پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۸، ۰۳:۴۰ ب.ظ

۰

سفر ظریف به ونزوئلا پیام جهانی دارد

يكشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۸، ۰۳:۴۰ ب.ظ

قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در مکزیک با اشاره به سفر وزیر امور خارجه به این کشور گفت: این سفر حاوی پیامی جهانی است.

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، محمدحسن قدیری ابیانه با اشاره به سفر محمدجواد ظریف به ونزوئلا اظهار کرد: نفس این سفر بسیار خوب است و موجب تحکیم و همبستگی دو کشور خواهد شد و حاوی پیامی جهانی است.

سفیر سابق ایران در مکزیک در تشریح شرایط کنونی ونزوئلا خاطر نشان کرد: گسترش روابط با این کشور می‌تواند از حجم توطئه‌های آمریکا و عوامل خود فروخته داخلی بکاهد و سیاست‌های تهاجمی ترامپ را تحت تأثیر قرار دهد.

رابطه راهبردی ایران و ونزوئلا

وی با اشاره به تقابل ایران با سیاست‌های تهاجمی آمریکا تصریح کرد: رابطه با ونزوئلا می‌تواند به عنوان یک فرصت برتر تلقی شود زیرا تجربه نشان داده که برای واکنش به سیاست‌های سلطه‌جویانه آمریکا، تعامل با هم‌پیمانانی همچون کاراکاس بسیار ضروری است. 

قدیری ابیانه در این باره افزود: باید بجای صرف قوا در امور دیگر، سیاست حفظ هم‌پیمانان در مقابل با آمریکا را در دستور کار خود قرار دهیم.

برنامه‌ریزی سازمان سیا برای افزایش هرج‌ومرج در ونزوئلا

وی درباره حجم روبه افزایش پیام‌های توئیتری مقامات دولتی آمریکا علیه رئیس‌جمهور ونزوئلا و تحریک ارتش این کشور از جمله جان بولتون، مشاور امنیت ملی ترامپ، یادآور شد: چه در زمان اوباما و چه در زمان ترامپ و حتی قبل‌تر در زمان چاوز، آمریکا همواره بر حجم توطئه‌های خود علیه ونزوئلا افزوده است که نقطه اوج این توطئه‌ها در کودتا علیه چاوز بود که البته با شکست مواجه شد.

قدیری ابیانه در این خصوص ادامه داد: حتی مرگ چاوز را می‌توان با توطئه برنامه‌ریزی شده عوامل سیا مرتبط دانست که هنوز هم نکاتی در آن مشکوک است.

سفیر سابق ایران در مکزیک با توضیح اینکه حتی رهبر مخالفین این کشور هم تربیت‌شده سازمان اطلاعات مرکزی آمریکاست، گفت: نیروهای خودفروخته داخلی برای تخریب و ایجاد نابسامانی در این کشور تربیت شده‌اند تا این کشور از مدار استقلال خارج شود.

رویکرد تهاجمی آمریکا در تقابل با کشورهای نفتی

قدیری ابیانه افزود: این کشور نفتی که مطابق آمار، بیشتر از عربستان نفت دارد مورد توجه آمریکاست.

 وی در تشریح سیاست خرابکارانه آمریکا در مقابل کشورهای نفتی تأکید کرد: سیاست کلی آمریکا در مقابل کشورهای نفتی به گونه‌ای است که همواره نیازمند فروش نفت خام باشند و هرگز به جایگاهی برای تولید ثروت دست نیابند.

دیپلمات سابق ایران در ایتالیا همچنین تصریح کرد: تخریب و هرج‌ومرج در ونزوئلا که مانع جدی در پیشرفت و استقلال این کشور است، دقیقاً در راستای تضعیف این کشور نفتی به شمار می‌آید.

لزوم گسترش ارتباط با ونزوئلا

وی در پایان تأکید کرد: ارتباط ایران با ونزوئلا که در قالب انتقال فناوری و ساخت مراکز صنعتی برای توسعه و پیشرفت این کشور صورت گرفت، همواره مورد دشمنی آمریکا بوده زیرا علاوه بر سود تجاری ایران از این ارتباط صنعتی، موجب خوش‌نامی ایران در منطقه آمریکای لاتین نیز شده و این موارد، نکاتی است که در سفر وزیر امور خارجه کشور می‌تواند دوباره مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش آنا، محمدجواد ظریف روز گذشته در پایان سفر ۶ روزه خود به نیویورک با بیان اینکه هدف اصلی سفر وی به ونزوئلا شرکت در اجلاس وزرای خارجه جنبش عدم تعهد است، خاطرنشان کرد: در جریان این سفر ضمن شرکت در اجلاس مذکور، با مقامات ونزوئلا نیز در مورد همکاری‌های دو کشور و اینکه ایران چگونه می‌تواند به کاراکاس برای بازگرداندن آرامش کمک کند، رایزنی و گفت‌وگو می‌کنیم.

وزیر امور خارجه همچنین با بیان اینکه ایران همکاری‌های سیاسی و اقتصادی خوبی نیز با نیکاراگوئه و بولیوی دارد ادامه داد: ما دوستان خوبی در آمریکای جنوبی و لاتین داریم. آن‌ها در سال‌های گذشته شرکای سیاسی و اقتصادی ما بودند و اکنون نیز همین ارتباطات برقرار است.

از سوی دیگر مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتر خود به سفر محمدجواد ظریف به ونزوئلا واکنش نشان داد. وی روز پنجشنبه در پیام خود مدعی شد: سفر وزیر امور خارجه ایران به ونزوئلا به ما یادآوری می‌کند که فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران به فراتر از خاورمیانه گسترش یافته است. معاون رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین ادعا کرد: تلاش‌های ظریف برای تقویت مادورو ناکام خواهد ماند و آمریکا همچنان محکم برای یک ونزوئلای آزاد خواهد ایستاد و مادورو باید برود.

این در حالی است که کوبا، روسیه، چین و ایران از مادورو حمایت می‌کنند.

ana.ir/fa/news/36/405766

۹۸/۰۴/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">