پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۸، ۰۵:۱۲ ب.ظ

۰

قدیری ابیانه: کارشناس مسائل سیاسی گفت: دولت به امیدواهی همکاری اروپا، یک سال فرصت را از دست داد و غربی ها مایلند که ایران بیش از این فرصت ها را از دست بدهد.

محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل سیاسی، در گفت و گو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، با اشاره به اقدامات اخیر اروپا علیه ایران، اظهار داشت: اقدامات اروپا علیه ایران و امیدوار نگهداشتن ایران به اقداماتی که اروپا قصد انجام آن را ندارد، به این معنی بود که آنها به دنبال خریدن فرصت بودند و ایران کماکان به تعهداتش پایبند بود؛ درحالی که حداکثر نظارت ها بر او اعمال می‌شد. ایران در این شرایط از حداقل بهره ای که قرار بود از برجام ببرد، محروم ماند.

وی با اشاره به پیشنهاد فرانسه مبنی بر توقف در مقابل توقف، گفت: توقف در مقابل توقف، یعنی آمریکا تحریم ها را افزایش ندهد بلکه این تحریم ها را حفظ کند و در مقابل هم ایران تعهداتش را کاهش ندهد که در این صورت می توان زمینه مذاکره با آمریکا را فراهم کرد. همچنین هم اکنون آمریکا آماده مذاکره با ایران است و این ما هستیم که حاضر نیستیم پای میز مذاکره بنشینیم.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: نه تنها نفعی از مذاکرات نصیب ایران نمی شود، بلکه به ضرر ایران خواهد بود؛ این پیشنهاد توقف در مقابل توقف در یک صورت مثبت است که ما همه تعهدات را یکجا منتفی اعلام کنیم.

وی با اشاره به عمل گام به گام تعهدات فی مابین ایران و غرب، گفت: اگر غرب گام به گام به تعداتش عمل کرد، در مقابل هم ما گام به گام به تعهدات مان عمل خواهیم کرد.

قدیری ابیانه به مکانیسم ماشه اشاره کرد و گفت: براساس مکانیسم ماشه، خسارت ایران در این مدت باید برای عدم اجرا جبران شود. همچنین انگلستان نه تنها اقدامی نکرده بلکه کشتی نفتکش ما را به صورت غیرقانونی متوقف کرده است. او باید زمینه خرید نفت را برای مان فراهم می کرد نه آنکه جلوی فروش نفت را می گرفت.

وی صبر استراتژیک را ضعف استراتژیک عنوان کرد و یادآور شد: ما باید پس از خروج آمریکا، برجام را به آتش می کشیدیم تا آمریکا مقصر اصلی شناخته می شد.دولت به امیدواهی همکاری اروپا، یک سال فرصت را از دست داد و غربی ها مایل هستند که ایران بیش از این فرصت ها را از دست دهد.

این کارشناس مسائل سیاسی یکی از ضعف های دولت روحانی را امضا کردن برجام دانست و تصریح کرد: معتقدم باید مجلس ختم برجام را اعلام کنیم. اگر آنها بخواهند مطابق با مکانیسم ماشه قطعنامه‌های معلق شده را برگردانند، ایران باید اعلام کند که از NPT خارج شود، یعنی عضویت و همکاری با آژانس بین المللی انرژی هسته ای را هم معلق کند. 

وی ادامه داد: مطابق NPT آژانس بین‌المللی انرژی هسته ای و کشورها باید در قبال پذیرش این شرایط، ما را در برخورداری از انرژی صلح آمیز هسته ای یاری می کردند، اما نه تنها اینکار را نکردند، بلکه بالاترین نظارت ها را بر ایران تحمیل کردند و به هیچ یک از تعهدات خود در برابر ایران پایبند نبودند.

قدیری ابیانه در پایان خاطرنشان کرد: ظاهرا تا دولت کشور را در مشکلات غرق نکند، دست از گرایش به بیگانگان برنمی‌دارد و این گرفتاری کشورمان است که گرفتار مشتی غرب زده شده ایم. مشکلات ایران با تحقق اقتصاد مقاومتی که هم مردم و مسئولان به وظیفه خود عمل کنند، برطرف خواهد شد و راه پیشرفت بیش از پیش هموار می شود.

۹۸/۰۴/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">