پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۲۴ ب.ظ

۰

۸۵ درصد مشکلات حال حاضر مربوط به مردم است

يكشنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۲۴ ب.ظ

ایسنا/همدان یک کارشناس مسائل بین الملل با تأکید بر اینکه با انتخاب فردی شایسته در انتخابات پیش رو می‌توانیم از مشکلات کشور بکاهیم، تأکید کرد: ۸۵ درصد مشکلات حال حاضر مربوط به مردم است چرا که میزان کار در ایران بسیار پایین است و مدیران را هم مردم انتخاب می کنند.

محمدحسن قدیری‌ابیانه در نشست دانشجویی با موضوع «استکبارستیزی و رابطه آن با مشکلات فعلی کشور» در دانشگاه بوعلی‌سینا، با بیان اینکه باید استکبار را شناخت، به میزان بدهی آمریکا که به صورت لحظه‌ای بر روی درگاه اینترنتی www.usdebtclock.org قرار می گیرد، اشاره کرد و گفت: رقم بدهی دولت فدرال آمریکا بیش از ۲۳ تریلیون دلار است که این حجم از بدهی دولت آمریکا معادل حدود ۴۶۰ سال درآمد نفتی ایران است همچنین سرانه بدهی خارجی آمریکا حدود هفت تریلیون دلار معادل حددو ۱۴۰ سال درآمد نفت ایران است و نکته مهم این است که در دسترس بودن این اطلاعات از محاسن آمریکا در بحث شفافیت اقتصادی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه آمریکا از لحاظ اقتصادی در وضعیت مناسبی قرار ندارد، افزود: هر ساله یک تریلیون دلار معادل ۲۰ سال درآمد نفتی ایران به میزان بدهی دولت آمریکا افزوده می‌شود به علاوه هزینه مداخله جویی‌های نظامی آمریکا در منطقه خاورمیانه بیش از هفت تریلیون دلار معادل ۱۴۰ سال درآمد نفت ایران است و نکته قابل توجه این است که جدای از این مقدار بدهی باید تمام دلارهای چاپ شده و موجود در جهان را نیز جزء بدهی‌های آمریکا حساب کنیم.

قدیری ابیانه با تأکید بر اینکه آمریکا درحال افول است و جایگاه تک ابرقدرتی خود را از دست داده است، خاطرنشان کرد: با توجه به میزان بدهی خارجی آمریکا و اضافه شدن سالانه یک تریلیون دلار بر میزان بدهی و از دست دادن جایگاه گذشته خود در جهان از قول رسانه کنگره آمریکا «دوران افول قدرت نرم آمریکا فرارسیده است» بنابراین همانطور که کمتر کسی پیش بینی می‌کرد که شوروی دچار فروپاشی شود، آمریکا نیز دیر یا زود فرو می پاشد.

وی با بیان اینکه سالانه حدود سه میلیون نفر از مردم آمریکا از طبقه متوسط به طبقه فقیر جامعه سقوط می‌کنند، ادامه داد: در آمریکا حدود ۴۰ میلیون نفر زیرخط فقر هستند و حدود نیم میلیون نفر نیز کارتن خواب محسوب می‌شوند. این آمریکا است که به بهانه مداخله‌جوئی‌های نظامی خود در منطقه خاورمیانه هشت تریلیون دلار هزینه کرده و هیچ نتیجه‌ای به دست نیاورده است.

این کارشناس مسائل بین الملل همچنین با بیان اینکه به قول آمریکایی‌ها ایران نیز در منطقه خاورمیانه در هفت سال گذشته هفت میلیارد دلار هزینه کرده است، یادآور شد: اگر این ادعا را از آمریکا بپذیریم این بدان معناست که به ازای هر ایرانی معادل یک دلار در هر ماه از سوی ایران در منطقه هزینه شده و به کشورهایی همچون عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و یمن و … کمک کرده که اگر بشود با این رقم جلوی حمله آمریکا به ایران را گرفت و نیز بتوان باعث شکست داعش در منطقه و نیز رژیم صهیونیستی مقابل حزب الله و حماس شد، این مبلغ نه تنها هزینه نیست بلکه این عمل دارای ارزش است.

وی تصریح کرد: در صورت صحت ادعای دشمن پ، هزینه کرد این مبلغ نه تنها دارای ارزش است بلکه اگر اسلام و انسانیت را نیز کنار بگذاریم و تنها مصالح ملی را در نظر بگیریم باید بیش از این مقدار کمک می‌کردیم. در مجموع بنا بر اطاعت از دستور اسلام، برای حمایت از مظلوم در مقابل هر ظالمی ایستادگی می‌کنیم.

سفیر پیشین ایران در مکزیک و استرالیا با تأکید بر اینکه ایران از ابزارهای گوناگون و متنوعی برای حفاظت از تمامیت ارضی خود بهره دارد، اظهار کرد: در کنار هم پیمانان منطقه‌ای، تنگه هرمز که یک نقطه استراتژیک به شمار می‌رود را در مشت داریم و همه این عوامل باعث شده است که آمریکا نتواند به ایران حمله کند. در مانوری که آمریکا در حدود ۱۵ سال گذشته برای پیش بینی آثار حمله به ایران طراحی کرد و برای شبیه سازی کامپیوتری نیز بیش از ۲۵۰ میلیون دلار هزینه کرد که مشخص شد در صورت آغاز جنگ با ایران روز اول آمریکایی ها تمام ناوگانشان را در منطقه از دست خواهند داد و حداقل ۲۰ هزار نظامی آمریکایی کشته خواهند شد

وی با اشاره به اینکه ترامپ در شرایطی روی کار آمده است که هیتلر و موسولینی در زمان خود سرکار آمدند، خاطرنشان کرد: تمامی این افراد زمانی روی کار آمدند که کشور در شرایط وخیم اقتصادی قرار داشت. ترامپ به شرایط فعلی آمریکا آگاه است و به همین علت می‌گوید می‌خواهد آمریکا را به جایگاه قبلی خود بازگرداند. باید درنظر داشت که اقتصاد جهانی درحال انتقال از غرب به شرق است و قدرت‌های جدید و چندقطبی در حال شکل‌گیری هستند همچنین پشت صحنه حمایت‌های آمریکا و ترامپ از رژیم صهیونیستی دنبال کردن منافع آمریکا است.

