پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۹، ۰۱:۲۰ ق.ظ

۰

تسخیر لانه جاسوسی دست افراد نفوذی را رو کرد

چهارشنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۹، ۰۱:۲۰ ق.ظ

قدیری ابیانه تحلیلگر مسائل سیاسی درباره تاثیرات تسخیر لانه جاسوسی نکاتی را یادآور شد.

محمد حسن قدیری ابیانه در گفت‌و‌گوی مشروح با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام گفت: قبل از پیروزی انقلاب یعنی در زمان شاه و در گذشته آمریکا خیانت‌های بسیاری را علیه ایران انجام داده بود.

او ادامه داد: برای مثال دولت قانونی مصدق را که آمریکا را دوست خود فرض می‌کرد با کودتا سرنگون کرد و در دوران محمدرضا پهلوی هم از انجام هیچ‌گونه جنایت و فشار به مردم ایران فروگذار نکرد؛ علاوه بر این ساواک را تجهیز و آموزش داده و ابزار شکنجه در اختیارش قرار داد.

✅سفارت آمریکا در ایران بعد از انقلاب هم بزرگ‌ترین سفارت این کشور بود 

قدیری ابیانه افزود: با وجود تمامی این اقدامات، اما پس از پیروزی انقلاب، ایران سفارت آمریکا را تعطیل نکرد و سفارت آمریکا بزرگ‌ترین سفارت خارجی در ایران و با بیشترین دیپلمات‌ها بود که دیدار‌های بسیاری هم با مقامات کشور ما داشتند، اما آمریکا به جای استفاده از این فرصت برای جبران گذشته در جهت ضربه به نظام و سرنگونی آن تلاش می‌کرد.

سفیر اسبق کشورمان گفت: سفارت آمریکا از ۲۲ بهمن ماه ۵۷ تا ۱۳ آبان ۵۸ همچنان دایر بود و در ملاقات‌های رسمی هم از صحبت‌های دیپلماتیک زیبایی استفاده می‌کردند، با اشغال لانه جاسوسی و اسنادی که به دست آمد مشخص شد که آمریکایی‌ها با استفاده از سفارت‌شان در صدد ضربه به استقلال، اقتصاد و تمامیت ارضی کشورمان بوده‌اند و همواره محلی برای جاسوسی آن‌ها بوده است.

فعال اصولگرا بیان کرد: برای مثال آن‌ها یک اتاق را برای جعل سند و کارت شناسایی اختصاص داده و افراد نفوذی را پرورش می‌دادند، جاسوس در کشورمان استخدام می‌کردند و اسکناس‌های جعلی توزیع کرده و از تروریست‌ها حمایت می‌کردند و از آن‌ها برای شنود و تجزیه کشورمان کمک می‌گرفتند؛ به طور خلاصه باید گفت که آن‌ها هرکاری که می‌توانستند برای ضربه زدن به کشورمان انجام می‌دادند.

✅اسنادی که از لانه جاسوسی به دست آمد اسنادی بسیار مهم و حساس بود

او خاطر نشان کرد: در آن ایام شاه را هم به بهانه معالجه به آمریکا برده بودند؛ یکبار شاه در زمان مصدق از کشورمان فرار کرد و به رم رفت و آمریکایی‌ها با کودتا او را به کشور بازگرداندند و از همین رو دانشجویان ما نگران چنین توطئه‌هایی از سمت آن‌ها بودند؛ کمااینکه با اشغال لانه جاسوسی و اسناد داخل آن مشخص شد که این نگرانی‌های آن‌ها بی مورد نبوده و آمریکا بسیار مجهز‌تر از گذشته در صدد دشمنی با کشورمان بوده و به درستی این سفارتخانه یک لانه جاسوسی و توطئه برضد کشورمان بوده است.

سفیر اسبق کشورمان تاکید کرد: اسنادی که از لانه جاسوسی به دست آمد اسنادی بسیار مهم و حساس بود؛ البته یکی از ویژگی‌های سفارت‌خانه‌های آمریکا این است که آن را با اطلاعات گسترده مجهز می‌کنند و این سفارت‌خانه پر از اطلاعات مختلف درباره مسائل مختلف است و به همین خاطر برای حفاظت از این اسناد سری، ماموران نظامی را برای حفاطت از آن می‌گمارند.

تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد: سفارت آمریکا در ایران هم یکی از مراکز مهم جاسوسی cia در منطقه غرب آسیا محسوب می‌شد که کشورما را هم شامل می‌شده است؛ بنابراین اطلاعات به دست آمده برای ایران و منطقه بسیار مهم بود، جالب این است که همچنان هم داشتن این اطلاعات و این کتاب‌هایی که با قیمت بسیار نازل در ایران وجود دارد در آمریکا جرم محسوب می‌شود، زیرا کسی حق ندارد اسناد سری آمریکا را در اختیار داشته باشد و این‌ها همه اسناد سری آمریکا محسوب می‌شود.

✅تسخیر لانه جاسوسی دست افراد نفوذی را رو کرد

قدیری ابیانه افزود: اشغال لانه جاسوسی چندین دستاورد مهم برای کشورما به همراه داشت، نخست اینکه به این وسیله بسیاری از افراد نفوذی شناخته شدند؛ دوم اینکه ابهت آمریکا در جهان شکسته شد.

سفیر اسبق کشورمان گفت: ناگفته نماند که ما در انقلاب اول حکومت دست نشانده شاه را سرنگون کردیم، اما در اشغال لانه جاسوسی به طور مستقیم در برابر آمریکا قرار گرفته و ضربه مهلکی به آبروی این کشور وارد کردیم، از همین رو هم حضرت امام خمینی (ره) فرمودند که ‌"اشغال لانه جاسوسی از انقلاب اول مهم‌تر بوده است"؛ زیرا انقلاب اول بر ضد یک حکومت خود کامه بود، ولی اشغال لانه جاسوسی نوعی رو در رویی با آمریکای ابرقدرت محسوب می‌شد و ضربه مهمی به سیاست خارجی آمریکا نه تنها در ایران بلکه در منطقه زده شد.

تحلیلگر مسائل سیاسی بیان کرد: البته بعد‌ها دو ضربه مهم دیگر هم به دیپلماسی امریکا وارد شد که یکی انتشار اسناد سری آمریکا توسط سایت ویکی‌لیکس و دیگری هم افشای مسائل سری آمریکا توسط اسنودن افشار مسائل امنیتی بود که نشان داد سفارت خانه‌های آمریکا حتی در کشور‌های هم پیمان آمریکا هم لانه جاسوسی محسوب می‌شوند؛ برای مثال در آلمان و بسیاری از کشور‌های اروپایی از سفارت خانه‌های آمریکا به عنوان لانه جاسوسی نام برده می‌شود.

 ✅پس از این اتفاق مردم هم به صحنه آمده و ایران به صحنه ضد آمریکایی بدل شد

قدیری ابیانه خاطر نشان کرد: پس از این اتفاق آمریکا تحریم‌هایی را بر ضد ما وضع کرد، اما عملا قبل از این اتفاق هم ما تحریم بودیم؛ یعنی اگرچه اسم تحریم به زبان آورده نمی‌شد، اما برای مثال سلاح‌هایی که ما از آن‌ها خریداری کرده بودیم را به ما نمی‌دادند و عملا پول‌های ما را انتقال نمی‌دادند.

سفیر اسبق کشورمان تصریح کرد: معتقدم که این اقدام بسیار بزرگ و مهمی محسوب می‌شد و از همین رو نیز حضرت امام خمینی (ره) از آن حمایت کردند؛ اگرچه این حرکت خودجوش و بدون اطلاع حضرت امام خمینی (ره) انجام شد؛ پس از این اتفاق مردم هم به صحنه آمدند و ایران به صحنه ضد آمریکایی بدل شد و این خبر در جهان پیچید.

