پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۳ مهر ۱۳۹۱، ۱۲:۱۱ ق.ظ

۰

قدیری ابیانه با بیان اینکه عادلانه نیست دولت کمک به دانشجویانی که برای تحصیل راهی خارج می‌شوند را بر دانشجویان دانشگاه‌های ایران ترجیح دهد، گفت: بهتر است اگر امکان مالی وجود دارد، صرف ...

محمد حسن قدیری ابیانه در گفت و گو با خبرنگار علمی «خبرگزاری دانشجو» گفت: دولت موظف است تمام امکانات مالی خویش را به گسترش دانشگاه‌های داخلی اختصاص دهد. ضرورتی ندارد که ارز ترجیحی و به عبارتی یارانه سنگین به تحصیل ایرانیان در خارج از کشور اختصاص یابد؛ زیرا یارانه ارزی ناشی از تفاوت نرخ آزاد و نرخ ترجیحی بیش از هزینه‌ای خواهد شد که دولت برای دانشجویان دانشگاه‌های دولتی در ایران خرج می‌کند.

 سفیر پیشین ایران در مکزیک و استرالیا ادامه داد: عادلانه نیست که دولت کمک به دانشجویانی که برای تحصیل راهی خارج می‌شوند را بر دانشجویان دانشگاه‌های ایران ترجیح دهد.

 وی بیان داشت: بهتر است اگر امکان مالی وجود دارد، صرف توسعه دانشگاه‌های دولتی شود تا دانشجویان بیشتری بتوانند در دانشگاه‌های دولتی تحصیل کنند. البته دانشجویان بورسیه که تعهد بازگشت به ایران و خدمت بر مردم را بر عهده دارند، استثنا هستند. هر چند در گزینش دانشجویان بورسیه نیز باید دقت بیشتری صورت گیرد و آنها نیز باید وثیقه بگذارند تا اگر خدمت به کشورهای دیگر را به خدمت به کشور خویش ترجیح دادند، وجوه هزینه شده برای تحصیل‌شان به بیت‌المال باز گردد.

 قدیری ابیانه گفت: دانشجویانی که در دوره‌های متوسطه و دانشگاهی دولتی و با هزینه بیت‌المال عمومی تحصیل کرده‌اند و در صورت نیاز به خدمت آنها در کشور، کار برای کشورهای خارجی را ترجیح می‌دهند، به ملت خویش خیانت می‌کنند و مدیون ملت ایران هستند.

 کارشناس عالی وزارت امور خارجه افزود: با توجه به هزینه متوسط 3 میلیون تومانی دوره‌های لیسانس در دانشگاه‌های دولتی و سرانه صادرات نفت در بودجه سال 1391 به میزان 67 هزار تومان به ازای هر نفر در هر ماه می‌توان گفت: معادل سهم بیش از 4 نفر از کل صادرات نفت را خرج تحصیل دانشجویان لیسانس و مقدار بیشتری را صرف هزینه‌های دانشجویان فوق‌لیسانس و دکترا می‌کنند تا آنها با تحصیل علم به ملت خویش خدمت نمایند.

 وی خاطرنشان کرد: لیکن عده‌ای که عرق دینی و ملی و وجدان ضعیفی دارند در مقابل مزد بیشتر، خدمت به خارجیان را بر خدمت به ملت خویش ترجیح می‌دهند و در حقیقت ملتی را که هزینه تحصیل آنها را تامین کرده اند از حقوق‌شان محروم می‌سازند.

 قدیری ابیانه گفت: همه دانشجویان و فارغ‌التحصیلانی که با بودجه‌های عمومی تحصیل کرده‌اند باید خود را وام‌دار و مدیون ملت ایران و به ویژه محرومین کشور بدانند و به هر نحو ممکن دین خویش را نسبت به آن ها ادا نمایند.

 دکترای علوم دفاعی استراتژیک در پایان تاکید کرد: از همه ایرانیان مقیم خارج از کشور که در مدارس و دانشگاه‌های دولتی ایران تحصیل کرده و در خارج مشغول کار هستند، می‌خواهم تا به هر نحو ممکن، دین خود را به ملت ایران ادا نمایند.

۹۱/۰۷/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">