پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

پنجشنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۷، ۰۸:۲۲ ق.ظ

۰

نقطه تفاوت و حتی تقابل فرهنگ اسلامی با غربی آن که اسلام جذابیت جنسی و روابط زناشویی را در حریم روابط مشروع زناشویی تعریف می‌کند، در حالیکه در غرب روابط زناشویی خارج از ازدواج رایج بوده و جذابیت جنسی تبدیل به ارزش اجتماعی و اقتصادی شده است.

✔اوج توحش در فرهنگ غرب؛ از ازدواج با حیوانات تا رابطه با محارم

یکی از حوزه هایی که غرب از جمله آمریکا بر علیه جمهوری اسلامی ایران وجهان اسلام تبلیغ می‌کند، موضوع نقش و حقوق زن در اسلام، حجاب و تعدد زوجات است که همواره به نحو تمسخرآمیزی به آن می پردازند. موضوع وضعیت زن و پوشش زنان و روابط زناشویی از موضوعاتی است که نه تنها غرب نمی تواند درباره آن از موضع بالا با ایران و جهان اسلام برخورد کند، بلکه عرصه ای است که بنیان های جامعه غربی را سست و رو به ریزش کرده است.

باید اذعان داشت که صاحبان ثروت غربی در راستای مشغول کردن افکار عمومی برای عدم اعتراض به انباشت سرمایه قدرت و نفوذ صاحبان سرمایه، به انحاء مختلف درصدد تحمیق ملت خویش هستند. یکی از این راه ها ترویج آزاد روابط جنسی با هدف مشغول کردن آنها به این گونه امور و جلوگیری از ورود آنها به مسائل سیاسی و اعتراض به قدرت مالی و سیاسی و تعیین کننده صاحبان ثروت در غرب است. آنها دراین راستا برهنگی زنان را موثر ارزیابی کرده اما با توانایی تبلیغاتی رسانه ای این موضوع را تحت پوشش آزادی زنان و آزادی روابط اجتماعی جامعه عنوان کرده و مخاطبین را اغفال می کنند.

با این حال نقطه مشترک فرهنگ اسلامی با فرهنگ غربی در ارزش بخشیدن و نعمت دانستن جذابیت جنسی است. اسلام روابط زناشویی را ضرورت برای زن و مرد در سنین بلوغ می‌داند. نقطه تفاوت و حتی تقابل فرهنگ اسلامی با غربی آن است که اسلام جذابیت جنسی و روابط زناشویی را در حریم روابط مشروع زناشویی تعریف می‌کند، در حالیکه در غرب روابط زناشویی تبدیل به ارزش اجتماعی و اقتصادی شده است. به این معنا که جذابیت فیزیکی و ویژگی های اندامی و چهره در غرب به یک ارزش اجتماعی تبدیل شده در حالیکه در اسلام صرفا آن را ارزش زناشویی عنوان کرده و ارزش اجتماعی زن را منوط به جذابیت های فیزیکی او نمی‌داند.

✔تقابل جایگاه زن در اسلام و غرب

 باید بگوییم علم، ایمان ،عمل صالح، نقش مادری و همسری و تجربه زندگی, ارزشهای زن در اسلام به شمار می روند؛ هر چند درغرب علم، تجربه و کارهای خیر یک ارزش اجتماعی محسوب می شود اما ویژگی اندامی زن، قد و وزن او و ویژگی‌های ظاهری نیز ارزش اجتماعی محسوب می شوند. در نتیجه در موارد بسیاری سایر ارزشهایی مثل علم، توانایی کاری و انجام کارهای خیر تحت الشعاع این جبنه از ارزشها قرار می‌گیرند.

در توضیح بیشتر باید عنوان کرد حدود چهل سال پیش از یک بیماری روحی زنانه در جامعه غربی صحبت می‌شد که در سن چهل سالگی معمولا عارض می شود. با توجه به اینکه در این جوامع وضعیت ظاهری زن ارزش اجتماعی وی به شمار می رود و در این سن زیبایی های ظاهری زن کمرنگ می شود، بنابراین در جهان غرب ارزش و احترام اجتماعی زن کاسته می شود. در چنین شرایطی زنانی که قبلا مورد احترام و توجه بودند با بی توجهی و کاهش احترام اجتماعی مواجه می‌شدند و این زمانی بود که بسیاری از زنان به روانپزشکان و روانشناسان مراجعه می‌کردند.