تحلیلگر مسائل سیاسی بیان کرد: بزرگی این حرکت به چند دلیل بود؛ اول اینکه کشوری در قدر و اندازه ایران آمریکای ابرقدرت را به چالش کشید و این امر برای او بسیار گران تمام شد و ابهت او را شکست و دوم اینکه مساله گروگان‌ها به مساله اصلی این کشور بدل شد و به شدت در پی این بودند که این ابهت را بازسازی کنند.

او اضافه کرد: از همین رو نیز خود را مجبور به این دیدند که وارد عملیلات نظامی برای آزاد سازی گروگان‌های خود شوند که البته هدف از این عملیات صرفا آزادسازی گروگان‌ها نبود، اما با تاکتیک‌های دانشجویان این اتفاق مدت‌ها رخ نداد، برای مثال آن‌ها گروگان‌ها را در نقاط مختلف کشور پراکنده کردند تا از این طریق آمریکا نتواند به صورت متمرکز یک مکان را مورد حمله قرار دهد.

✅شکست آمریکا در طبس کمتر از شکست در تسخیر لانه جاسوسی نبود

قدیری ابیانه گفت: آمریکا به بهانه‌های مختلف در صدد بود تا گروگان‌های خودش را آزاد کند برای مثال گروه‌هایی را تحت عنوان حقوق بشر برای ملاقات با آنها فرستاد؛ یک بار یک کشیشی را برای ملاقات با آن‌ها فرستاد و زمانی که از جای آن‌ها مطمئن شد آن برنامه حمله طبس را پیاده کردند؛ اما در طبس هم با اینکه از بالاترین تجهیزات و تجربه و تمرینات استفاده کردند. خوشبختانه با عنایت خداوند شکست مفتضحانه‌ای برایشان رقم خورد و می‌توان گفت که شکست این کشور در طبس کمتر از زیان اشغال لانه جاسوسی نبود.

او گفت: ما با اشغال لانه جاسوسی در حقیقت تداوم انقلاب اسلامی را تضمین کردیم و با عنایت مردم و امام خمینی (ره)، نفوذی‌های بسیاری شناسایی شدند؛ برای مثال از امیر انتظام و حتی خود بنی صدر که رئیس جمهور وقت بود اسناد بسیاری کشف شد که آنها را رسوا کرد؛ ناگفته نماند که این اتفاق در انتخابات آمریکا هم این امر تاثیر بسیاری داشت و در نهایت به شکست کارتر منجر شد؛ درنهایت هم زمانی که ما بهره خود را از این اقدام بردیم و به آمریکا ضربه زده و از انقلاب حفاظت کردیم بعد از ۴۴۴ روز این جاسوس‌ها را آزاد کردیم.

سفیر اسبق کشورمان تاکید کرد: معتقدم که صحبت امام خمینی (ره) کلام بسیار درستی بود و به درستی که این اقدام انقلابی بزرگ‌تر از انقلاب اول محسوب می‌شد، اگرچه تا انقلاب اول اتفاق نمی‌افتاد این انقلاب دوم هم رخ نمی‌داد و ما امروز شاهد این هستیم که ایران به قدرتی فرامنطقه‌ای تبدیل شده و پیشرفت‌های بسیاری برای کشورما ایجاد شده است، این در حالی بود که دشمن می‌خواست نظام ما را سرنگون کند و هر روز هم خبر از سرنگونی نظام می‌دادند.

تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: برای مثال چندی پیش جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی ایالات متحده آمریکا در جمع منافقان گفته بود که در سالگرد انقلاب، جشن پیروزی منافقان را در تهران برگزار خواهند کرد، اما شاهد بودیم که این امر هرگز رخ نداد و این هم باعث آبروریزی مجدد برای آن‌ها شد، بولتون هم امروز یک فرد منزوی در آمریکاست و با اینکه آنها مدام دم از توطئه و سرنگونی و امیدوار کردن ضد انقلاب می‌زدند اما بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری مطرح شد و نشان داد که نه تنها این نظام ادامه دارد بلکه حتی برای ۴۰ سال دوم آن هم برنامه داریم.

yjc.ir/00VfMq

۹۹/۰۸/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">