پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۹، ۰۶:۳۰ ب.ظ

۰

محمد حسن قدیری ابیانه سفیر اسبق ایران، نام افرادی را به عنوان کاندیدای جریان اصلاح طلب در مصاحبه با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرده که عبارتند از محمدجواد آذری جهرمی، اسحاق جهانگیری، محمدباقر نوبخت، سورنا ستاری، محمدجواد ظریف، محمود واعظی و محمدرضا عارف.

محمد حسن قدیری ابیانه، در باره نامزدی احتمالی سورنا ستاری برای انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 گفته است: ستاری آدم خوش نامی بوده و در زمینه های مسئولیت های خودش نسبتا خوب عمل کرده است، اما مسئولیت ریاست جمهوری فقط مسائل فناورانه نیست؛ دولت ابعاد مختلفی نظیر سیاسی، اقتصادی و بین المللی دارد که او فاقد این توانایی هاست، از همین رو نیز حتی بر فرض اگر کاندید شود و رای بیاورد هم نمی‌تواند دولت را به خوبی اداره کرده و در جهت حل مشکلات کشور گام بردارد.

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه که این روزها بازار سفرهای استانی‌اش گرم شده چندی پیش در صفحه توئیتر خود نوشت: عده‌ای سفرهای استانی‌ام را مبنای گمانه‌زنی درباره حضورم در ‎انتخابات ریاشت جمهوری ۱۴۰۰ قرارداده‌اند. ضمن رد آن، یادآور می‌شوم در ۷ سال گذشته مستمراً سفر استانی داشته‌ام پس انگیزه انتخاباتی بی‌اساس است؛ اما با این اشاره نوبخت هنوز هم بزرگان اصلاحات نام او برای ریاست جمهوری را مطرح می کنند؛ از جریان اصلاحات اصرار و از نوبخت انکار.


محمد حسن قدیری ابیانه با اشاره به شایعات مطرح شده در خصوص محمدباقر نوبخت گفته است: به نظرم او مایل به نامزدی است و زمانی هم که گفت سفرهایش به سبب نامزی اش در انتخابات ریاست جمهوری نیست در حقیقت خواسته نام خود را هم به عنوان کاندیدای احتمالی مطرح کند و واقعا هم به این خواسته خود رسیده است؛ همچنین ظاهرا معاف کردن هنرمندان با درآمدهای میلیاردی از دریافت مالیات هم برای دریافت حمایت آنهاست.

 

ملاحظات: مطلب فوق بخشی از نظرات کارشناسان است که در گزارشی از باشگاه خبرنگاران جوان به آن اشاره شده است.

 اما نظر بنده در مورد سایر نامزدها:

حاج حسن مصطفوی (خمینی)

انتصاب خونی به امام خمینی دلیلی بر داشتن توانایی برای مسئولیت ریاست جمهوری و اداره کشور نیست و بعید می دانم که او خود نامزد شود و اگر هم نامزد شود تأیید صلاحیت نخواهد شد و اگر هم تأیید شود رای نخواهد آورد. یادم نرود که اما خمینی (ره) تأکید داشتند که مبادا به مرفهین و لیبرال ها رای دهید و حسن خمینی لیبرال ترین ها و مرفه ترین ها یعنی حسن روحانی تبلیغ کرد. زندگی خودش هم هیچ نسبتی با سبک زندگی امام خمینی ندارد. او متاسفانه با جریان اصلاح طلب برانداز نشست و برخواست دارد.

اسحاق جهانگیری:

مناظره های  تلویزیونی اسحاق جهانگیری در ایام انتخابات و وعده های او به مضحکه عمومی در کشور تبدیل شده است. هیچکس وعده های او را باور نخواهد کرد و شانسی برای پیروزی نخواهد داشت. یکی از خواسته های مردم مبارزه با فسا است و جهانگیری مسئولیت مبارزه با فساد را در این دولت برعهده دارد و اقدام مناسبی از این بابت از او مشاهده نشده است. بلکه شاهد فساد بسیار کلان برادرش بوده ایم ویک کلمه از زبان جهانگیری علیه فساد برادرش دیده نشد بلکه در همان زمان تبلیغات سال 96 شاهد تلاش برای توجیه فساد قاچاق دختر وزیر علوم بوده ایم. وزیر که خانه اش را به انبار کالاهای قاچاق دخترش تبدیل کرده بود.

اگر شورای محترم نگهبان اسحاق جهانگیری را تأیید صلاحیت کند به حیثیت خودش در نزد افکار عمومی لطمه زده است. تأیید صلاحیت روحانی خودش به اندازه کافی نزد افکار عمومی زیر سوال است.

