پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۹، ۰۲:۰۲ ب.ظ

۰

نتیجه اعتماد مصدق به آمریکا کودتای 28 مرداد شد

سه شنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۹، ۰۲:۰۲ ب.ظ

قدیری ابیانه سفیر اسبق ایران در مکزیک گفت: کودتای 28 مرداد سال 32 که نتیجه خوش‌بینی مصدق به آمریکا بود، تجربه‌ای است که پیش روی ملت ایران قرار دارد.

 محمدحسن قدیری‌ابیانه تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا به اشاره به سالروز کوتادی 28 مرداد گفت: مصدق به آمریکا امید و اعتماد داشت و این اعتماد که نشانه نشناختن دشمنی دشمنان بود هزینه‌های هنگفتی را بر ملت ایران وارد کرد.

وی افزود: آمریکایی‌ها خودشان به نقش‌آفرینی در کودتای 28 مرداد اذعان دارند و امروز نیز آمریکا همان آمریکا است و در ماهیت آن تغییری ایجاد نشده است.

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا اظهار داشت: تفاوتی نمی‌کند چه کسی در آمریکا رئیس‌جمهور باشد، چرا که جریان‌های سیاسی و روئسای جمهور مختلف آمریکا در خصومت نسبت به ملت ایران با هم هم‌نظر هستند و اگر هم تفاوتی داشته باشند در نحوه این دشمنی است.

قدیری‌ابیانه خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها به شدت مخالف ایران مستقل و پیشرفته هستند و کوتاه آمدن در برابر آن‌ها هم موجب نمی‌شود که از این موضع‌شان عدول کنند بلکه برعکس آن‌ها را گستاخ‌تر نیز خواهد کرد.

وی تأکید کرد: کودتای 28 مرداد سال 32 که نتیجه خوش‌بینی مصدق به آمریکا بود، تجربه‌ای است که پیش روی ملت ایران قرار دارد و به ما نشان داد که خیال خام نسبت به دشمن چگونه 25 سال یک ملت را عقب نگه داشت و تحت سلطه دیکتاتوری قرار داد.

تحلیلگر سیاسی تصریح کرد: مصدق تصور می‌کرد بدون اتکای به اسلام و روحانیت باز هم ملت طرفدار او خواهند بود به همین جهت غفلت کرده و راهش را از روحانیت و اسلام و از آیت‌الله کاشانی جدا کرد.

yazdrasa.ir/en_GB/article/38297190

۹۹/۰۵/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">