابی ماندن با روحیه جوانان و جوانی سازگارتر است و البته افرادی که پا به سن می‌گذارند و کماکان انقلابی باقی می‌مانند نیز ارزش والایی دارند.

✔هنوز کلام امام(ره) انقلاب بر پا می‌کند

کارشناس مسائل سیاسی اذعان داشت: امام(ره) انقلابی بود تا پایان انقلابی ماند و هنوز کلامش انقلاب بر پا می‌کند و نظامی که برپا کرده است روزبه روز در قلوب مسلمین جهان نفوذ می‌کند و استکبار نه تنها نتوانسته خود را از منظومه فکری امام(ره) رها سازد بلکه روزبه روز شکست بیشتری خورده است.

قدیری‌ابیانه ادامه داد: رهبر انقلاب نیز انقلابی بود و ماند و پا در مسیر امام(ره) گذاشت اما مزیتی را که رهبر انقلاب داشت و امام نیز نداشت این بود که ایشان استادی چون امام(ره) داشت اما امام(ره) استادی چون خودش نداشت.

وی بیان کرد: امام ماهیت آمریکا را می‌شناخت و ایمان و شناخت امام(ره) از قرآن و اسلام باعث شد تا ایشان دشمن را به خوبی بشناسد.

 ✔امام(ره) هرگز فریب آمریکا را نخورد

کارشناس عالی امور استراتژیک تصریح کرد: اوصاف دشمن در قرآن و در احادیث آمده و تطبیق آن با وضعیت موجود کار مشکلی نبود و امام(ره) هم مطابق با آموزه‌های قرآن و هم براساس تجربیات و عملکرد خود آمریکا را شیطان بزرگ نام نهاد و هرگز فریب آمریکا را نخورد.

✔جمله"آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند" با شناخت و اعتقاد بود

قدیری‌ابیانه با بیان اینکه امام(ره) از قدرت‌نمایی آمریکا واهمه‌ای به دل راه نداد چراکه وقتی الله‌اکبر می‌گفت با ایمان و اعتقاد به اینکه خدا از همه قدرت‌ها بالاتر است این جمله را بیان می‌کرد، گفت: ایشان وقتی می‌گفت آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند این جمله با شناخت، ایمان و اعتقاد بود.

وی خاطرنشان کرد: امام(ره) به وعده‌های الهی اعتقاد راسخ داشت و وقتی قسم می‌خورد که از قدرتی نترسیده است راست می‌گفت چرا که کسی که تسلیم امر خدا باشد و شهادت را فیض عظیم بداند از شهادت و مرگ هم نمی‌ترسد و حتی قبل از انقلاب در لحظه‌ای که نیروهای ساواک ایشان را در قم دستگیر کردند مأمورین ساواک بودند که می‌لرزیدند نه امام(ره).

کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: امام(ره) مظهر نفس مطمئنه بود و نفس و کلامش آرام‌بخش و اطمینان‌بخش بود.

✔ امام(ره) بارها هشدار دادند که مبادا مرفهین و لیبرال‌ها بر کشور حاکم شوند

قدیری‌ابیانه عنوان داشت: حضرت امام(ره) بارها هشدار دادند که مبادا مرفهین و لیبرال‌ها بر کشور حاکم شوند که متأسفانه در موارد زیادی آن‌ها توانستند مناصب حکومتی را تصاحب کنند اما اشکال به مردم نیز بازمی‌گردد.

وی ادامه داد: همه مسؤولین مستقیم یا غیرمستقیم منتخب خود مردم هستند و گردش اطلاعات به نوعی است که این نوع اطلاعات محرمانه نمی‌ماند بنابراین متأسفانه شاهد اشرافی‌گری‌هایی از سوی کسانی که مردم به آن‌ها رأی می‌دهند هستیم و بدون اینکه خود بدانند به خویشتن نیز لطمه می‌زنند.

khorasan-jonubi.farsnews.com/news/13970309000956

۹۷/۰۳/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">