پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

پنجشنبه, ۱۲ فروردين ۱۴۰۰، ۰۲:۵۶ ب.ظ

۰

تهران-ایرنا- «محمدحسن قدیری ابیانه» فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب مبنی بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: فردی که به عنوان رئیس جمهوری انتخابات می‌شود اگر رای حداکثری مردم را پشت سر خود نبیند توان تشکیل دولت قوی و کارآمد را نخواهد داشت.

انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم مهم‌ترین آوردگاه سیاسی سال جاری است که زمان زیادی هم به موعد برگزاری آن باقی نمانده است. ۲۸ خرداد در واپسین روزهای بهار ۱۴۰۰ سکاندار سیزدهمین دولت بعد از انقلاب مشخص خواهد شد. حضور یا عدم حضور گسترده مردم در این انتخابات از جمله معیارهای مهم و تاثیر گذار در سرنوشت انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری است.

 

مساله مهمی که نخبگان و فعالان سیاسی با آن مواجهند مشارکت مردم است. چرا که رئیس جمهوری با رای حداقلی از توان کافی برای پیشبرد اهداف خود در داخل و خارج کشور برخوردار نخواهد بود. مشکلات اقتصادی و دلسردی‌های ناشی از عدم تحقق برخی اهداف، باعث شده برخی با وجود توجه کافی به این نکته با تردیدهایی برای مشارکت در انتخابات درگیر باشند؛ تردیدهایی که با اقداماتی قابل رفع است. اینکه این تردیدها رفع خواهد شد یا خیر، در هفته‌های آتی مشخض خواهد شد اما تاکیدات رهبر انقلاب بر ضرورت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باعث شده امیدواری نسبت به تلاش مسوولان و نهادهای مختلف برای رفع تردیدهای مردم و امیدآفرینی در فضای سیاسی کشور قوت بگیرد.

 

دولت ضعیف و حداقلی نمی‌تواند از مشکلات فعلی عبور کند

 

«محمدحسن قدیری ابیانه» فعال سیاسی اصولگرا در مورد تاکیدات رهبر انقلاب بر مشارکت حداکثری و ضرورت حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری به ایرنا گفت: طبق قانون ایران و قانون اکثر کشورها، انتخابات با حضور حداکثری و یا حداقلی مردم برگزار شده و در نهایت هم فردی به عنوان رئیس جمهور انتخابات می‌شود و تفاوتی هم در این زمینه وجود ندارد که فرد منتخب با مشارکت گسترده مردم انتخاب شده یا در مشارکت حداقلی مردم و از لحاظ اختیارات نیز تفاوتی وجود ندارد.

 

وی افزود: اما در کنار موضوع اختیارات قانونی، مساله قدرت نرم یک رئیس جمهور و یک دولت هم مطرح است. در واقع این نکته درست است که اختیارات رئیس جمهوری حداقلی با حداکثری تفاوت نمی‌کند اما قدرت آن رئیس جمهور و دولتی که با رای حداکثری و مشارکت گسترده مردم انتخاب شده با فردی که با رای حداقلی انتخاب شده متفاوت است و در پیشبرد اهداف و برنامه‌ها بدون تردید این دو دولت نمی‌توانند عین هم عمل کنند. بنابراین مشارکت مردم در انتخابات باعث تشکیل دولت قوی و کارآمد می‌شود که در زمینه حل مشکلات عملکرد دولت قوی و کارآمد قابل مقایسه با عملکرد دولت حداقلی نیست.

 

این فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر این نکته که در حال حاضر کشور با مشکلات متعددی در زمینه اقتصادی مواجه است، بیان داشت: وجود مشکلات در حوزه اقتصادی که به صورت مستقیم معیشت مردم را تحت تاثیر قرار داده و قشرهای مستضعف را دچار مشکلات اساسی کرده است اهمیت انتخاب رئیس جمهور با مشارکت گسترده مردم را دو چندان کرده است. چرا که هر چه زودتر کشور باید از این مشکلات عبور کند و دولت حداقلی و ضعیف توان عبور از این مشکلات را ندارد.

 

انتخاب درست در کنار مشارکت حداکثری مهم است

 

قدیری ابیانه سپس با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در زمینه انتخاب درست، هم گفت: در کنار مشارکت حداکثری مردم که ضروری است و همه رسانه‌ها و فعالان سیاسی باید مردم را دعوت به مشارکت حداکثری کنند مساله انتخاب درست هم مهم و ضروی است. در واقع حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری در دو گام کامل می‌شود؛ گام اول حضور گسترده و گام دوم انتخاب درست است.

 

وی افزود: انتخاب درست مردم به این معنا است که به فردی رای دهند که دارای شایستگی و توانمندی‌های لازم برای کسب مقام ریاست جمهوری باشد. رای دادن احساسی و تحت تاثیر تبلیغات و یا مولفه‌های دیگری جز مساله توانمندی‌ها، باعث خواهد شد که مشارکت حداکثری مردم هم نتایج مثبت کاملی را در برنداشته باشد. سابقه اجرایی قوی، عملکرد موفق در مسوولیت‌های قبلی، دارا بودن توانمندی و ِاشراف کامل به ظرفیت‌ها و مشکلات کشور و برخوردار از تیم توانمند از جمله محورهایی است که مردم در انتخاب خود باید مدنظر قرار دهند.


 irna.ir/news/84279885

۰۰/۰۱/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">