پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۷، ۰۳:۴۰ ب.ظ

۰

قدیری ابیانه پیرامون عدم هماهنگی میان شهرداری و دولت:

مدیریت جدید هم مدیریت حرف و هم وعده است/ مدیریت اقای قالیباف مدیریت عمل بود.

قدیری ابیانه گفت: بنده معتقدم که اصولاً هزینه‌های شهر و شهرداری را باید مردم همان شهر و منطقه باید پرداخت کنند؛ زیرا بودجه دولت متعلق به تمام مردم کشور و از جمله کپرنشینان و روستاییان و مناطق محروم نیز هست و نباید انتظار داشت که دولت از بودجه ملی صرف شهرهایی مانند تهران کند.

محمدحسن قدیری ابیانه عضو سازمان نظام مهندسی و فعال سیاسی در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پیرامون عدم تحقق وعده های اصلاح طلبان در مدیریت شهری تهران گفت: از ویژگی‌های اکثر افراد مدعی اصلاح‌طلبی این است که برای رسیدن به قدرت حاضر هستند که هر شعار بی‌اساسی را مطرح کنند و معتقد هستند که منافع فریب افکار عمومی بیشتر از مضار بدنامی عدم عمل به وعده‌ها است. به‌خصوص که در جنگ روانی هم تسلط دارند و موضوعات فرعی را پیش می‌کشند تا موضوع اصلی فراموش شود. این مسئله را در زمان‌های مختلف شاهد بودیم که به این روش‌ها متوسل بودند. از وعده فروپاشی همه تحریم‌ها در برجام گرفته تا وعده تحولات در شهرداری و ایجاد اشتغال و مسائل دیگر... علاوه بر این برای رسیدن به هدف خود و قدرت، شعارها و وعده‌های بی‌اساس می‌دهند.

وی افزود: اصلاح طلبان در تخریب رقبای خود هم حدود و مرزهای شرعی را هم رعایت نمی‌کنند. مانند اینکه اگر اصول‌گرایان سرکار بیایند در کوچه و خیابان برای جداکردن زن ومرد دیوار می‌کشند. جالب است که مسابقه‌ای طرح شود که چگونه می‌توان در کوچه دیوار کشید که مسلماً این ادعا بی اساس است. اما متأسفانه چنین رفتاری دارند و فقط برای آنها رسیدن به قدرت اهمیت دارد و برای اینکه در لیست امید قرار بگیرند از نامزدی شورای شهر می‌خواهند که مبلغی حدود دو میلیارد تومان بپردازد و مسلماً کسی که چنین پولی را پرداخت می‌کند به فکر فساد در آینده است تا در آینده از راه خلاف قانون مبالغ بیشتری عایدش شود. آن کسی هم که لیست را می‌بندد و تقاضای این مبلغ را دارد به‌خوبی می‌داند که چه برنامه‌ای برای فساد در آینده دارد. در گذشته شاهد بودیم که دختر یکی از مقامات سابق اصلاح‌طلب را در لیست مجلس می‌گذارند و این درحالی است‌که او هیچ سابقه و تجربه‌ای برای آن کار نداشته و ندارد و اگر چنین فردی نماینده مجلس شود به جای دفاع از حقوق مردم از حقوق و منافع پدرش در راه سوء استفاده بیشتر از بیت المال کمک می‌کند و دفاع می‌کند. به‌هرحال بنده از شورا و یا نمایندگانی که به این روش انتخاب می‌شوند انتظار خدمت به مردم را ندارم و معتقد هستم که باید کاملاً هوشیار بود که این افراد از بیت‌المال سوء استفاده به نفع خود نکنند.

