پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

پنجشنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۹، ۰۵:۴۷ ب.ظ

۰

بین الملل/   سیاست خارجی و بین الملل آنا: پنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۹

قدیری ابیانه کارشناس امور بین‌الملل با بیان اینکه احتمال دارد تجربه بلوکه کردن اموال ایران به‌وسیله دولت کره‌جنوبی در ژاپن نیز رخ دهد، گفت: سئول از سیاست خود در برابر ایران متضرر خواهد شد.

تحریم بانکی ایران غیرقانونی است

محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس امور بین‌الملل در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجه و بین‌الملل گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا گفت: اصولاً تحریم ایران و نیز تحریم بانک مرکزی کاری غیرقانونی است، ولی آمریکا کارهای غیرقانونی زیاد انجام می‌دهد. 

وی افزود: کره جنوبی حکومتی وابسته به آمریکا و به‌شدت زیر نفوذ آن‌هاست و واشنگتن پایگاه‌های نظامی خود را در آنجا مستقر کرده است. حکومت بسته کره باعث شده است غیر از افراد مطیع آمریکا، کسی ‌نتواند در آنجا پُست حکومتی بگیرد، رئیس‌جمهور یا حتی وزیر شود و حتی به مجلس راه یابد؛ مگر اینکه آمریکا به نوعی آن فرد را تأیید کند.

وی افزود: سئول وابستگی شدیدی به واشنگتن دارد و گاهی از آمریکا در تحریم‌ها جلوتر می‌زند؛ نمونه‌اش تحریم بانکی ایران و بلوکه کردن اموال کشورمان به این بهانه است که نمی‌تواند دلار را از شبکه بانکی منتقل کند. گرچه ایران اعلام کرد از پول‌های بلوکه شده می‌خواهد برای تأمین اقلام غذایی و دارویی استفاده کند، ولی با وجود اینکه حتی تحریم‌های آمریکا به‌طور قانونی نمی‌توانست مانع ‌شود، کره جنوبی اموال ایران را تحویل نداد و تحریم بانکی را بهانه کرد. 

قدیری ابیانه عنوان کرد: سئول از سیاست خود در قبال ایران متضرر خواهد شد، البته حجم روابط این کشور با آمریکا با حجم روابط با ایران قابل مقایسه نیست و طبعاً اگر قرار باشد میان رابطه با ایران یا رابطه با آمریکا یک کشور را انتخاب کند، حتماً رابطه با آمریکا را انتخاب خواهد کرد. این موضوع در مورد ژاپن و کل اروپا نیز صدق می‌کند؛ به‌عنوان نمونه روابط اقتصادی آمریکا و اروپا چیزی حدود یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد دلار است و این در حالی است که رابطه اقتصادی کل اروپا با ایران چیزی حدود ۲۰ میلیارد دلار بود. بارها حتی در زمان امضای برجام و پس از آن تأکید می‌شد نباید ایران فکر کند اروپا رابطه‌اش با آمریکا را به خاطر رابطه با ایران خدشه‌دار می‌کند. 

این کارشناس امور بین‌الملل تأکید کرد: حداقل کاری که مردم ایران می‌توانند انجام دهند، پرهیز از خرید کالاهای کره جنوبی است. باید بدانیم گرچه آن‌ها از نظر صنعتی و الکترونیک پیشرفت کرده‌اند، ولی کشوری وابسته هستند و پیشرفتشان به خاطر ساعت مفید بالای کاری خود کره‌ای‌ها و تعصبی است که بر خرید اجناس داخلی دارند. مردم کره‌جنوبی اگر به آمریکا وابستگی نداشتند می‌توانستند حتی بیش از این پیشرفت کنند، ولی بازار آمریکا برایشان مهم است.

سیاست دونالد ترامپ این است که آمریکا را از بازار کالاهای خارجی خالی کند و نوبت کره جنوبی نیز خواهد رسید.

قدیری ابیانه گفت: ما باید به شیوه‌های مختلف فشار را بر کره‌جنوبی بیشتر کنیم و کره می‌تواند بخشی از کالاهای مورد نیاز ایران را حتی بدون جابه‌جایی پول منتقل کند؛ حتی کالا بفرستد و در مقابلش از پول بلوکه شده ما برداشت کند، حتی ایران اعلام کرد به دارو نیاز دارد، اما کره جنوبی از ارسال دارو اجتناب کرده است. 

وی افزود: دولت کره‌جنوبی و حتی ژاپن با اینکه پیشرفت‌های خوبی در زمینه‌های اقتصادی و صنعتی داشته‌اند، جرئت «نه» گفتن به آمریکا را ندارند. البته اقتصاد ژاپن پیشرفته‌تر از اقتصاد کره‌جنوبی است و قدرت اقتصادی خوبی دارد، ولی از نظر سیاسی استقلال ندارد. این وضعیت باید روزی پایان یابد و روزی پایان خواهد یافت و ملت کره در آینده از یوغ آمریکا آزاد خواهد شد، اما فعلاً باید حقوق ما را رعایت کنند و ما باید فشار و مطالبه خود را افزایش دهیم. مردم نیز باید تلاش کنند از خرید جنس کره‌ای اجتناب کنند.

ana.ir/i/496363

۹۹/۰۳/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">