پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۱:۲۳ ب.ظ

۰

به گزارش رسانه خبری صراط المستقیم ، دکتر محمد حسن قدیری ابیانه-کارشناس ارشد امور بین الملل و سفیر اسبق جمهوری اسلامی در مکزیک در گفتگو با خبرنگار صراط المستقیم گفت: غربی‌ها اصرار دارن که ما FATF را تصویب کنیم و می‌گویند که بر ضد پولشویی هستند. اگر آن ها واقعا ضد پولشویی هستند چرا خاوری رو به ما پس ندادند. اگر با پالرمو ضد تروریست هستند چرا منافقین و گروهک ها را پناه میدهند و بلکه حمایت میکنند.

وی گفت در تمام قوانین بین المللی یک امتیازاتی نهفته است و یک محدودیت هایی؛ اما تجربه نشان داده که این ها از دادن امتیاز ها خودداری می‌کنند و فقط محدودیت هایشان نصیب ما می‌شود. مثلا در برجام با اینکه قرار بود در مقابل امتیازات زیادی که ما دادیم؛ امتیازات محدودی بگیریم و تعهد دادند و حتی در شورای امنیت تصویب کردند ولی محدودیت هایشان برای ما ماند و امتیازی نصیب ما نشد و این امتیاز هم جوری نبود که آن ها ان امتیاز را به ما بدهند بلکه قرار بود پولهای خود ما را از بلوکه شدن آزاد کنند نه اینکه پولی به ما بدهند از خودشون؛ ولی دیدیم که برجام هم به ضرر ما تموم شد. FATF فقط یک توصیه نامه هست و اگر به همه خواسته آنها تن دهیم در بهترین حالتش خواهند گفت که از نظر ما اشکالی ندارد که بانک ها با ایران مراوده داشته باشند اما آیا بانک ها اگر آمریکا نخواهد که با ایران رابطه داشته باشند با ما رابطه مالی برقرار خواهند کرد؟

این کارشناس ارشد مسائل بین الملل افزود: بنابراین ما سودی از آن نخواهیم برد اما در صورت پیوستن به FATF تمام تراکنش های مالی ایران برای آمریکا و اسرائیل و غربی ها کشف و شفاف خواهد شد و آن وقت آنها از این شفافیت اطلاعاتی که از ما دارند نه برای مقابله با پولشویی بلکه برای جلوگیری از دور زدن تحریم ها استفاده خواهند کرد کمااینکه مدیران FATF در حقیقت مدیران وزارت خزانه داری آمریکا هستند که مسول تحریم ایران است.

قدیری ابیانه گفت: چطور میشود دولت مرتب تاکید میکند بر ضرورت شفاف سازی مالی خودمان برای کشور های خارجی اما امتناع میکنند از شفافیت برداشت‌ها از حقوق خودشان از بیت المال.

وقتی دولتی ها در تبلیغات خود می گویند اگر FATF تصویب نشود اوضاع اقتصادی وخیم خواهد شد، خود این ادعا و تاثیر روانی آن موجب اثرگذاری مخرب روی اقتصاد کشور خواهد شد.

زیرا عده‌ای این ادعا را باور می‌کنند در نتیجه اگر FATF تصویب نشود، ارز و سکه و ... گران خواهد شد و یک موج گرانی بخاطر این قضیه ایجاد خواهد شد؛ در حالی که اینگونه نیست. اینها حتی ادعا میکردند که اگر برجام تصویب بشه همه چی ارزان خواهد شد؛ مشکل آب و آب خوردن مردم ما هم برطرف خواهد شد ؛ تحریم ها برچیده خواهد شد و اگر تصویب نشود همه چیز گران خواهد شد. .

وی در ادامه اظهار داشت : به جای اینکه برداشت های مسئولین از بیت المال؛ حقوق ها؛ پاداش ها؛ وام ها برای ملت خودمون شفاف بشه دولت به دنبال این است که مسائل مالی ما برای کشور های غربی و دشمنان ما شفاف بشود .

قدیری ابیانه گفت: من توصیه می کنم که این لوایح رو تصویب نکنن اما در نهایت به جای اینکه بگویند ما آن را رد میکنیم بگویند که وقتی غربی ها به تعهدات خودشون در رابطه با برجام و حقوق ایران در برجام عمل کردند و به تعهدی که حتی در شورای امنیت تصویب شده آن را اجرایی نمودند آن وقت ما عضویت در FATF را بررسی میکنیم. یعنی نه رد کنند و نه تصویب؛ بلکه بررسی آن را موکول کنند به عمل غرب به تعهداتشون در رابطه با برجام. اما یک اشتباهی را دولت دارد انجام میدهد برای اینکه مجمع تشخیص مصلحت را زیر فشار بگذارند در سطح افکار عمومی تبلیغات میکنند که اگر FATF رو نپذیریم آن وقت باعث گرانی اقلام و کاهش ارزش پول ملی ما خواهد شد؛ اگر هدفشون اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام باشه این حرف رو می توانند در مجمع تشخیص نظام به اعضا بزنند.

سفیر اسبق مکزیک خاطرنشان کرد: برجام نه تنها تحریم ها را برطرف نکرد ما شاهد تشدید تحریم ها بودیم و اروپایی ها هم که گفته بودند ما میخواهیم در برجام بمانیم میخواهند بدون اینکه به تعهدات برجامی عمل 

 کنند. ما بمانیم یعنی یک طرفه باشد؛ هیچ امتیازی ندهند و در موضوع INSTEX قرار نبود که آنها تعهدات دیگری را به برجام اضافه کنند در برجام فقط موضوع هسته ای بود در حالیکه این ها دارند موضوع موشکی ؛ مسئله حقوق بشر و مسئله حمایت ایران از نهضت‌های مقاومت را به شروط اضافه میکنند یعنی دارند میگویند این کارها را بکنید تا ما اجازه بدهیم ایران بتواند معامله بکند آن هم نه با پول فروش نفت اروپا ؛ بلکه با فروش نفت سایر کشور ها و آن هم نه در اقلامی که طبق برجام آزاد است که ایران از آنها بهرمند بشود بلکه فقط برای غذا و دارو و آن هم نه برای خرید از هر نقطه جهان ؛فقط برای خرید از اروپا. این موارد را آن ها میگویند و ما به هیچ وجه نباید بپذیریم و توصیه من به مجمع تشخیص مصلحت این است که FATF را نه رد بکنند و نه تصویب ؛ بلکه بررسی آن را موکول بکنند به عمل غرب به تعهدات برجامی و عملا چون آنها این کار را نخواهند کرد موضوع عملا منتفی خواهد شد.

goo.gl/QmoQDi

۹۷/۱۲/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">