پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۸، ۰۲:۰۸ ب.ظ

۰

قدیری ابیانه:                        خدمات فنی و مهندسی را باید به آمریکای لاتین صادر کنیم

فصل اقتصاد - سفیر سابق ایران در مکزیک گفت: ما توانایی های فنی و مهندسی را در اختیار کشورهای آمریکای لاتین به ویژه ونزوئلا قرار دادیم که با استقبال خوبی هم مواجه شد. 

برنامه "گفت و گوی اقتصادی" با موضوع ظرفیت های مغفول صادراتی به کشورهای آمریکای لاتین با حضور دکتر محمدحسن قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا و کارشناس اقتصاد استراتژیک و امور بین الملل از شبکه رادیویی گفت و گو پخش شد.
قدیری ابیانه در مصاحبه با رادیو گفت و گو اظهار داشت: سیاست استعمار نسبت به کشورهای ثروتمند از نظر منابع طبیعی، ایجاد وابستگی این کشورها به خود برای خام فروشی است. از این رو نباید تولید ثروت داشته باشند و درآمد خود را هم باید در مصرف از دست داده و در تولید هزینه نکنند.
سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا افزود: این سیاست علاوه بر ایران، کلیه قاره آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین را نیز در برمی گیرد و شاهد کارشکنی های آمریکا در این کشورها هستیم.
کارشناس اقتصاد استراتژیک با اشاره به توانمندی های ایران در زمینه فنی مهندسی گفت: ما این توانایی ها را در اختیار کشورهای آمریکای لاتین به ویژه ونزوئلا قرار دادیم که با استقبال خوبی هم مواجه شد. هرچه قدر این کشورها از نظر مالی و اقتصادی مستقل تر شوند و تولید ثروت بیشتری کنند از میزان وابستگی آنها به آمریکا کاسته خواهد شد.
وی اضافه کرد: عصبانیت آمریکایی ها از حضور ایران در آمریکای لاتین به دلیل کمک های فنی مهندسی ایران به این کشورهاست.
قدیری ابیانه با بیان اینکه دولت تمام اقتصاد و تجارت و رابطه تجاری کشور را فدای برجام بی فرجام کرد گفت: دولت، مدیریت و دستگاه ها در ایران ضعیف عمل می کنند اما همه مسائل هم تقصیر دولتها نیست، خود بازرگانان ما نیز تنبل اند.
سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با تأکید بر اینکه بخش خصوصی باید قدرتمند عمل کند و به دولت وابسته نباشد اظهار کرد: بازرگان ما باید بدون وابستگی به دولت ظرفیت ها را شناسایی و اقدام به تجارت کنند.
قدیری ابیانه صادرات در ایران را شبیه دو ماراتن با مانع دانست و گفت: صادرکنندگان باید در این شرایط سخت فعلی تلاش کنند و ناامید نشوند.

fasleqtesad.com/Fa/News/403745

۹۸/۰۵/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">