پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۱، ۰۹:۰۴ ق.ظ

۰

راهکار تغییر در سازمان ملل متحد و حذف وتو

چهارشنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۱، ۰۹:۰۴ ق.ظ

بیانات مقام معظم رهبری آغازی برای تغییر ماهیتی شورای امنیت است

دکتر محمد حسن قدیری ابیانه، کارشناس عالی وزارت امور خارجه و سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا درباره بیانات مقام معظم رهبری در اجلاس غیر متعهدها با اشاره به این که مبنای شورای امنیت حق وتو برای پنج قدرت هسته ای جهان است، بیان داشت: حق وتو در اختیار کشورهایی است که توانایی درندگی بیشتری دارند و می توانند میلیون ها نفر را در زمان کوتاهی قتل عام کنند و این قانون جنگل است.

وی با بیان این که طبیعتا ذات و وجدان بشری نمی تواند بر این ساختار غلط صحه بگذارد، افزود: کشوری مثل آمریکا با سیصد میلیون، فرانسه و انگلیس با حدود شصت میلیون نفر جمعیت دارای حق وتو هستند در حالی که جهان اسلام با یک ونیم میلیارد جمعیت و جنبش غیرمتعهد ها با اکثریت کشورهای جهان از این حق محروم هستند.

کارشناس عالی وزارت امور خارجه اظهار داشت: اگر هریک از اعضای دائم شورای امنیت، جنایتی علیه بشریت انجام بدهد، نمی توان آن را در شورای امنیت محکوم کرد چه برسد به جلوگیری از آن، زیرا کشور متجاوز می تواند آن را وتو کند بنابراین به جای عبارت حق وتو باید از ناحق وتو استفاده کرد.

دکتر قدیری ابیانه تصریح کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری درباره ساختار شورای امنیت سازمان ملل، حرف دل ملت ها و حتی دولت های جهان است.

کارشناس عالی وزارت امور خارجه در ادامه درباره راهکارهای تغییر ساختار هندسه مجامع بین المللی گفت: برخی ها افزایش اعضای دائم شورای امنیت را یکی از راهکارهایی می دانند که می تواند در این زمینه مؤثر باشد، آلمان و ژاپن به دلیل برخورداری از قدرت اقتصادی و هند به دلیل جمعیت بالا خواستار عضویت دائم در شورای امنیت هستند.

وی همچنین بااشاره به این که افزایش دارندگان حق وتو یکی دیگر از راهکارها در تغییر ساختار شورای امنیت است، تأکید کرد: اگر قرار بر افزایش تعداد دارندگان حق وتو باشد، باید این حق به کشورهای اسلامی، غیرمتعهد ها، کشورهای آمریکای لاتین و آفریقایی ها هم داده شود.

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک ابراز داشت: راهکار بهتر این است که حق وتو برداشته شود اما طبیعی است که قدرت های بزرگ دارای حق وتو به میل خود به از دست دادن چنین امتیازی رضایت نخواهند داد.

دکتر قدیری ابیانه همچنین اظهار داشت: راهکار دیگر این است که بقیه اعضای سازمان ملل متحد، سازمان بین المللی دیگری را با چارچوب مبتنی بر برابری ملت ها و مشارکت عمومی در تصمیم گیری ها را بدون حضور آن پنج کشور تأسیس کنند و سپس همگی از سازمان فعلی ملل متحد خارج شوند.

وی افزود: گسترش اعضای نم به صورتی که به وضعیت فراگیر بین المللی نزدیکتر شود، راهکار دیگری برای اصلاح ساختار شورای امنیت است.

کارشناس عالی وزارت امور خارجه، تغییر مقر سازمان ملل متحد از آمریکا به کشوری بی طرف، فعالیت های گسترده تبلیغاتی، تقویت دیپلماسی عمومی و تغییر ساختار جنبش عدم تعهد را از دیگر راهکارهای اصلاح ساختار شورای امنیت سازمان ملل دانست و تأکید کرد: سقوط و غرق شدن قدرت های استکباری در بحران های اقتصادی، شکست اشغال گری و پیروزی مقاومت در انجام چنین تحول بزرگی مؤثر خواهند بود.

دکتر قدیری ابیانه تصریح کرد: سخنان مقام معظم رهبری روحیه جدیدی به جنبش عدم تعهد داد و آغازی برای تغییر محتوایی و ماهیتی سازمان های بین المللی خواهد بود.

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک با اشاره به این که برگزاری رفراندوم توسط فلسطینی الاصل ها اعم از مسلمانان، مسیحیان و یهودیان که شامل آوارگان فلسطینی می شوند در شرایط آزاد و عدم تهدید قطعا منجر به حذف رژیم صهیونیستی و بازگشت فلسطین به نقشه جهانی خواهد شد، تأکید کرد: بیان این پیشنهاد توسط مقام معظم رهبری از تریبون حساس جنبش غیرمتعهد ها، مشروعیت رژیم صهیونیستی را زیر سؤال برده و آن را دچار معزل جدی می نماید.

کارشناس عالی وزارت امور خارجه با بیان این که غرب به خوبی می داند ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست و این ادعای کذب را برای فشار بر ایران طرح می نماید، افزود: استکبار جهانی حتی در جنگ هشت ساله از صدام حمایت کرد به همین دلیل نباید از دشمنان توقع داشت که دروغ پردازی نکنند.

دکتر قدیری ابیانه بیان داشت: اسرایلی ها از آمریکا انتظار داشتند همه گونه هم سویی با آنها داشته باشند اما گلایه های رژیم صهیونیستی از آمریکا نشان می دهد رژیم صهیونیستی به دنبال ایجاد نگرانی در اذهان مردم و مسئولین ایران است تا از این راه موجب عقب نشینی جمهوری اسلامی ایران از مواضعش بشود.

وی همچنین تأکید کرد: مسئولان نظام اسلامی تحت هدایت های رهبری نشان دادند از تهدیدات غرب و اسراییل نمی هراسند، از حقوق ملت ایران نمی گذرند، تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و همچنین در تنبیه متجاوز جدی هستند.

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک با اشاره به این که اگر اسراییل مراکز هسته ای ایران را مورد حمله قرار دهد، ایران مجوز حمله به پایگاه های هسته ای را پیدا می کند، اظهار داشت: در این صورت وحشتی که صهیونیست ها توقع داشتند در بین مردم ایران رخ دهد، برعکس دربین صهیونیست ها رخ خواهد داد.

کارشناس عالی وزارت امور خارجه با بیان این که روند مهاجرت یهودیان از اسراییل به کشورهای مبدأ نشان می دهد تا سال 2025 چیزی به نام رژیم صهیونیستی باقی نخواهد ماند، ابراز داشت: طبیعتا یهودیان که به تصریح قرآن عمر هزار ساله می خواهند، وقتی خطر مرگ را احساس کنند، پا به فرار گذاشته و به کشور خویش بر میگردند.

دکتر قدیری ابیانه تأکید کرد: هدایت های مقام معظم رهبری، آگاهی ایشان از نقشه های دشمن، آشنایی با ظرفیت های بزرگ ملت ایران و اعتقاد راسخ به وعده های الهی موجب شد دولت های مختلف در ایران مغلوب استکبار جهانی نشوند و از حقوق هسته ای ایران دفاع نموده و پیشرفت های صلح آمیز را با جدیت دنبال نمایند.

۹۱/۰۶/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">