سفیر پیشین ایران در مکزیک و استرالیا همچنین با اشاره به اینکه کشورهای دنیا در اثر تحریم‌های آمریکا درصدد جایگزینی دلار در معاملات تجاری خود با سایر کشورهای دنیا هستند، گفت: ۳۸ درصد ذخایر ارزی کشورها به یورو است و کشورهایی مانند چین، روسیه، هند، امارات، ونزوئلا و ایران در ب خی معاملات تجاری خود از یورو استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه فروپاشی انحصار تجارت جهانی آمریکا از چندین بمب اتم نیز خطرناک تر است، افزود: از قدرت‌های آینده جهان می‌توان به چین، روسیه، ژاپن، هند، اروپا، آفریقای‌جنوبی و برزیل اشاره کرد و ایران را باید محور قطب اسلامی در جمع قطب‌های برتر جهانی دید که نیمی از نقاط استراتژیک دنیا در دستان مسلمانان قرار دارد.

این کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه رژیم صهیونیستی تصور سرزمینی به پهنای نیل تا فرات را در سر می‌پروراند که با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران ورق برگشت، گفت: مساحتی که رژیم صهیونیستی بخش‌هایی از ۲۰ کشور که حتی مکه و مدینه را نیز شامل می‌شد متعلق به خود می‌داند که به این رؤیا نرسید و در جنگ‌های خود با حزب الله و لبنان با توجه به امکانات نظامی که در اختیار حزب الله و حماس بود، شکست خورد و این نشانه آن است که کشورهای اسلامی از پرچم عرب‌گرایی به پرچم اسلام‌گرایی روی آوردند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا تنها یک راه برای بازگشت به شرایط گذشته خود دارد، خاطرنشان کرد: آمریکا باید نفت جهان را در اختیار داشته باشد و باتوجه به اینکه بیشترین نفت نیز در خاورمیانه قرار دارد اگر بتواند نظام ایران را سرنگون کند می‌تواند بر ذخایر نفتی کشورهای عربی نیز مسلط شود بنابراین وقتی می‌بینید به کشور ونزوئلا فشار می‌آورد و کودتا راه می‌اندازد به این علت است که ونزوئلا بیشترین ذخایر نفت را داراست.

سفیر پیشین ایران در مکزیک و استرالیا همچنین با تأکید بر اینکه آمریکا برای سرنگون ساختن نظام ایران بر روی فعالسازی هسته‌های فتنه متمرکز است، یادآور شد: با سرنگون ساختن ایران با ایجاد فتنه داخلی این هدف را دنبال می‌کند که در ادامه ایران را تجزیه کند تا بتواند نفت ما را صاحب شود چرا که آمریکا ساقط شدن از تک ابرقدرتی را نمی‌پذیرد.

وی با اشاره به اینکه برجام نفعی برای کشور نداشته است، اظهار کرد: برجام زمینه جاسوسی و نیز FATF زمینه جاسوسی گسترده آنلاین را فراهم می‌کند تا آمریکا در دوران تحریم راه‌های دور زدن آن را خنثی سازد.

قدیری ابیانه با بیان اینکه با گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب آیا مجموع پول نفت در این سال ها می‌توانست مشکلات اقتصادی امروز را برطرف سازد؟ توضیح داد: اگر پولی را که از مجموع فروش نفت در مدت قبل از تحریم‌ها بدون خرج آن در کشور درنظر بگیریم به هر ایرانی ۱۰۰ هزار تومان در هر ماه می‌شود در حالیکه که برخی افراد رقم‌های نجومی را در ذهن دارند.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان باید با کسب مهارت برای خود کار ایجاد کنند، افزود: توقع ایجاد شغل از محل درآمدهای نفتی را نباید فقط از دولت‌ها داشت، جدای از اینکه ایجاد اشتغال وظیفه دولت‌هاست اما باید در حد توان از دولت‌ها انتظار داشت و دانشجویان باید برای اینکه در دانشگاه تحصیل می‌کنند باید خود را مدیون کپرنشینان بدانند چرا که دولت با سهم پول این افراد از بیت‌المال است که هزینه های تحصیل ا فراهم می‌کند

این کارشناس مسائل بین الملل در بخش پایانی سخنانش با تأکید بر اینکه با انتخاب فردی شایسته در انتخابات پیش رو می‌توانیم از مشکلات کشور بکاهیم، تأکید کرد: وجوو مسئولان.نالایق نتیجه رای ملت در ایام انتخابات است و لذا ۸۵ درصد مشکلات حال حاضر مربوط به مردم است ضمن تین که که میزان کار مفید در ایران بسیار پایین است و مابقی نیز به علت تحریم و مدیریت ناصحیح است که اگر بتوانیم اسراف و کم کاری را جبران کنیم به همان میزان نیز وضعیت کشور بهبود می‌یابد.

ghatreh.com/news/nn49478012

۹۸/۰۸/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">