 با گسترش فتوشاپ، صحنه های تصویری، عمل های زیبایی و آرایش های گوناگون توانستند زنان را به گونه ای جلوه دهند که این تصویرسازی با واقعیت خود آنها نیز تطبیق نداشته باشد. در حال حاضر بحرانی که در چهل سالگی رخ می داد در سی سالگی ظهور و بروز پیدا می کند و هر چه سن زن بیشتر می شود احترام و ارزش اجتماعی او کاسته می شود. این در حالی است که در جهان اسلام اگر به آموزه های اسلام عمل شود با توجه به اینکه جذابیت های فیزیکی و ظاهری ارزش اجتماعی محسوب نمی شود، بلکه ارزش زناشویی در حریم خصوصی محسوب می گردد و چون تجربه زندگی یک ارزش اجتماعی است، هر چه سن زن بالاتر می رود ارزش و احترام او بیشتر می شود. به همین لحاظ نیز در غرب و جوامع با فرهنگ غربی سوال از سن یک زن که پا به سن گذاشته باشد نوعی بی ادبی محسوب میگردد. در جوامع غربی زنان مایل نیستند سن بالای خود را به دلیل کاهش ارزش اجتماعی بیان کنند. در حالی که اگر از زن مسنی در جامعه اسلامی سن او پرسیده شود به راحتی بیان می شود. البته این موارد در جامعه ای رخ می دهد که فرهنگ غربی در آن رسوخ نکرده باشد.

✔وقتی برهنگی و بی بندوباری حق محسوب می‌شود!

باید اذعان داشت سیاستمدارن غربی برای مشغول نگه داشتن افکار عمومی حد و مرز های اخلاقی را شکسته اند چنانچه در جامعه غربی اگر رابطه جنسی بین زن یا مرد یا دو همجنس یا حتی رابطه بین انسان با حیوانات باشد جزو آزادیهای فردی محسوب می شود. کافی است دونفر به سن هجده سال که سن بلوغ کشورهای غربی محسوب است برسند، دو طرف بنا به میل خود می توانند در کمال آزادی بدون اجبار با هم رابطه برقرار کنند. دراین کشورها در همین راستا ازدواج دو همجنس نیز قانونی شمرده شده به همین دلیل حتی در انگلستان شکل سنتی شناسنامه ها عوض شده؛ به این معنا که اسم زن و شوهر در آن نوشته نمی شود چرا که ممکن است دو مرد یا دو زن با هم ازدواج کنند!

 وزیر خارجه آلمان به عنوان یک مرد با مرد دیگری ازدواج کرد. در مراسم ازدواج آنها خانم کلینتون وزیر سابق خارجه آمریکا به عنوان همتای او حضور داشت، همچنین خانم مرکل نیز مراتب تبریک خویش را به عرض آنها رساند! وزیر فرهنگ فرانسه با افتخار خود را همجنس باز معرفی می کند، بنابراین برهنگی و بی بندوباری در غرب یک حق محسوب می شود. این در حالی است که معمولا پوشش زنان در این جوامع با ممنوعیت مواجه است و جزو آزادی های فردی محسوب نمی‌شود؛ به این دلیل در فرانسه دانش آموزان دختر محجبه از حق تحصیل محروم می شوند. منظور از پوشش در غرب تنها پوشاندن مو نیست، بلکه آنها بالاجبار دانش آموزان را وادار به شنای مختلط با مردان به عنوان یکی از دروس خود می کنند و در صورت امتناع از برهنگی و شنای مختلط از تحصیل محروم می‌شوند.

از این که بگذریم، انحطاط اخلاقی درجوامع غربی تا بدانجا گسترش داشته که حتی سرپرستی کودکان یتیم به همجنس بازان هم واگذار می شود و از آنجا که ازدواج دو مرد به رسمیت شناخته شده وآنها زوجی هستند که بچه دار نمی شوند و در واگذاری سرپرستی کودکان یتیم زوج هایی که فرزند ندارند در اولویت قرار می گیرند، بنابراین به این زوج ها نیز سرپرستی کودکان یتیم سپرده می شود. غربی ها پا را از این هم فراتر گذاشته اند به نحوی که سنای آمریکا با تصویب مصوبه ای رابطه جنسی با حیوانات را نیز مجاز شمرده ، هر چند شروطی برای آن قائل هستند از جمله بالغ بودن حیوان و اینکه وزن حیوان از یک.مقدار کمتر نباشد! در همین راستا شاهد برگزاری مراسم ازدواج مردها یا زنها با حیوانات نیز بوده ایم.

✔از ازدواج با حیوانات تا رابطه با محارم و اجساد / شدت انحطاط در جامعه غربی

از تمام این بی بندو باری ها که بگذریم باید عنوان کنیم در غربی زمینه‌هایی برای رفع منع رابطه با محارم رو به گسترش است. اگر دو مرد می توانند در سنی بالاتر از هجده سال با هم ازدواج کنند چرا این دو مرد پدر و پسر نباشند و چرا رابطه بین پدر و دختر نباشد؟ مساله مشکل‌زای این موضوع تشابه دی ان ای در این رابطه و احتمال ناقص به دنیا آمدن فرزندان است، بنابراین اگر یکی از این دو پدر یا دختر یا خواهر و برادر توان فرزند آوری نداشته باشند، این منع نیز برداشته می شود. اخیرا شاخه جوانان یک حزب سوئدی درتعریف حقوق بشر خواستار تصویب حق رابطه با محارم و نیز اجساد شده! با این استدلال که اگر کسی می تواند اعضای بدن خود را برای زنده نگاه داشتن دیگران ببخشد چرا نتواند جسم خود را برای رابطه بعد از مرگ در اختیار دیگران بگذارد. روند موجود نشان می دهد جامعه غربی به شدت رو به انحطاط است!

