پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۷:۱۹ ب.ظ

۰

  • اصلاح ساختار قانون کار و سایر قوانین،
  • ایجاد ساختار مناسب حکومتی برای زمینه‏سازی گسترش اشتغال و...،
  • حاکمیت شایسته سالاری حتی در مقابل امنیت شغلی،
  • شفاف‌سازی امور مالی و اداری دستگاه‌های حکومتی،
  • مقابله با مفاسد اداری،
  • حاکمیت اصل پاسخ‌گوئی و اطلاع‌رسانی،
  • حاکمیت اصل مردم‌سالاری (رعایت حقوق و احترام و شخصیت مردم)،
  • جلوگیری از اسراف و تجمل،
  • اصلاح سیستم اداری برای کاهش نیاز به مراجعه مستقیم و حضوری مردم.

 

نکته ‏ای را که مناسب است به آن بطور مثال اشاره گردد، موضوع پاسخ‌گویی به مردم است که شامل حق مردم در دریافت پاسخ کتبی به درخواست‌های خود است.

ادارات، باید هرگونه درخواستِ دریافتِ پاسخِ مکتوب از سوی مردم را اجابت نمایند و هرگونه موافقت و یا مخالفت با موضوع مورد تقاضا را مستدل به مقررات و قوانین کتباً ابلاغ کنند. این امر در کنار شفافیت اسناد و مدارک و روال اداری و امکان دسترسی مردم به اطلاعات و قوانین و مقررات، زمینه تخلف کارکنان دولت و نیز زمینه بسیاری از مفاسد اداری را از بین می‏برد، حال آنکه در مقطع کنونی بسیاری از ادارات، حتی از دادن رسید نامه واصله به متقاضیان نیز خودداری می‏کنند و فقط به اعلام شماره و تاریخ ثبت نامه وارده اکتفا می‏نمایند و گاه حتی از اعلام شماره وارده نامه نیز خودداری می‏نمایند.

همچنین وقت زیادی از مراجعین به دستگاه‌ها، برای کسب اطلاع از چگونگی روال اداری و اطلاع از اسناد مورد نیاز برای ارائه به ادارات و برخورداری از خدمات، تلف می‏شود که با یک اطلاع‌رسانی صحیح قابل اجتناب می‏باشد.

متأسفانه بسیاری از ادارات، از پاسخ تلفنی یا مکتوب به متقاضیان اجتناب می‏کنند و از پاسخ‌گویی مکتوب به مکاتبات مردم که از طریق پست واصل شود خودداری می‏نمایند. به منظور رعایت وقت، حقوق، و احترام مراجعان، استفاده از پست و ارائه پاسخ مکتوب به تقاضای مردم، باید حتماً در اصلاح سیستم اداری گنجانده شود.

به نقل از کتاب "سبک اقتصادی و فرهنگی زندگی" نوشته دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

 

۹۸/۰۲/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">