جواد ظریف:

او نشان داد در زمینه ای که تخصص، تحصیل و تجربه و مسئولیت او در عرصه بین الملل بوده مرتکب خلاف های بسیار شده و برجام او نافرجام است. موقعی که ادعا می کرد که تحریم ها لغو شده است و نمایندگان مجلس به او نشان دادند که عبارت تعلیق و نه رفع تحریم ها در برجام در چندین جا ذکر شده گفت که آن را نخوانده بود و  این در حالی است که بارها تکرار کرده که اگر به عقب برگردد بازهم همین برجام را امضاء می کند. اعتماد به دشمن و دست کم گرفت توانایی های داخلی و عدم تسلط به مسائل اقتصادی و غیره او را شایسته سمت ریاست جمهوری نمی کند. در زارت خارجه هم ملاک انتصابات سابقه و توانایی افراد نبوده بلکه وارد بازی های جناحی درانتصابات شده است و وعده درخت سیب و گلابی برجامی وی هم نیز جز آفت تولید دیگری نداشته است.

آذری جهرمی: هر چند او جوان و وزیر یک دستگاه مهم است لیکن مدیریت مسئله دار او در فضای مجازی و مخابراتی نشان داده است که وی به شدت جو زده است و از اعتقاد و استقلال رای لازم برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی برخوردار نیست و جوانی خام محسوب می شود هرچند داشتن آرزوی ریاست جمهوری برای او مصداق ضرب المثل آرزو بر جوان عیب نیست می باشد. او نمی تواند شایسته سالاری را در کشور پیاده کند چه آنکه انتصاب او به عنوان وزیر نه به خاطر شایستگی نسبت به دیگران بلکه به دلیل نسبت فامیلی با واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور بوده است.

عارف:

عارف گزینه ای است که اگر نامزد شود تأیید صلاحیت خواهد شد. اما او نشان داده که خود اصلاح طلبان از مدیریت او بر جناح اصلاح طلب راضی نیستند.

علی لاریجانی:

لاریجانی به واسطه همراهی با دولت و تصویب برجام در 20 دقیقه و نتایج حاصله از برجام لطمه زیادی خورده است و یکی از دلایلی که برای مجلس نیز نامزد نشد احتمال شکست در انتخابات مجلس بود که اگر اینطور می شد باید برای همیشه سودای ریاست جمهوری را کنار می گذاشت.

دادگاه طبری و فسادی که زیر گوش برادرش رخ داد هر چند به غلط به حیثیت لاریجانی ها لطمه زد هرچند صادق لاریجانی از وجود چنین فسادی بی اطلاع بوده باشد و این لطمه تا حدی بود که مقام معظم رهبری برای دفاع از حیثیت صادق لاریجانی وارد گود شدند.

فاضل لاریجانی و بی اطلاعی مردم از پرونده رشوه خواهی او نیز به حیثیت لاریجانی ها در جامعه لطمه زده است. البته اگر علی لاریجانی نامزد شود صلاحیت وی تایید خواهد شد ولی بعید می دانم که با وجود حمایت اصلاح طلبان از او، بتواند بر صندلی ریاست جمهوری تکیه زند.

محمود واعظی:

او که ریاست دفتر رئیس جمهور را بر عهده دارد ممکن است نامزد و حتی تایید صلاحیت شود. اما افکار عمومی او و روحانی را شریک وضعیت موجود و رئیس جمهور در سایه می دانند و لذا بعید است مردم به او رای دهند. او به شدت جناحی و فامیلی عمل می کند که نمونه آن تلاش برای انتصاب یکی از بستگان خود به نام آذری جهرمی به وزارت است که محقق شد.

احمدی نژاد:

احمدی نژاد با وجود خدماتی که به خصوص در دور اول داشت اما دچار غرور و انحراف شد و کشور و مردم را به افراد منحرفی چون مشایی و بقایی و هوا و هوس قدرت طلبی خود فروخت. عملکرد او در انتخابات سال 92 و 96 عامدانه به نفع روحانی و جناحش تمام شد.

اگر او در دور دوم ریاست جمهوریش دچار انحراف نمی شد می توانست در سال 96 تایید صلاحیت شده و روحانی را شکست داده به ریاست جمهوری برگردد ولی انحراف او و یارانش موجب گردید که در سال های 92 و 96 تایید صلاحیت نشوند و البته برای سال 1400 نیز تایید صلاحیت نخواهد شد.

او مرتبا به سفرهای استانی می رود و وعده های نشدنی می دهد ولی نمی گوید منابع مالی تامین این وعده ها از کجاست و در حقیقت به عوام فریب روی آورده و سعی می کند موج فشار بر نظام برا یتایید صلاحیت خود را بدست آورد اما بی فایده خواهد بود و تایید نخواهد شد.

دراین صورت او سعی خواهد کرد طرفداران خود را به عدم شرکت در انتخابات ترغیب کند. پیام تبریک او به مناسبت سالگر تولد مایکل جکسون رقاص و آوازه خوان مشهور آمریکایی که سابقه تجاوز به کودکان را دارد و سالها قبل فوت کرده است حیثیتی برای او به جای نگذاشته است. اگر یک کارمند محلی سفارت ایران این چنین پیامی به این مناسبت صادر می کرد صلاحیت کار در سفارت را از دست می داد.

۹۹/۰۴/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">