پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

جمعه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۱، ۰۸:۰۲ ب.ظ

۰

کرسی آزاداندیشی با موضوع "کارآمدی تحریم‏ های اقتصادی علیه ایران" از برنامه‏‌های فرهنگی طرح ضیافت اندیشه استادان در دانشگاه تبریز با حضور محمدحسن قدیری‏ابیانه، سفیر سابق ایران در ایتالیا برگزارشد.

 به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه آذربایجان شرقی قدیری‏ ابیانه در این کرسی با طرح یک سوال فرضی که «اگر کل درآمد نفت را بین جمعیت ایران تقسیم کنیم به هر یک نفر چقدر می‏‌رسد؟»، گفت: متاسفانه ذهنیت و جواب افکارعمومی مردم و حتی بخش عمده‏ای از مسئولان و اساتید در خصوص این سوال فرضی رقم‏‌هایی چندین برابر واقعیت طرح می گردد!

 وی با تشریح درآمدهای نفتی ایران و ارایه ارزش ثابت منابع نفتی، با در نظر گرفتن میزان صادرات نفت ماهانه و تعداد کل جمعیت ایران، تقسیم سرانه صادرات نفت به ازای هر نفر در ماه را کمتر از یک بشکه دانست و افزود: باید افکار و ذهنیت غلط در این خصوص اصلاح شود که انتظار می‏‌رود اساتید دانشگاه در زدودن این افکار غلط پیش‌قدم باشند.

 

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک با انتقاد از اتلاف سرمایه در کشور از طریق اختصاص یارانه به مواد سوختی، توزیع عادلانه بودجه و تلاش آحاد مردم برای تولید ثروت در کشور را خواستار شد و ادامه داد: مهار تورم از خواسته‏‌های عمومی مردم است که از طریق افزایش تولید و کاهش مصرف توسط عامه مردم ممکن بوده و می‏توان از ین طریق در کاهش تورم در کشور تاثیر مثبت داشت.

 

وی رعایت وجدان کاری و تصحیح فرهنگ مصرف را از مهم‏ترین عوامل در افزایش سطح رفاه عمومی مردم دانست و ابراز داشت: ما باید از وابستگی به نفت رها شویم و مقدمه آن رهایی از وابستگی به نفت و تصحیح تصورات غلط در خصوص درآمدهای نفتی و فرآورده‏‌های آن است.

 

نویسنده کتاب «عوامل و موانع فرهنگی کار، تولید و پیشرفت» خودتحریمی را یکی از خطرات در کشور دانست و گفت: مصرف کالاهای خارجی و ترجیح دادن آن نسبت به کالاهای داخلی نوعی خودتحریمی است که عمل به آن توسط مردم به ضرر کشور است.

» سرویس: سیاسی - سیاست داخلی - جمعه ۱۷ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۱

۹۱/۰۶/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">