پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۷، ۰۱:۲۷ ب.ظ

۰

ابعاد اختلاس‌ها، اغتشاشات و توطئه‌ها

شنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۷، ۰۱:۲۷ ب.ظ

دکتر محمدحسن قدیری ابیانه

در شرایط اقتصادی موجود که اقشاری از مردم در تنگنای معیشتی قرار دارند، اختلاس و رانت‌خواری و دزدی و قاچاق، جرم سنگین‌تر و غیر قابل بخشش‌تری است و باید مجازات‌های سنگینی برای آن در نظر گرفته شود. اختلاس‌های کم نیز نابخشودنی است چه رسد به ارقام نجومی 3 هزار و هشت هزار میلیارد تومانی و ...

این اختلاس‌ها به اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی کشور لطمه زده است و مجازات‌های سنگین مثل اعدام آنها در کنار اتخاذ راهکار‌هایی برای پیشگیری از اختلاس‌ها  و دزدی‌ها از بیت‌المال و بخصوص برخورد و عزل مسئولینی که خود یا بستگانشان مرتکب اختلاس شده‌اند ترمیم کننده اعتماد عمومی است.

اگر فرضا برای کمک بلاعوض برای ایجاد اشتغال یا ازدواج مبلغ 10 میلیون تومان در نظر گرفته شود، مبلغ 3 هزار میلیارد تومان معادل کمک ده میلیون تمانی به 300 هزار نفر می شود. اگر این مبلغ به صورت وام پرداخت گردد، از محل دریافت اقساط وام به تعداد بیشتری می توان کمک هزینه وام اشتغال یا ازدواج داد.

اگر به هر خانواده چهار نفری کمک بلاعوض 10 میلیون تومانی بشود و هر خانواده را چهار نفر فرض کنیم، یعنی با مبلغ 3000 میلیارد تومان اختلاس انجام شده می‌توان به تمام خانواده‌های یک شهر یک میلیون و دویست هزار نفری چنین کمکی را داد. این مبلغ اختلاس توسط یک نفر یک فاجعه هست. البته امیر منصور آریا عامل این اختلاس اعدام شد و 5000 میلیارد تومان از اموالش مصادره گردید.

با توجه به ارقام فوق می توان به ابعاد اختلاس 8000 میلیارد تومانی از صندوق ذخیره فرهنگیان بهتر پی برد و به ضرورت برخورد قاطع و برقراری چوبه‌های دار برای اختلاس‌گران پی‌برد.

با این وجود تصور مردم از میزان اختلاس‌ها نیز غیرواقعی است و ضدانقلاب با انتشار ارقام غیر واقعی به این تصورات غلط دامن زده‌اند و عده‌ای ناآگاه هم در ایران به انتشار گسترده آن آمار جعلی دامن می‌زنند.

تصور بسیاری از مردم این است که در مجموع به ازای هر ایرانی صدها میلیون تومان اختلاس شده است.

مثلاً در مورد همین اختلاس معروف 3000 میلیارد تومانی ضدانقلاب در مطالب ارسالی برای مردم از طریق شبکه‌های اجتماعی ارسال می‌گردد رقم 1200000000000000000 ریال (120 میلیون میلیارد تومان) را برای او ذکر کرده‌اند که معادل صدها برابر درآمد نفت ایران و 40 هزار برابر رقم واقعی اختلاس او ذکر شده است. یعنی به ازای هر ایرانی یک و نیم میلیارد تومان! در حالی که 3000 میلیارد تومان یعنی به ازای هر ایرانی 37500 تومان اختلاس شد و 62500 تومان از اموالش مصادره گردید.

بقیه ارقام ذکر شده در مطالب مورد ادعا نیز بسیار بیشتر از واقعیت و جمع 11 مورد از آن به ازای هر ایرانی 249 میلیون تومان ذکر شده که این رقم معادل بیش از صد برابر درآمدهای نفتی پیش‌بینی شده برای سال 1397 بوده و طبیعتاً کذب است.

اندازه اعداد

برای درک بهتر اندازه اعداد به اندازه ارقام به ازای هر ایرانی توجه فرمایید:

ü      1 میلیارد تومان یعنی به ازای هر ایرانی 12و نیم تومان

ü      100 میلیارد تومان یعنی به ازای هر ایرانی 1250 تومان

ü      1000 میلیارد تومان یعنی 12500 تومان به ازای هر ایرانی

ü      3000 میلیارد تومان یعنی به ازای هر ایرانی 37500 تومان

لذا باید تصور مردم هم در مورد درآمدهای نفتی و هم در مورد ابعاد اختلاس‌ها تشریح و تفهیم گردد.


اغتشاش

تصور مردم از میزان اختلاس‌ها، عامل و زمینه‌ساز نارضایتی و اغتشاشات قبلی و فتنه‌های اجتماعی و خطرناک بعدی بوده و ضروری است که هرچه زودتر تصور مردم از ابعاد اختلاس‌ها برای مردم روشن گردد و البته با اختلاس‌گران نیز برخورد قاطع صورت پذیرد.

اختلاس‌گران نه تنها به اموال مردم و بیت‌المال لطمه زده‌اند بلکه اعتماد عمومی را نیز که سرمایه اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران است نزد اقشاری از مردم خدشه‌دار کرده و زمینه را برای اغتشاشات و توطئه‌های بیشتر دشمن فراهم نموده‌اند.

همگان بویژه رسانه‌های گروهی ضروریست آگاه‌سازی هم در بین کارکنان خود و هم در بین مردم در مورد میزان اختلاس ها و نیز برخوردهای قضایی و تنبهی و میزان مصادره اموال اختلاس گران را برای مردم تشریح نمایند.

به عنوان نمونه متاسفانه هنوز مردم نمی دانند که امیر منصور آریا عامل اختلاس 3000  میلیارد تومانی اعدام و 5000 میلیارد تومان از اموالش مصادره شده است.

این در حالی است که در روز اعدام او، این خبر تیتر اول رسانه‌های ما بود ولی خیلی‌ها از آن بی‌اطلاع ماندند و بسیاری بر این تصورند که خاوری خائن رئیس اسبق بانک ملی با 3000 میلیارد تومان فرار کرده است، حال آنکه اتهام او دریافت رشوه 3 میلیون دلاری معادل مبلغ 15 میلیارد تومان برای تسهیل بخشی از فساد امیر منصور آریا بوده که البته توسط پلیس بین الملل ایران تحت تعقیب بوده و خواستار استرداد شده‌اند.

 توطئه خارجی

ذکر این نکته ضروریست که غربی‌ها و سایر دشمنان ملت ایران از استرداد اختلاس‌کنندگان و دزدان بیت‌المال و رشوه‌گیرندگانی که به خارج فرار می‌کنند اجتناب می‌ورزند تا برای این مجرمین احساس امنیت ایجاد کرده و جرأت و جسارت بیشتری به افرادی بدهند که قصد تعددی به اموال عمومی و خصوصی را دارند و از این طریق به اقتصاد ایران و مردم لطمه بزنند.

۹۷/۰۳/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">