پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۹، ۰۲:۵۷ ب.ظ

۰

محمدحسن ‌قدیری‌ ابیانه، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

📆سه شنبه، ۲۷ آبان ۱۳۹۹

محمدحسن ‌قدیری‌ ابیانه گفت: روی کار آمدن بایدن نمی‌تواند تغییری در میزان مشارکت مردم در انتخابات به وجود آورد. در واقع دولت با ناکامی‌هایش موجبات نارضایتی عمومی را فراهم کرده است و اگر ریزشی در انتخابات باشد، فقط باید دولت و دولتی‌ها را مسبب اصلی مشارکت پایین دانست.

اعتمادآنلاین| اصولگرایان برخلاف اصلاح‌طلبان رضایت چندانی از پیروزی جو بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا ندارند و در تحلیل‌هایشان عنوان می‌کنند که بایدن و ترامپ هیچ تفاوتی ندارند.

محمدحسن ‌قدیری‌ ابیانه، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در این‌ باره اظهار داشت: اگر مردم تجربه برجام را نداشتند، ممکن بود به اشتباه فکر کنند پیروزی جو بایدن در انتخابات‌ آمریکا می‌تواند مشکلات ایران را حل یا حداقل کم کند. اما دولت روحانی نشان داد که بر مذاکرات بین‌المللی مسلط نیست و توان مذاکره و حفظ منافع ایران را ندارد و به همین دلیل در ازای تعهدات زیادی که به طرفین می‌دهد، وعده‌هایی ناچیز و سراب‌مانند می‌گیرد. به همین خاطر تحریم‌ها نه تنها لغو نشد‌ بلکه در دوره باراک اوباما و ترامپ تشدید هم شد.

این دیپلمات پیشین در ادامه گفت: حتی آقای جان کری وزیر امور خارجه آمریکا دوره اباما صریحاً از موقتی بودن برجام و قصد بازگشت کشورش به سیاست‌های تحریمی خبر داده بود. 

این دولت نه تنها به وعده‌های انتخاباتی‌اش عمل نکرد بلکه شرایط نشان می‌دهد همه امور برعکس چیزی بود که روحانی نویدش را به مردم داده بود. همچنین اصولاً اگر بنا باشد مذاکره‌هایی برقرار شود، مذاکره‌کنندگان باید دشمن‌شناس باشند و مرعوب دشمن نشوند.

او توضیح داد: این نکته را باید جدی گرفت که ایران‌هراسی و تاراج نفت ایران هدف مشترک دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در آمریکاست و این ۲ فقط در تاکتیک‌ها اختلاف سلیقه دارند. این توضیح‌ها نشان می‌دهد‌ امیدواری به بایدن امیدی واهی است؛ مثلاً ترامپ تحریم همه‌جانبه را مطرح می‌کرد و بایدن تحریم هوشمندانه را پیشه می‌کند. یا اینکه ترامپ شهید سلیمانی را ترور کرد و علناً مسئولیت ترور را بر عهده گرفت، بایدن اما این کار را انجام می‌دهد و زیر بار مسئولیت کارش نمی‌رود.

محمدحسن ‌قدیری‌ ابیانه در پایان گفت: شرح این شرایط نشان می‌دهد که روی کار آمدن بایدن نمی‌تواند تغییری در میزان مشارکت مردم در انتخابات به وجود آورد. در واقع دولت با ناکامی‌هایش موجبات نارضایتی عمومی را فراهم کرده است و اگر ریزشی در انتخابات باشد، فقط باید دولت و دولتی‌ها را مسبب اصلی مشارکت پایین دانست.

etemadonline.com/content/445749

۹۹/۰۸/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">