پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۴:۱۱ ب.ظ

۰

محمدحسن قدیری ابیانه گفت: پذیرش یک عنصر سطح بالا از دستگاه امنیتی آلمان بعنوان سفیر این کشور در ایران خطای جدی است که توسط دستگاه‌ دیپلماسی گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، حضور یک نیروی امنیتی کشور آلمان و چهره نزدیک به صهیونیست‌ها به عنوان سفیر کشور آلمان در ایران انتقادهای زیادی را به دنبال داشته و رسانه‌ها با پرداختن به سوابق جاسوسی «میشائیل کلور برشتولد» سفیر آلمان در ایران، نسبت به پذیرش وی توسط وزارت خارجه ایران به عنوان سفیر انتقاد کرده‌اند.

این مسئله زمانی اهمیت بیشتری پیدا کرده است که دولت آلمان اخیرا حزب‌الله لبنان به عنوان جریان نزدیک به جمهوری اسلامی را گروهی تروریستی اعلام کرده است.

محمدحسن قدیری ابیانه تحلیلگر مسائل بین‌الملل در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در همین ارتباط گفت: آلمان کشوری است که در جریان جنگ جهانی اشغال شده است و پر از پایگاه‌های نظامی و سلاح‌های هسته‌ای آمریکا است که آلمانی‌ها به هیچ‌ وجه حق نزدیک شدن به آن را هم ندارند.

وی افزود: در حقیقت آلمان نمی‌تواند در بسیاری از موارد به خصوص در سیاست خارجی مواضعی مستقل از آمریکا داشته باشد و این برای یک کشوری با قدرت اقتصادی آلمان یک ننگ است.

سفیر اسبق ایران در مکزیک اظهار داشت: بعد از این همه سال که از جنگ جهانی گذشته، آلمان همچنان خودش را ملزم به اطاعت از آمریکا می‌داند و این نکته مهمی است که متأسفانه علیرغم پیشرفت‌های اقتصادی آلمان این کشور هنوز عزت سیاسی لازم را دارا نیست.

قدیری ابیانه با اشاره به تروریستی خواندن حزب الله لبنان توسط دولت آلمان عنوان کرد: آلمانی‌ها به خوبی می‌دانند که حزب‌الله نه تنها یک گروه تروریستی نیست بلکه بخش مهمی از ملت لبنان و گروهی تأثیرگذار و تعیین‌کننده در مناسبات این کشور است.

سابقه آلمان در حمایت از جنایتکاران

وی با بیان اینکه آلمان‌ها نشان دادند که هنوز روحیه نازیسم در این کشور از بین نرفته است، یادآور شد: آلمانی‌ها البته در زمان هیتلر این سابقه را داشته‌اند که هر گروهی که در مقابل تجاوزات و جنایات آلمان نازی مقاومت می‌کرد را تروریست می‌نامیدند و امروز نیز حزب‌الله لبنان یک گروه مقاومت است که در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی از سرزمین خودش دفاع می‌کند.

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه حزب‌الله رژیم صیهونیستی را به رسمیت نمی‌شناسد، نقطه مثبت حزب‌الله است، تأکید کرد: آیا وقتی که آلمان فرانسه را اشغال کرد باید فرانسوی‌ها اشغال کشورشان توسط آلمان را به رسمیت می‌شناختند و با آن مبارزه نمی‌کردند؟

قدیری ابیانه خاطرنشان کرد: دستگاه دیپلماسی ما نه فقط در قبال اروپایی‌ها بلکه در قبال کشورهای دیگر و حتی کشورهای دوست هم باید از پذیرش عناصر امنیتی آن‌ها به عنوان سفیر خودداری کند.

وی اضافه کرد: با وجود این همه دیپلماتی که آلمان دارد، اینکه یک مقام امنیتی را به عنوان سفیر خود در ایران انتخاب می‌کند، نشان دهنده این است که اهداف خاصی را دنبال می‌کند.

سفیر اسبق ایران در مکزیک ادامه داد: با توجه به همپیمانی آلمان با آمریکایی که صراحتا می‌گوید دنبال سرنگونی نظام ایران است، پذیرش یک عنصر سطح بالا از دستگاه امنیتی آلمان به عنوان سفیر این کشور در ایران خطای جدی است که توسط دستگاه‌های زیربط صورت گرفته است و متأسفانه وزارت خارجه اینجا آن عزت نفسی که باید در مقابل غربی‌ها داشته باشد را از خود نشان نداده است.

dana.ir/1606619

۹۹/۰۲/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">