باور کردن شایعات و دروغپردازیهای دشمن نشانه ضعف مخاطب است.
ضد انقلاب به این نتیجه رسیده است که اگر شایعه بسازد و منتشر کند، عده ای زودباور به هر حال باور می کنند. همین مقدار دستاورد هم برای آنها کافی است.
به برخی از این شایعات کاملا بیاساس توجه کنید:
● ایران سهم خود در دریای خزر را بخشید.
● ماهیگیری در کیش به صورت محرمانه به چین واگذار شده است.
● وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد آقازاده ها در آمریکا 148 میلیارد دلار در حسابهای بانکی آمریکا موجودی دارند.
● ایران پراید را به قیمت 5 میلبون تومان صادر می کند.
● میزان اختلاسها به ازای هر ایرانی به 250 میلیون تومان رسیده است.
حتی اگر مخاطب این شایعات را باور نکند، همینکه در ذهن مخاطب تردید و علامت سوال ایجاد شود برای ماشین جنگ روانی دشمن یک دستاورد محسوب می شود. بدتر از آسیب پذیری ذهنی زودباوران، این است که شایعات را برای دیگران نیز نقل و ارسال دارند و به عامل ترویج دروغها تبدیل گردند.
اگر خوانندگان این سطور حتی یکی از دروغهای فوق یا موارد مشابه را باور کرده اند و یا دچار تردید شده اند، مناسب است راهی پیدا کنند که آسیب پذیری خود در برابر دروغ و شایعه و جنگ روانی را کاهش دهند.