قدیری ابیانه گفت: بنده معتقدم که اصولاً هزینه‌های شهر و شهرداری را باید مردم همان شهر و منطقه باید پرداخت کنند؛ زیرا بودجه دولت متعلق به تمام مردم کشور و کپرنشینان و روستاییان و مناطق محروم نیز هست و نباید انتظار داشت که دولت از بودجه ملی صرف شهرهایی مانند تهران کند و مناطقی هم باشند که هنوز آب آشامیدنی و یا گاز نداشته باشند. اگر هم تابه‌حال دولت برای شهری مانند تهران هزینه کرده به‌نظر بنده اشتباه بوده است. البته شهرداری‌ها باید در هزینه‌های خود نهایت صرفه‌جویی را داشته باشند و جلوی فساد در شهرداری را بگیرند. یکی از کارهایی هم که باید صورت گیرد این است‌که باید تمام قراردادها و پرداختی‌های شهرداری به صورت شفاف و دردسترس عموم قرار گیرد زیرا این مسئله امنیتی نیست و خطر امنیتی هم ندارد. البته بحث اینکه دولت پولی برای پرداخت دارد و یا خیر و اینکه می‌خواهد پرداخت کند و یا نه مسئله دیگری است. آماری که وزیر اقتصاد سابق اقای طیب‌نیا داده بودند، این بود که تا اول سال96 دولت مبلغ هنگفتی بدهی دارد یعنی به ‌ازای هر خانواده 4نفره 35میلیون تومان بدهی داشته است و هرروز به میزان این بدهی آن افزوده می‌شود. الان هم وضعیت اقتصادی ما اصلا خوب نیست و اختلاس و حقو‌ق‌های نجومی و اشرافی‌گری در این وضعیت جرم سنگین‌تری دارد.

این فعال سیاسی در ادامه گفت: تصوری غلط وجود دارد که دولت باید همه چیز را ارزانتر از قیمت تمام شده ارائه دهد. مثلا در زمینه مترو، پولی که شهرداری و مترو بابت جابجایی مسافران می‌گیرند کمتر از هزینه تمام شده است و دولت مابه‌تفاوت آن را پرداخت می‌کرده است. درحالی که مترو نه تنها باید از مسافران پول سفر را بگیرد بلکه باید مبلغی بیشتر بگیرد تا از محل آن سود بتواند خطوط بیشتر و سریع‌تری از مترو را احداث کندو مناطق دیگر هم از مترو استفاده کنند. درست است که اگر خطوط مترو همین هفت خط کنونی باشد هزینه این مسافران بالا می‌رود اما با احداث خطوط بیشتر افراد مناطق دیگر که مترو ندارند صاحب خطوط مترو می‌شوند و هزینه‌شان نسبت به گذشته کمتر می‌شود و زودتر و ارزانتر به مقصد می‌رسند. پس دولت نه می‌تواند پول همه چیز را بدهد ونه باید بدهد. فلسفه تشکیل شورای شهر و روستا هم همین است که هزینه نگهداری شهر باید توسط مردم همان منطقه تامین شود. پس مردم هم باید کسانی را انتخاب کنند که مورد اعتمادشان باشند و بتوانند این خدمات را ارائه دهند و اگر اعضای شورای شهر از مردم خواستند که پول بابت بازسازی جایی بدهند، مردم بدانند و مطمئن باشند که آنها اجحاف نمی‌کنند و آن پول را تلف یا اختلاس و سوء استفاده نمی‌کنند. اما الان با تصور اینکه دولت مرکزی باید هزینه‌های نگهداری شهر مانند آسفالت خیابان‌ها را هم بدهد، شهرداری‌ها به‌‎جای دریافت عادلانه و سلامت هزینه از مردم، درپی گرفتن پول از دولت هستند تا نیاز شهر را تامین کنند. علت هم این است‌که مردم ما عادت به پرداخت هزینه شهری و مالیات ندارند و این برایشان خوشایند نیست که عوارض بدهند.

قدیری ابیانه در پایان گفت: در دوره آقای قالیباف ایشان فردی عمل‌گرا بودند که موانع را پست سر می‌گذاشتند و مدیریت جهادی داشتند و سعی می‌کردند که با افرادی که همین روحیه را دارند همکاری کنند و آنها را جذب می‌کردند و کارهای خوبی هم در سطح شهر تهران انجام دادند که البته نمی‌توان گفت که کاملا بی‌اشکال بوده است. اما اگر بخواهیم مقایسه بین مدیریت ایشان و مدیریت جدید داشته باشیم باید بگوییم که مدیریت اقای قالیباف مدیریت عمل بود اما مدیریت جدید هم مدیریت حرف و وعده است.

dana.ir/news/1373092.html

۹۷/۰۳/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">