از اینها گذشته در جوامع غربی تعدد زوجات و رعایت عده وجود ندارد و چون تعداد زنان بیش از مردان است عملا بسیاری از زنان نمی توانند به همسری و ارتباط با یک مرد مجرد در بیایند. در صورت تمایل یا نیاز مردان به ازدواج دوم، باید همسر اول طلاق داده شود لذا با توجه به افزایش جمعیت زنان نسبت به مردان، زنان غربی معشوقه مردان متاهل می شوند بدون اینکه از حق و حقوقی قانونی برخوردار باشند.

این در حالی است که در اسلام صورت مساله با امکان به رسمیت شناختن نیاز طرفین به روابط زناشویی و امکان تعدد زوجات، بدون نیاز به طلاق همسر اول پیش بینی شده است. حقوق همسر اول با دوم مساوی است و فرزندان آنان مشروع بوده از ارث بهره مند می شوند. با توجه به نصف شدن ثروت مرد و زن در هنگام جدایی در غرب چون مردان وضعیت مالی بهتری نسبت به زنان دارند و نگران از دست دادن ثروت خویش و نصف شدن آن هستند، میل به ازدواج در آنها کاهش پیدا کرده و لذا ازدواج آزاد یا ازدواج سفید افزایش یافته است. دراین نوع زندگی مشترک چون ازدواج ثبت نشده زن و مرد نسبت به هم حقوقی ندارند بنابراین ارث نیز تقسیم نمی گردد.

✔معضلی به نام مادران مجرد در غرب

 وقتی این ازدواج منجر به فرزند آوری می گردد براثر به دنیا آوردن فرزند، زن زیبایی اندام خویش را تا حدودی از دست می دهد در حالی که مرد امکان رابطه با زن جوان و زیباتر را دارد، با توجه به اینکه زنان عاطفی‌ترند و حس عاطفی درآنها قوی است، در صورت جدایی خواستار نگهداری فرزندان خود می شوند و مشکلات مالی را به جان می خرند. لذا غرب درگیر معضل اجتماعی بزرگی به نام مادران مجرد شده است.

 در پی جدایی معمولا زنان به رابطه با مردی مسن تر از زوج خود رو می آورند و چون عده نگه نمی دارند، بنابراین در برخی موارد فرزندانی که به دنیا می آیند معلوم نیست از کدام پدرند و در موارد زیادی نه مادر نه فرزند نمی دانند پدر فرزند کیست؟ و کدام یک از معشوقه های مادر، پدر او محسوب می شود لذا تعداد زیادی از تولدها در غرب شامل کسانی است که پدر خود را نمی شناسند و در مواردی حتی پدران واقعی نمی دانند که فرزندی از معشوقه قبلی خود دارند.

 در برخی از کشورها بخصوص در کشورهای آمریکای لاتین این نوع زنان اگر فرزندان دختر داشته باشند خواستگاران بیشتری دارند چون مردانی که با این زنان ازدواج می کنند روی رابطه با دختران این زنان نیز حساب می کنند. متاسفانه برخی جوامع اسلامی با مشاهده پیشرفتهای غرب گمان می کنند پیشرفت های جهان غرب ناشی از روابط اجتماعی بین زن ومرد یا حتی فراتر از آن است در حالی که پیشرفت این کشورها به دلیل روابط آزاد نیست، بلکه به دلیل ساعات مفید کاری، ساعات مفید مطالعه، رعایت انضباط اجتماعی و اقتصادی و رعایت الگوهای مصرف است.

در جامعه غربی آزادی برهنگی و روابط آزاد جنسی، آزادی تلقی و تبلیغ می شود در حالی که آنها اسیر این نوع نگاه هستند. زنانی که دائم به فکر عرضه جذابیت های خود در روابط اجتماعی هستند در حقیقت به ملعبه جنسی مردان تبدیل شده اند. جامعه ای که زنان آن درصدد شباهت با مردان هستند خود را کمتر از مردان ارزیابی می‌کنند. درچنین جامعه ای فمنیستها مرد و زن را در تضاد با یکدیگر ارزیابی می کنند در حالی که در اسلام زن و مرد مکمل یکدیگرند نه متضاد با یکدیگر. در قوانین اسلامی نه تنها پوشش مانع پیشرفت جامعه نیست بلکه عامل پیشرفت یک جامعه به شمار می‌رود.

farsnews.com/news/13971011000253

۹۷/۱۰/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">