پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۶:۰۳ ب.ظ

۰

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس افتتاحیه دوازدهمین دوره پویش مطالعاتی روشنا با محوریت رمان «ادواردو نوشته بهزاد دانشگر، با حضور نویسنده، محمدحسن قدیری ابیانه، خانم کاملیا بانوی تازه‌مسلمان‌شده از برزیل و محمد عرب خواننده تواب مقیم آمریکا برپا شد.

محمدحسن قدیری‌ابیانه، سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک، مهمان پویش مطالعاتی روشنا که از بخشی از خاطرات او در مورد ادواردو در نگارش کتاب استفاده شده است، گفت: مرحوم کاسه‌ساز مستندی درباره ادواردو ساخت؛ اما در دوره اصلاحات تمام تلاششان را برای جلوگیری از انتشارش کردند؛ حتی فرد ناشناسی او راتهدید کرد که فیلم را پخش نکند اما چون تهدید نتیجه نداد، به او گفتند اگر مستند را پخش نکند، هم‌وزنش دلار می‌دهند.

وی ادامه داد: وزارتخارجه دوره اصلاحات خواستار عدم پخش فیلم شد و وقتی دیدند که او به حرف وزارت خارجه دوره اصلاحات توجه نمی‌کند، به صداوسیما نامه زدند تا مانع از پخش مستند شوند. آقای کاسه‌ساز برای رهبر معظم انقلاب نامه‌ای ارسال کرد و ایشان را در جریان کارشکنی‌های وزارت خارجه قرار داد. در نتیجه و بر این اساس هم قبل از پخش با برگزاری میزگردها موجی در جامعه ایجاد شد و بعد در تلویزیون هم پخش شد که اتفاقاً باعث بهتر دیده شدن فیلم شد.

قدیری‌ابیانه عنوان کرد: با وجود استقبال از مستند، روزنامه‌های اصلاحات حتی حاضر نشدند یک خط در مورد فیلم و مسلمان شدن ادواردو بنویسند. سانسور مطلقی هم در ایتالیا و هم در رسانه‌های اصلاح‌طلب داشتیم. معلوم نیست اینها چه زیانی از مسلمان شدن یک فرد خارجی می‌دیدند.

این سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران گفت: به نظرم ادواردو را باید با گالیله مقایسه کرد. ادواردو حقیقت اسلام را شناخته بود همانطور که گالیله متوجه کروی بودن زمین شده بود؛ اما مثل گالیله برای نجات جانش این حقیقت را انکار نکرد. حتی حاضر نشد که برای گرفتن ثروتش، انکار اسلام و مسلمانی کند.

وی در انتها خاطرنشان کرد: ساختن مستند، سریال و فیلم سینمایی درباره ادواردو کار خوبی برای مقایسه اسلام با دیگر ادیان و فرهنگ غربی است و باعث می‌شود خیلی از شبهات رفع و حقایق اسلام بازگو شود.

👈مشروح گزارش در


farsnews.com/news/13980209000080

۹۸/۰۲/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">