پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۲۰ فروردين ۱۳۹۸، ۰۹:۴۰ ب.ظ

۰

قدیری ابیانه کارشناس مسائل سیاسی گفت: تروریست معرفی کردن نیروهای نظامی آمریکا توسط ایران دیدگاهی است که به مرور به دیگر کشورها نیز سرایت می کند و موج مخالفت‌ها علیه آمریکا را در سراسر جهان افزایش خواهد داد.

پایگاه خبری خبر فوری ۲۰ فروردین ۱۳۹۸

محمدحسن قدیری ابیانه درباره مصوبه اخیر آمریکا در تحریم سپاه پاسداران گفت: آمریکا با این مصوبه سپاه را تحریم نکرده، بلکه سپاه را گروه تروریستی معرفی کرده است و هر اقدامی علیه آن را مجاز می داند.

وی با اشاره به اینکه این اقدام برای اولین بار است که یک کشور نیروی نظامی و رسمی کشوری دیگر را تروریست اعلام می کند، افزود: شورایعالی امنیت ملی کشورمان نیز برای مقابله با این اقدام نامتعارف آمریکا، نیروهای نظامی آمریکا را تروریست اعلام کرده است.

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک این مصوبه آمریکا را به ضرر دولت آمریکا دانست و تاکید کرد: تروریست معرفی کردن نیروهای نظامی آمریکا توسط ایران دیدگاهی است که به مرور به دیگر کشورها نیز سرایت می کند و موج مخالفت‌ها علیه آمریکا را در سراسر جهان افزایش می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه سپاه تاکنون در هیچ اقدام تروریستی شرکت نداشته و حمایت او از حزب الله نیز ربطی به اقدامات تروریستی ندارد، خاطرنشان کرد: این در حالی است که به اذعان خود آمریکا، داعش توسط دولت آمریکا متولد و تقویت شده و حمایت آمریکا از تروریست‌ها امروزه بر همگان آشکار شده است.

قدیری ابیانه ادامه داد: ترامپ هرچند با سیاست های حمایت‌گرایانه‌اش نسبت به صهیونیست ها بر جلوگیری از سقوط خود و دولتش تلاش بسیار دارد، اما این قبیل اقدامات نابخردانه رئیس جمهور آمریکا نمی تواند او را نجات دهد.

وی با ابراز امیدواری از شکست دولت آمریکا در آینده‌ای نزدیک، گفت: دولتی که رو به زوال است قطعا تصمیماتش نمی‌تواند بر آینده مردم کشور ما اثر بگذارد و حتی بهتر است بگوییم آینده مردم ما به آمریکا وصل نیست که بتواند خلل و مشکلی در زندگی مردم ما بوجود آورد.

کارشناس مسائل سیاسی در پاسخ به این سوال که این تحریم بر سپاهیان چه تبعاتی می‌تواند داشته باشد، گفت: به عنوان مثال سپاهیان در آمریکا حضور ندارند که بخاطر این تحریم تحت فشار قرار بگیرند. کشورهای دنباله رو آمریکا نیز طبق تجربه های گذشته کشورهای ضعیفی هستند (مانند حمایت کشورهای ضعیف از آمریکا در انتقال سفارتخانه خود به بیت المقدس) که باز هم حمایت این کشورها از مصوبه تحریم سپاه، نمی‌تواند اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه آنچه در سطح جهانی تعیین کننده است، قدرت میدانی است که سپاه نیز این قدرت را دارد، تاکید کرد: آمریکا با هزینه ۷ تریلیون دلار در عراق (۱۴۰ برابر درآمد نفت ایران)، اکنون چراغ خاموش و مخفیانه به این کشور رفت و آمد می‌کند و راه به جایی نبرده اند، اما در مقابل و به اذعان خود آمریکایی ها محبوبیت ایران در کشورهای منطقه بیشتر شده و روز به روز نیز افزایش می یابد.

این اقدام خصمانه آمریکا علیه ایران ابهاماتی را نیز در ذهن ها بوجود آورده است و آن اینکه آیا تروریستی نامیدن سپاه، سربازانی را که خدمت سربازی خود را در سپاه پاسداران انجام داده اند را نیز دربرمی گیرد؟ آیا سفرهای خارجی نیروهای سپاه و خانواده های آنها را تحت تاثیر قرار خواهد داد؟ آیا حساب های خارجی نیروهای سپاه مسدود خواهد شد؟ آیا تروریستی دانستن سپاه، اجازه هرگونه تعامل با سپاه از سوی بخش خصوصی ایران و یا شرکت های دولتی را از بین می برد؟ آیا تروریستی خواندن سپاه، باعث انزوای این نهاد می شود؟ آیا آمریکا پس از تروریستی نامیدن سپاه، حمله مستقیم نظامی به پاسداران خواهد کرد؟ و در نهایت آیا ممکن است با تصمیم تازه ترامپ، دیگر کشورها هم به تبعیت از این دولت، سپاه را تروریست بنامند؟ 

پاسخ به این سوالات البته روشن است:

تصمیم ترامپ شامل سربازانی که در سپاه خدمت کرده‌اند، نمی‌شود.

خانواده سپاهیان مشکل جدیدی در سفرهای خارجی نخواهند داشت.

حساب‌های خارجی اعضای سپاه ممکن است مسدود شود، اما با وجود تحریم‌ها مگر فرقی هم می‌کند؟

بخش خصوصی مشکل تازه ای در رابطه اقتصادی با سپاه ندارد.

آمریکا جرات حمله به سپاه را ندارد.

تصمیم ترامپ، سپاه را محبوب‌تر کرد.

دولت مهم دیگری پشت ترامپ نخواهد ایستاد.

در واقع ترامپ با این اقدام یک قدم به منزوی‌تر شدنش نزدیک تر شد.

khabarfoori.com/detail/940734

۹۸/۰۱/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">