پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۹، ۰۳:۵۸ ب.ظ

۰

پیامدهای پیروزی یا شکست ترامپ برای آمریکا دارد؟

چهارشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۹، ۰۳:۵۸ ب.ظ

ترامپ بین آمریکا با هم پیمانان و همسایگانش و حتی با ناتو اختلافات بزرگی ایجاد کرده است. او در چهار سال گذشته وارد جنگ تجاری با چین و روسیه و برخی از کشورهای طرف تجاری آمریکا شده و حتی اروپا را هم تهدید به اعمال تحریم کرده است. شکی در این موضوع وجود ندارد که ایجاد اختلاف با کشورهای جهان قطعاً به ضرر دولت آمریکا تمام می شود و حرف شنوی دولت های هم‌پیمان از آمریکا را ضعیف می‌کند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با راهبرد معاصر در خصوص وضعیت پیش روی آمریکا و تحولات انتخاباتی این کشور گفت : در انتخابات پیش روی آمریکا دو حالت می‌تواند اتفاق بیفتد، اینکه آقای ترامپ پیروز میدان اعلام شود، از آن زمان به بعد به احتمال قوی شاهد اعتراضات شدیدی در بین اقشار مختلف مردم آمریکا خواهیم بود، چرا که بخش اعظمی از مردم این کشور معترض سیاست ها و مدیریت چهار سال گذشته آقای ترامپ هستند.

وی در این باره توضیح داد: اگر آقای ترامپ انتخاب شود قطعا همان سیاست های چهار سال گذشته خود را دنبال می کند، سیاست هایی که زمینه تضعیف بیش از پیش موقعیت آمریکا را فراهم می کند. آقای ترامپ در مدت حضور بر کرسی ریاست جمهوری در آمریکا موجب ایجاد شکاف عمیقی در داخل و در خارج این کشور شده است.

این کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل در ادامه توضیح داد : آقای ترامپ بین آمریکا با هم پیمانان و همسایگانش و حتی با ناتو اختلافات بزرگی ایجاد کرده است. رئیس جمهور آمریکا در چهار سال گذشته وارد جنگ تجاری با چین و روسیه و برخی از کشورهای طرف تجاری آمریکا شده، حتی اروپا را هم تهدید به اعمال تحریم کرده است.

قدیری ابیانه خاطر نشان کرد: شکی در این موضوع وجود ندارد که ایجاد اختلاف با کشورهای جهان قطعاً به ضرر دولت آمریکا تمام می شود و حرف شنوی دولت های هم‌پیمان از آمریکا را ضعیف می‌کند.

وی در خصوص احتمال روی کار آمدن جو بایدن و قضایای بعد از آن گفت: اگر بایدن پیروز رقابت باشد با توجه به اینکه ترامپ پیشاپیش عنوان کرده که تسلیم نظر انتخابات نخواهد شد و آن را تقلب تلقی خواهد کرد و از واگذاری قدرت اجتناب خواهد کرد، در این صورت هم امریکا وارد دور جدیدی از مجادله داخلی می شود که باز هم به ضعف قدرت این کشور منتهی می شود. با تداوم این موضوع آمریکا بیش از گذشته اعتبار خود را از دست می دهد و احتمال اینکه طرفداران نژادپرست ترامپ به خیابان بریزند و دست به اقدامات خراب کننده بزنند بسیار بالاست.

وی در ادامه گفت : در هر صورت انتخابات پیش روی آمریکا با تنش های زیادی رو به رو خواهد بود، لذا هر کدام از کاندیدا که رای بیاورند و انتخاب شوند نمی توانند مانع از تضعیف جایگاه آمریکا شوند.

محسن قدیری ابیانه در خصوص برنامه های آمریکا علیه ایران گفت: در دوره اوباما وی توانست علیه جمهوری اسلامی ایران اجماعی ایجاد کند، به همین لحاظ قطعنامه های تحریمی علیه ایران حتی به امضای چین و روسیه هم رسید. خروج ترامپ از برجام به ضرر آمریکا بود چرا که ترامپ دچار اشتباه شد اگر در برجام می ماند حتی بدون کمترین تخلفی از سوی جمهوری اسلامی ایران می توانست مکانیسم ماشه را علیه جمهوری اسلامی ایران فعال کند، لذا بین جمهوری خواهان و دموکرات ها در ضدیت و اعمال فشار بر جمهوری اسلامی ایران فرقی وجود ندارد. اگر بایدن پیروز انتخابات باشد حتما به دنبال اخذ امتیازات بیشتری از ایران خواهد بود تا شرایط را به گونه ای بچیند که ساختار تحریم ها علیه ایران باقی بماند.

