پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۰، ۰۲:۰۰ ب.ظ

۰

مصاحبه با کیهان پیرامون وضعیت آمریکا

نگاهی به چالش های نظام سرمایه داری غرب - 99 درصد قربانی تمامیت خواهی یک درصد:


دکتر محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس عالی امور استراتژیک با بیان این عبارت معتقد است: امسال کسری بودجه آمریکا 1600 میلیارد دلار و بدهی آن بیش از 15 هزار میلیارد دلار است. پیش بینی می شود 8 هزار میلیارد دلار ظرف یک سال به بدهی های آمریکا اضافه شود و به 23 هزار میلیارد دلار برسد.

کیهان 19 دی 1390 صفحه گزارش روز به قلم پریسا جلالی

تاکید بر عدم الگوگیری از اقتصاد سوسیالیستی در دهه اول انقلاب اسلامی و اقتصاد لیبرالیسم غرب در دو دهه اخیر توسط دولت های گذشته همواره در ایران اسلامی مد نظر بوده است. اشاره حکیمانه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در نامه خود به صدر هیئت رئیسه اتحاد جماهیر شوروی سابق مبنی بر این که پس از فروپاشی نظام های سوسیالیستی و حکومت های کمونیستی به سمت غرب نروید که آنها هم با بحران مواجه می شوند، مبین این تاکید است. این اسناد طی سال های اخیر خبر از فروپاشی و بحران اقتصادی و اجتماعی غرب را فریاد برآورده و دولتمردان جمهوری اسلامی را از نگاه به این مکتب شکست خورده بر حذر می داشت که صدای شکستن استخوان های مارکسیسم به گوش می رسد.

بحران اقتصادی در غرب را باید حاصل اقتصاد آزاد دانست که سال ها پیش آدام اسمیت تفکرات آن را پایه ریزی کرد و امروز دیگر نه نظرات آدام اسمیت قادر به اداره امور اقتصادی جوامع است و نه مالکیت صرف دولتی مورد نظر مارکس قادر به چنین کاری است .

امروز دولتهای غربی باید خود به فکر چاره باشند و مفری از مشکلات اقتصادی موجود بیابند؛ گرچه اقتصاد امروز کشورها دیگر یک اقتصاد بسته نیست و ارتباطات اقتصادی بین کشورها و تجارت جهانی روز به روز در حال گسترش است و بحران اقتصادی چیزی نیست که بتوان خبرهایش را پشت درهای بسته کنگره و مجلس آمریکا و اروپا محدودش کرد .

بالاخره مردم متوجه شدند و با بیدار شدن از خواب رویایی که در پس هالیوود و صنعت سینما و کاباره و دنس کلوب ها پنهان شده بود حقیقت ماجرا را یافتند .

بیداری چگونه محقق شد؟

سئوال ساده این است که چطور شد مردم کشورهای غربی به این بیداری رسیدند؟

بحران غرب بسیار عمیق تر از چیزی است که نشان می دهند.

دکتر محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس عالی امور استراتژیک با بیان این عبارت معتقد است: امسال کسری بودجه آمریکا 1600 میلیارد دلار و بدهی آن بیش از 15 هزار میلیارد دلار است. پیش بینی می شود 8 هزار میلیارد دلار ظرف یک سال به بدهی های آمریکا اضافه شود و به 23 هزار میلیارد دلار برسد.

وی اضافه می کند: دولت به ازای هر آمریکایی حدود 70 میلیون تومان بدهی دارد که تا یک سال آینده به 100 میلیون تومان می رسد یعنی 50 هزار دلار الان بدهی دارد که به 76 هزار دلار به ازای هر نفر می رسد. خود مردم آمریکا نیز  غیر از بدهی دولت هر کدام 30 تا 50 هزار دلار بدهی دارند. این بحران به اروپا هم رسیده است.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا به یکی از تدابیر اندیشیده شده توسط اوباما اشاره و تصریح می کند: مقرر شده به زودی ماهیانه بیش از 1000 دلار به مالیات های 160 میلیون آمریکایی اضافه می شود. البته در اروپا هم وضع به همین شکل است و کشور یونان 350 میلیارد یورو و ایتالیا 1900 میلیارد یورو یعنی بیش از دو برابر 32 سال صدور نفت ایران بدهی دارند. در این مدت به ابعاد بحران اضافه و اعتبار دولت های غربی کم شده است. 47 میلیون نفر در آمریکا زیر خط فقر و 100 میلیون نفر نزدیک به خط فقر یا روی خط فقر قرار دارند.

کارشناسان و صاحبنظران همواره بر این اعتقادند که بیداری اسلامی رفع مشکل اقتصادی غرب را غیر ممکن کرده است.

دکتر قدیری ابیانه در این رابطه می گوید: بیداری اسلامی واقعا سد راه رفع این مشکل شده است. (زیرا چپاول ثروت این کشورها دشوار شده است)

غرب برای حل بحران خود راه حل هایی را ارایه داده اند که بر اثر آن فشار بر مردم کشورشان زیاد می شود.
دولتمردان آمریکایی ملاحظه سرمایه یک درصد صاحبان ثروت را می کنند چون بدون حمایت صاحبان ثروت نمی توانند به کنگره و کاخ سفید وارد شوند پس حافظ منافع آن ها هستند. البته مردم امیدی ندارند که آنها به دنبال حل مشکل باشند و اشکال را در اصل نظام سرمایه داری می دانند.

ممکن است نهضت وال استریت را سرکوب کنند ولی این راه حل مساله نیست و قطعا از جای دیگری سر بر می آورد. به همین علت است که گفته می شود این مسایل آمریکا را از نظر اقتصادی و سطح زندگی مردم به یک کشور جهان سومی تبدیل کرده است.

مردم آمریکا با روحیه خرج کردن، تحمل شرایط دشوار را ندارند. آنها فقط مدیران را مسئول این وضعیت نمی دانند و دیگر به اصل نظام سرمایه داری اعتقاد ندارند. چون نمی توانند راه حل عادلانه ای برای مسایل ارایه دهند و قصد دارند کسری بودجه و بدهی های خود را از طریق اقشار کم درآمد جبران کنند.

۹۰/۱۰/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">