پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۹، ۰۶:۳۸ ب.ظ

۰

محمد حسن قدیری ابیانه گفت: کسانی که دم از مذاکره با آمریکا می زنند، اصول اولیه دیپلماسی و روابط بین الملل را نمی شناسند و این افراد باید برای همیشه از سیاست خداحافظی کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد حسن قدیری ابیانه در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه کسانی که دم از مذاکره با آمریکا می زنند، اصول اولیه دیپلماسی و روابط بین الملل را نمی شناسند، گفت: مطرح کنندگان مذاکره حاضر نیستند از تجربیات گذشته درس بگیرند.

این کارشناس مسائل بین الملل با تأکید بر اینکه مذاکره با آمریکا با دموکرات ها و جمهوری خواهان هیچ فایده ای ندارد، عنوان کرد: اگر برجام هم توسط ترامپ لغو نمی شد؛ برای ما خسارت محض بود؛ چرا که در مقابل تعهدات سنگین ما این توافق نامه هیچ عایده ای جز زیان برای جمهوری اسلامی ایران نداشت.

وی ادامه داد: مهمترین دستاورد این نرمش قهرمانانه این بود که برای مردم آشکار شد که مذاکره با آمریکا هیچ فایده ای ندارد و حتی جان کری وزیر خارجه آمریکا در دوران اوباما بیان کرده بود که آنان نیز قصد زیر پا گذاشتن تعهدات را داشتند، اما در زمان مناسب.

قدیری ابیانه بیان کرد: یک اصل اساسی و مسجل در روابط بین‌الملل وجود دارد که اگر کشوری تحت فشار، خواسته های دشمن را بپذیرد نه تنها آن فشارها کم نخواهد شد بلکه افزایش پیدا خواهد کرد؛ چرا که این اهرم فشار کارایی خود را نشان داده است.

این کارشناس مسائل بین الملل تأکید کرد: مذاکره با آمریکا و ترامپ که تمام تعهدات خود را زیر پا گذاشته و دستور ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را داده است؛ نشانه بی‌کفایتی و نداشتن عقل سلیم پیشنهاد دهندگان مذاکره است.

وی افزود: آمریکا نشان داده است که به هیچ یک از تعهدات بین‌المللی و حتی مصوبات شورای امنیت پایبند نیست؛ بنابراین با چنین دولت و مقاماتی چگونه می توان مذاکره کرد؛ آمریکایی‌ها از قبل هم گفته‌اند که از مذاکرات چه می‌خواهند؛ معتقدم کسانی که دم از مذاکره با آمریکا می‌زنند، باید برای همیشه از سیاست خداحافظی کنند.

قدیری ابیانه با بیان اینکه دولت آمریکا با مردم کشور خود نیز با زبان زور صحبت می کند و کسانی که پیشنهاد مذاکره با این دولت را بیان می کنند یا مأمور و یا غافل هستند، خاطر نشان کرد: در مجلس یازدهم اجازه تکرار اشتباه مذاکره با آمریکا داده نمی‌شود و در برابر این دولت فقط باید رویکرد مقاومت و تهدید در مقابل تهدید و ضربه در مقابل ضربه اتخاذ شود.

dana.ir/news/1616541.html

۹۹/۰۳/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">