پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۴۲ ق.ظ

۰

وحدت حوزه و دانشگاه، وحدت علم و دین است

چهارشنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۴۲ ق.ظ

۲۷ آذر ۹۷ - قدیری ابیانه+تهران نیوز، وحدت حوزه و دانشگاه

قدیری ابیانه با بیان این‌که وحدت حوزه و دانشگاه، وحدت علم و دین است، گفت: برخی روشنفکرنماها با تقلید کورکورانه از غرب و بدون توجه به تحریفات صورت گرفته در سایر ادیان شعار جدایی دین از سیاست سر می‌دهند.

محمدحسن قدیری ابیانه، سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس آیین و اندیشه شبکه خبری تهران نیوز با تأکید بر این‌که علم و دین در اسلام مکمل یکدیگر هستند، اظهار داشت: دین مسیر حرکت را نشان می‌دهد و علم موتور حرکت به سمت اهداف متعالی است. علم اگر در مسیر دین نباشد به بیراهه می‌رود و اگر دین به توان علمی مجهز نشود حرکت آن کند می‌شود.

وی گفت: در جهان‌بینی اسلامی پایان زندگی با مرگ تمام نمی‌شود و عالم دنیا عرصه‌ای برای آزمایش انسان است تا به حیات ابدی راه یابد بر همین اساس انسان باید در مسیر دین به علم نیز مجهز شود تا حیات ابدی برتری را کسب کند.

قدیری ابیانه با استناد به روایتی از پیامبر اسلام که فرمودند «جوهر قلم عالم از خون شهید بالاتر است»، عنوان کرد: اسلام به‌گونه‌ای است که هر چه شخص عالم‌تر باشد به دین‌داری نزدیک‌تر می‌شود. قرآن پر است از آیات دعوت به تفکر و تدبر و علم‌آموزی و فراوان هستند احادیثی که بر علم‌آموزی تأکید دارند به‌نحوی‌که در حدیث نبوی وجود دارد که می‌فرمایند: کلاس علم‌آموزی مکان عبادت است؛ البته به شرطی که آن علم در مسیر خدمت به بشریت و اعتلای جامعه بشری باشد.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با تأکید بر این‌که شعار وحدت حوزه و دانشگاه در راستای اعتلای جامعه بشری گفته شد، بیان داشت: در حقیقت وحدت حوزه و دانشگاه، وحدت علم و دین است و در این راستا دفاتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها ایجاد گردید و دروس معارفی برای دانش‌پژوهان پیش‌بینی‌شده است.

وی با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی قدم‌های خوبی در مسیر وحدت حوزه و دانشگاه برداشته‌شده است گفت: قطعاً این گام‌ها کافی نیست؛ با توجه به تحریم‌ها و فشارهای دشمنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی آنچه باعث ماندگاری نظام جمهوری اسلامی ایران در این ۴۰ سال شد همین همسویی علم و دین بود.

وی افزود: انقلاب اسلامی امروز به‌قدری پیشرفت کرده است که در موارد متعددی جزء چند کشور اول جهان محسوب می‌شود و این مساله به‌ویژه در دورانی که اصالت و انحطاط با شکست جوامعی که دین را کنار گذاشتند بیش از گذشته مشهود بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است، البته زمانی که صحبت از دین می‌کنیم منظور اسلام ناب است که در امتداد ادیان الهی بوده و کامل‌تر از سایر ادیان محسوب می شود.

قدیری ابیانه بیان داشت: در جوامع غربی و در برخی از کشورها به علت تحریفاتی که در انجیل و تورات صورت گرفت باعث شد کلیساها و کنیسه‌ها انواع تحریفات و خرافات را به دین تحمیل کنند؛ از این‌رو دین در جوامع غربی به عاملی ضد علم تبدیل شد تا حدی که کلیساها عقل و استدلال را دشمن ایمان ارزیابی کردند.

این کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: خرافات در جوامع غربی باعث شد دین از عقلانیت دور شود و درنتیجه حاکمیت کلیسا و یا کنیسه در هر جا که حاکم بود دگماتیسم و عقب‌افتادگی به ارمغان آورد به همین لحاظ بعد از جدایی دین از سیاست در جوامع غربی و با کنار زدن حاکمیت کلیسا این جوامع از رشد علمی، صنعتی و اقتصادی خوبی برخوردار شدند هرچند دچار انحطاط اخلاقی هستند.

قدیری ابیانه اضافه کرد: اما در اسلام که تأکید بر تعقل، تعلم و علم‌آموزی در کنار دین‌مداری دارد موجب پیشرفت صحیح جوامع اسلامی شد.

وی در پایان اظهار داشت: روشنفکرنماهایی که امروز در یک تقلید کورکورانه خواستار جدایی دین از سیاست می‌شوند بدون در نظر گرفتن این تفاوت که بین قرآن تحریف‌نشده و با انجیل و تورات تحریف‌شده تفاوت اساسی و واقعی وجود دارد خواستار این امر هستند.

www.ghatreh.com/news/nn45559427

۹۷/۰۹/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">