پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۷:۳۱ ب.ظ

۰

 در بخش خبری تحلیلی رادیو گفتگو محمدحسن قدیری ابیانه، سفیر سابق ایران در مکزیک در پاسخ به این سوال که چرا وزارت خارجه نقشی در اقتصاد بین الملل ایفا نمی کند، اظهار کرد: مقامات استرالیا یک بار گفتند اگر سفارتخانه قادر به ایجاد منافع مادی برای کشور نباشد، هیچ نیازی به ایجاد سفارتخانه نیست. بنابراین هدف اصلی سفارتخانه ها در جهان در نهایت اقتصادی می باشد.
وی با بیان این که وزارت خارجه، نهاد تربیت نیروهای اقتصادی نیست، گفت: وزارت خارجه دیپلمات پرور است. دستگاه های، اقتصادی و تجاری و صنعتی باید افراد اقتصادی را پرورش دهند. پس به جای انتخاب افرادی از میان کارمندان وزارت خارجه باید در سطح کشور دست به گزینش برای سفارت ها بزنیم.
به گفته قدیری ابیانه سود و درآمد ارزیِ ماموریت های وزارت خارجه موجب بریدن پای افراد توانمند حوزه تجارت به نفع اعزام کارکنان وزارت خارجه در اعزام به عنوان مسئولان اقتصادی به خارج می شود و این رویه غلط سال ها ادامه دارد. عموما در مامرویت ها کسانی حضور دارند که نه اقتصاد خوانده و نه چیزی از آن می دانند.

*** سفارتخانه ها مشکل گشای کارمندان
وزارت خارجه حلقه واسط دستگاه های اقتصادی و خارج از کشور است. قبل از انقلاب از دستگاه های اقتصادی، افرادی در وزارت خارجه مامور و به نمایندگی از کشور به خارج اعزام می شدند. در حالیکه اعزام به ماموریت در سفارتخانه ها امروز، بیشتر به حل مشکلات و مسائل مالی کارکنان معطوف شده است.
قدیری ابیانه با بیان این مطلب ادامه داد: پای دستگاه های اقتصادی در امور اقتصادی باید باز شود. تا زمانی که وزارت خارجه نگاه اقتصادی نداشته باشد و زبده ترین ها نیروهای اقتصادی را به خارج کشور اعزام نکند، راه به جایی نخواهیم برد.

۹۹/۰۲/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">