پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۰، ۰۱:۴۱ ب.ظ

۰

ترویج مردم‌سالاری دینی؛ گامی به سوی تشکیل قطب جهان اسلام

17 دی 1390

گروه سیاسی: سفیر سابق ایران در مکزیک با اشاره به نقش ترویج مردم‌سالاری دینی در تحولات اخیر خاورمیانه گفت: مناسب است گروه‌های علمی برای بررسی قوانین اساسی این کشورها تشکیل شده و آنچه را که برای شکل‌گیری قطب جهان اسلام ضروری است به مبارزین انقلابی پیشنهاد بدهند.

محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس ارشد مدیریت استراتژیک در بخش اول گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) با اشاره به نقش بیداری اسلامی در زمینه‌سازی تشکیل قطب جهان اسلام گفت: تفکر شکل‌گیری قطب قدرتمند اسلام باید به یک ایده‌آل و پرچم مبارزات جهان اسلام تبدیل شود؛ امری که درست مقابل سیاست تفرقه‌افکنانه استعمار و امپریالیسم است.

بخش نخست مصاحبه را اینجا ببینید!

قدیری ابیانه در ادامه این گفت‌وگو درباره نقش ترویج گفتمان مردم‌سالاری دینی در تشکیل قطب جهان اسلام و منزوی ساختن گفتمان‌های سلفی و ناسیونالسم عربی و به ویژه خنثی ساختن نقش منفی عربستان گفت: در حال حاضر این باور در جهان اسلام ایجاد شده است. یعنی مردم با مشاهده الگوی جمهوری اسلامی ایران و موفقیت‌های چشمگیر این نظام در مقابل استکبار، تحریم‌ها، تهدیدها و حتی هشت سال جنگ تحمیلی، ایران را یک الگوی مناسب می‌دانند و این انگیزه مبارزاتی آنها را تشدید کرده است.

وی در ادامه افزود: لذا مردم‌سالاری دینی امروز خواسته همه ملت‌ها است. آنچه ما باید انجام دهیم معرفی ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی کشور به آنها است.

قدیری اظهار کرد: در این راستا مناسب است گروه‌های علمی برای بررسی قوانین اساسی این کشورها تشکیل شده و آنچه را که برای شکل‌گیری حکومت‌هایی براساس مردم‌سالاری دینی و قطب جهان اسلام ضروری است به مبارزین انقلابی پیشنهاد بدهند و توطئه‌های دشمنان و انگیزه‌ها و روش‌های آنها را خنثی کنند. این مسئله امروز یک ضرورت فوری است.

سفیر سابق ایران در مکزیک تأکید کرد: عربستان و وهابیت امروز نفوذ خودش را در جهان عرب به شدت از دست داده است. در حالی که مردم مصر با جانفشانی درصدد سرنگونی رژیم مبارک بودند و مردم تونس علیه بن علی قیام کردند و او را سرنگون ساختند و در بحرین مردم خواستار سرنگونی نظام آل‌خلیفه می‌باشند عربستان از همه این دیکتاتورها حمایت کرده و به عنوان نمونه بن علی و عبدالله صالح را در کشور خود می‌پذیرد.

وی اظها کرد: عربستان در این تحولات به طور جدی به رویارویی با مردم این کشورها می‌پردازد و کشور خود را به پناهگاهی برای جنایتکاران منفور جهان عرب تبدیل کرده است. امروز شعار «مرگ بر آل سعود» در مصر به عنوان یکی از بزرگ‌ترین کشورهای اسلامی و در یمن به عنوان همسایه عربستان سعودی در کنار شعار مرگ بر مبارک، مرگ بر صالح، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل طنین‌انداز است.

این کارشناس ارشد مدیریت استراتژیک تصریح کرد: این مسائل همگی نشان‌دهنده افول موقعیت عربستان در میان کشورهای اسلامی است. عربستان با این مواضع خویش سرمایه‌گذاری چند ده میلیارد دلاری چند ده ساله خویش را بر باد داده است.

وی عنوان کرد: معتقدم ما باید در چارچوب دیپلماسی عمومی شعارهایی را مطرح کنیم که مقاومت در مقابل آن امکان‌پذیر نباشد مثل این شعار که، «اگر قرار است نام خاندانی بر این کشور نهاده شود آن نام خاندان رسول الله(ص) است نه آل سعود».

قدیری تأکید کرد: حتی خود آل سعود هم نمی‌توانند بگویند ما نام آل‌سعود را بر نام رسول الله(ص) ترجیح می‌دهیم. ما باید این شعار را مطرح کنیم که هیچ کشور اسلامی نباید به کشورهای غیر اسلامی پایگاه نظامی بدهد و همه پایگاه‌های نظامی کشورهای غیر اسلامی در کشورهای اسلامی باید برچیده شود

وی یادآور شد: ما باید هر گونه کمک به کشورهای غیر اسلامی که به دشمنی با آرمان فلسطین پرداخته و از جنایات غرب و صهیونیست‌ها حمایت می‌کنند تقبیح کنیم و آن را به یک شعار عمومی تبدیل کنیم. هر چند این شعارها و موضوعات خواسته‌های ملت‌ها هستند اما باید به پرچم مبارزه تبدیل شوند.

قدیری ابیانه در پایان این گفت‌وگو اظهار کرد: امروز وهابیت و عربستان سعودی در جهان اسلام دچار شکست استراتژیک شده‌اند و به این دلیل که زاده استعمار هستند و به خاندان آل‌سعود وابسته‌اند قدرت تحرک فکری را از دست داده‌اند. ما باید حمایت‌های آل‌سعود از دیکتاتورها را همواره در یاد ملت‌های مسلمان به‌پا خاسته زنده نگهداریم.

قدیری ابیانه: مردمسالاری دینی امروز خواسته همه ملت‌ها است. آنچه ما باید انجام دهیم معرفی ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی کشور به آنها است.

۹۰/۱۰/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">