پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۹، ۰۲:۴۳ ب.ظ

۰

📰روزنامه جام جم ۱۸ شهریور ۹۹

    اصولا آمریکایی ها اعم از دموکرات و جمهوریخواه احساس خودبرتربینی نسبت به سایر ملل دارند و این ویژگی ها نه تنها شامل دولتمردان آمریکایی است بلکه این حس به مردم این کشور هم منتقل شده و شهروندان آمریکایی خودشان را برتر از سایر ملت ها می دانند و این حق را به خود می دهند که برای سایر کشورها تعیین تکلیف کنند.

منفعت اندیشی و خودبرتربینی، چنان در وجود فرهنگ آمریکایی رخنه کرده که اگر مثلا رئیس جمهور ایالات متحده، جنگی به پا کند و صدها هزار نفر را بکشند، کافی است برای افکار عمومی توجیه کند که خون های ریخته شده برای ایجاد رفاه بیشتر مردم آمریکا بوده است. با چنین توجیهی، جنگ و کشتار مردم سایر نقاط جهان، از نظر آمریکایی ها قابل قبول است. این ویژگی البته در مورد آمریکایی ها از این جهت صدق می کند که آنها نیز گرفتار خودبرتربینی حتی نسبت به شهروندان خود هستند و از نظر برخی از آمریکایی ها آنها حق بیشتری نسبت به بقیه برای برخورداری از امکانات و بهره های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دارند.

در خود آمریکا سفیدپوستان خود را برتر از رنگین پوستان می دانند. نوع رفتار و برخورد سفیدپوستان و به ویژه پلیس این کشور نسبت به شهروندان رنگین پوست و سیاهپوست آمریکایی، حاکی از تسلط فرهنگ خودبرتربینی است و از این جهت است که شاهد بروز نارضایتی در قشر وسیعی از جامعه آمریکایی هستیم.

اساسا اعتراض هایی که در حال حاضر در ایالات متحده آمریکا رخ داده حکایت از این دارد که شهروندان رنگین پوست و سیاهپوست آمریکایی خواهان برابری نژاد و برقراری عدالت در نوع تعامل با همه شهروندان آمریکا و رفع تبعیض هستند. بنابراین سیاست تحقیر و توهین سایر کشورها و ملت ها ویژگی مشخص دولتمردان آمریکایی است و از این جهت تفاوتی میان ترامپ جمهوریخواه با هیلاری کلینتون و جو بایدن و اوبامای دموکرات وجود ندارد. تنها تفاوت عمده در نحوه برخورد دموکرات ها این بود که تلاش می کنند سیاست تحقیرآمیز خود نسبت به ملت ها و دولت های دیگر را در زرورق بپیچند و وارد ادبیات بین المللی کنند. با همین شیوه بود که اوباما توانست در مقطعی چین و روسیه را با سیاست تحریم علیه ایران همراه کند.

 به عبارت دیگر دموکرات ها پنجه چدنی خود را در دستکش های مخملی پنهان می کنند. اما خصوصیت ترامپ این است که رو بازی می کند و سیاست های غیرانسانی کاخ سفید را بدون هرگونه پوششی در معرض افکار عمومی جهان قرار می دهد. وقتی که دموکرات ها می گویند که حامی ملت ایران اند و تلاش می کنند دولت جمهوری اسلامی را تضعیف کنند در نقطه مقابل ترامپ می گوید ایرانی ها تروریست هستند و باید زندگی را آنقدر بر آنها سخت گرفت که علیه دولتمردان خود بشورند.

نمونه این رویه تحقیرآمیز در ملاقات رئیس جمهور صربستان با دونالد ترامپ به تصویر کشیده شد. غیر از نحوه نشستن در این ملاقات رسمی، رئیس جمهور صربستان متنی را امضا کرد که از محتوای آن اطلاعی نداشت. این شیوه ای است که سیاست ورزان آمریکایی در نحوه مواجهه با دولتمردان سایر کشورها دنبال می کنند و کشورهایی که به دنبال ارتباط با آمریکا هستند باید خود را برای این گونه برخوردهای خفت بار آماده کنند.

این می تواند درسی برای کسانی باشد که در داخل جمهوری اسلامی ایران به دنبال مذاکره با آمریکا هستند و بدانند که رویارویی با آمریکا اگر از موضع عزت و جایگاه برابر نباشد، به چنین برخوردهایی از سوی مقامات آمریکایی ختم خواهد شد.

jamejamdaily.ir/newspaper/item/76677

۹۹/۰۶/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">