پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۲:۰۹ ب.ظ

۰

مدتی قبل سفری داشتم به مناطق مرزی غرب کشور. نکته جالبی که دریافتم این بود که اگر یک روز یک ارزیاب گمرک ناچار به ترک محل ماموریت خویش باشد، جایش را به یک ارزیاب دیگر می‌دهد و بابت آن روزانه 20 تا 30 میلیون تومان از ارزیاب جایگزین دریافت می‌دارد! ببینید روزانه چقدر درآمد دارند که ارزیاب جایگزین حاضر است روزانه 20 الی 30 میلیون تومان به همکار خود بپردازد!

چند سال قبل یکی از مدیران سطح پایین گمرک کشور را دیدم که سوار بر یک ماشین شاسی بلند بسیار گران قیمت بود. طبیعتا با حقوق رسمی در گمرک امکان نداشت بتواند چنین ماشینی را خریداری کند. پیدا کنید چگونه دهها هزار خودرو بدون طی مراحل قانونی از گمرک کشور و پرداخت گمرک می‌توانند از مبادی رسمی گمرکی عبور کنند؟!!

اگر او که سطح مدیریتش پایین بود چنین خودرویی داشت، ببینید مدیریت‌های بالای گمرکی چه ثروتی را از راه رشوه به جیب زده‌اند!

چند وقت قبل هفت تن از کارکنان گمرک به اتهام اخذ رشوه ۱۴ میلیاردی از ترخیص کاران دستگیر شده بودند.

بنا بر آمار‌های موجود، در دهه ۸۰، ۱۲۷ میلیارد دلار در واردات از امارات متحده عربی به ایران و طی سال‌های ۸۴ تا ۹۴، ۴۶ میلیارد دلار مغایرت گمرکی در واردات از چین به ایران وجود دارد!

فقط از گمرک دلوار و سجافی ۲۳۰۰ کانتینر از آن خارج شده است. در بندرعباس پرونده مدیر آن با ۴۳ صفحه تخلف به دادگاه فرستاده شد؛ البته این مدیر با وجود این تخلفات از شهریور ۹۵ از کار برکنار نشده و توسط برخی مدیران بالا دستی حفظ شده، ولی در فروردین ۹۶ با ۶ نفر دیگر از مدیرانش دستگیر و روانه زندان شد. چرا مدیران مافوق این مدیران متخلف را برکنار نکردند؟ سهم آنها از این فساد چه مقدار بوده است؟

وقتی آقای شریعتمداری زمانی که وزیر صمت بود و از زیر دستش چند ده هزار خودرو گرانقیمت از پرداخت گمرک فرار کرده بودند مورد استیضاح قرار گرفت، قبل از استیضاح استعفا می‌دهد و سپس توسط شخص آقای روحانی برای سمت وزیری تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی می شود و نمایندگان مجلس به او رای اعتماد می‌دهند. راستی کارمزد رای اعتماد به شریعتمداری دریافتی توسط نمایندگان مجلس چه مقدار بوده و از کدام منبع تأمین شده است؟! میزان کمک شریعتمداری به ستاد روحانی در ایام انتخابات مستقیم و غیر مستقیم چه مقدار بوده است؟!

نماینده سروان که به همراه یک وارد کننده عمده خودروهای میلیاردی به گمرک رفته بود خبرساز شد ولی مجلس بررسی نکرد که او رفته بود گمرک چکار کند؟ مناسب است در مجلس جدید پرونده گمرکی آن وارد کننده خودرو مورد برسی قرار گیرد تا مشخص شود حضور این نماینده مجلس در گمرک چه دلیلی داشته است؟!

از وام‌های کلان بانک‌ها به داماد شریعتمداری چه خبر؟!

پیشنهاد می کنم، مجلس جدید استیضاح شریعتمداری را کلید بزند؟

خوب است دادستانی روسای بانک‌های حاضر در جلسه با حضور شریعتمداری و دامادش را مورد بازجویی قرار دهند و بررسی شود که آیا این بانک ها به داماد شریعتمداری وام داده اند یا نه؟ و اینکه در آن جلسه چه گذشت؟

آقای شریعتمداری هم باید در جلسه استیضاح توضیح دهد که فلسفه حضور دامادش در جلسه وزیر با روسای بانک‌ها چه بوده است؟

امیدوارم با استیضاح آقای شریعتمداری دولت از حد نصاب بیافتد و مجلس فرصت را غنیمت بشمارد و رئیس جمهور را نیز استیضاح کند و رای به عدم کفایت سیاسی او بدهد.

آیا روحانی و جهانگیری از مفاسد برادرانشان بی اطلاع بودند؟ و یا خود شریک غافله‌اند؟

چرا باید روحانی بابت پیگیری مفاسد برادرش به قوه قضائیه اعلام جنگ کند؟ پیدا کنید پرتغال فروش را!

۹۹/۰۲/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">