قدیری ابیانه در ادامه گفت: نباید اینگونه فکر کنیم که یکی از دو کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا مثلا جو بایدن با مردم ایران کنار می آید و دنبال آسیب رساندن به ما نخواهد بود، بلکه هر دوی این ها، دشمن ملت ایران هستند و هر دو روش خود را برای دشمنی با ملت ایران اعمال می‌کنند بنحوی که هر کدام روش خود را موثرتر از دیگری در دشمنی با ایران می دانند، لذا آقای ترامپ یا بایدن در دشمنی آمریکا با ایران تغییری ایجاد نخواهند کرد و چیزی از دشمنی آمریکا با ایران کم نمی‌شود.

کارشناس مسائل بین الملل تصریح نمود: از افتخارات بایدن و معاون او این است که خود را صهیونیست معرفی کرده اند، هرچند یهودی نیستند. با توجه به اینکه سیاست خاورمیانه ای آمریکا چه در دوران دموکرات ها و چه در دوران جمهوری خواهان، توسط صهیونیست ها تعیین می شود، بنابراین برای ما هیچ فرقی نمی کند چه کسی روی کار بیاید. به هر حال مواضعی که آقای روحانی و دولت وی و وزارت خارجه در این باره تاکنون اتخاذ کرده، به خصوص ابراز امیدواری به روی کار آمدن جو بایدن باعث می شود که دشمن تمرکز بیشتری بر اخذ مطالبات بیشتری از ایران اعمال کند، لذا ما باید تنها راهکار پیش روی خود را عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی و رهنمودهای مقام معظم رهبری بدانیم.

وی در این زمینه افزود: ملت ایران باید تلاش کند تا نتیجه فشارهای دشمن بر اقتصاد ما با تحریم ها معکوس شود و معلوم شود که تحریم‌ها نمی‌تواند ایران را وادار به عقب نشینی از مواضع رسمی خود کند. خود این ناامیدی دشمن از فشار تحریمی علیه ایران می کاهد. هر چند لازمه این کار علاوه بر تلاش برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی، حضور و انتخاب آگاهانه مردم در انتخابات سال ۱۴۰۰ است. اگر مردم رئیس‌جمهوری را انتخاب کنند که آمریکا را کدخدا نداند، ملت خود را باور داشته باشد و تلاش کند ظرفیت داخلی را در راستای رونق تولید هدایت کند، خود این انتخاب در عقب نشینی دشمن و در کاهش تحریم ها علیه ما موثر خواهد بود، حتی اگر آمریکا از مواضع تحریمی خود عقب نشینی نکند انتخاب رئیس جمهور خوب موجب خنثی شدن اثر تحریم ها می شود.

محمد حسن قدیری ابیانه در پایان گفت: یادمان نرود وقتی از اوباما پرسیدند چرا برجام را امضا کردید؟ وی گفت: ما برای حفظ ساختار تحریم‌ها برجام را امضا کردیم چون تحریم ها در حال فروپاشی بود و اگر ما این کار را نمی‌کردیم ساختار تحریم ها از هم فرو می پاشید و کشورها حاضر نبودند خسارت های بیشتری از تداوم تحریم های ایران را ببیند! در حالی که دولتمردان ما می‌گفتند برای حذف تحریم پای میز مذاکره با آمریکا نشستیم که البته نه تنها حذف نشد بلکه تشدید هم گردید. لذا اگر مردم ما سیاست درستی را انتخاب کنند چه در اصلاح سبک زندگی و انتخاب درست ریاست جمهوری در انتخابات سال ۱۴۰۰ مجدداً زمینه فروپاشی ساختار تحریم ها فراهم می شود.

rahbordemoaser.ir/fa/news/62677

۹۹/۰۷/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">