پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

پنجشنبه, ۱۲ فروردين ۱۴۰۰، ۰۳:۱۴ ب.ظ

۰

قدیری ابیانه استراتژیست در گفتگو با راه آرمان، در رابطه با 12 فروردین روز جمهوری اسلامی گفت: دو ویژگی در رفراندوم وجود داشت یکی اینکه اسلامی است و می بایست کشور مطابق اسلام اداره شود و دیگر اینکه جمهوری است یعنی مردم یا  مستقیم یا غیرمستقیم، مسئولین را براساس همان ویژگی های که اسلام خواستار است انتخاب می کنند و هر چند در کشورهای دیگر جمهوری اسلامی داریم از جمله در کشور پاکستان اما مثل کشور ما نیست.

 دکترای علوم دفاعی استراتژیک، با بیان اینکه  در کشور ایران در  42 سال بطور متوسط هر سال انتخابات برگزار شد، افزود: این تعداد مراجعه به افکار عمومی برای تعیین مسئولین یا رفراندوم در طول تاریخ دموکراسی های جهان بی سابقه است.

 قدیری ابیانه ادامه داد: در کشور ایران سه رفراندوم صورت گرفت یکی برای خود جمهوری اسلامی، دیگری برای قانون اساسی اول و نیز برای قانون اساسی دوم که یکی از ویژگی های آن این است که تصمیم گیری ها و مدیریت ها باید بر اساس اسلام باشد. اینگونه نیست که افرادی بتوانند چیزی خلاف اسلام را به نظام تحمیل کنند یا نظرات شخصی خارج از اسلام بخواهد در کشور تحمیل شود و این ویژگی خیلی مهمی است.

 

وی بیان کرد: این قرآنی که ما داریم در همه جای دنیا در کتابخانه ها پیدا می شود از کتابخانه کاخ سفید گرفته تا کاخ الیزه و سایر کاخ ها اما ویژگی کشور ما این است که ما می دانیم این قرآن کتاب خدا است، خدایی که همه هستی را آفریده و حق مطلق است و این یک امتیاز بزرگ برای ملت و کشور ما است که به یک چنین منبع مهمی اعتقاد دارند و این منبع قوانین و زندگی ما است.

 

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا عنوان کرد: لذا 12 فروردین  با رأی بیش از 98 درصدی مردم  با رفراندوم جمهوری اسلامی برقرار شد.

 

قدیری ابیانه تصریح کرد: البته این از ویژگی های انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) است که جمهوری اسلامی و قانون را به رفراندوم گذاشتند با اینکه مردم در قبل از انقلاب در راهپیمایی ها شعار می دادند جمهوری اسلامی. ما می توانیستم به استناد همان اعلام کنیم که نظام ما جمهوری اسلامی است اما با این وجود به خواست امام (ره)  این موضوع به رفراندوم گذاشته شد و به اصطلاح کار را محکم تر کردند.

 

وی ابراز کرد: همچنین مجلس خبرگان نیز قانون اساسی را بررسی و تصویب کردند و ما می توانستیم بگوییم چون این مجلس نمایندگانش منتخب مردم هستند همان که آنان تصویب کردند قانون اساسی است اما همین نیز به خواسته حضرت امام (ره) به رفراندوم گذاشته شد که اگر مردم موافق هستند مهر تایید بر آن بگذارند که این اتفاق افتاد.

 

تحلیل گر سیاست خارجی اذعان کرد: یکی از دلایلی که نظام ما در مقابل تمام توطئه ها توانسته روی پای خود بایستد و توطئه هایی که هر کدامش می توانست یک کشور قدرتمند را به زمین بزند خنثی کند، همین پایبندی نظام و مردم به اسلام است که اگر این نبود قطعا در همان ماه ها و سال های اول با توجه به حجم توطئه هایی که علیه نظام جمهوری اسلامی انجام شد به شکست می انجامید.

 

قدیری ابیانه تاکید کرد: بنابراین اگر بخواهیم راز ماندگاری و پیشرفت کشور را علیرغم همه توطئه ها و فشارها، تحریم، جنگ 8 ساله و سایر توطئه ها بدانیم باید بگوییم برای اینکه کسی در راس نظام بوده چه در زمان حضرت امام (ره) و چه در زمان حضرت آقا که قرآن شناس و اسلام شناس بوده و هستند و متعهد و معتقد به اینکه مطابق با امر الهی این نظام را به پیش ببرند.

 

وی گفت: با اینکه ایران زمان شاه هم ایران فارس و شیعه بوده اما شاهد دشمنی اعراب سنی نبودیم چرا که در آن ایام انتخاباتی در ایران نبود. نظام شاهنشاهی بود و نظام های سلطنتی از این بابت احساس خطر نمی کردند اما زمانی که انقلاب شد و مردم با انتخابات مسئولین را انتخاب کردند مورد دشمنی این سلاطین قرار گرفتند نه به خاطر فارس یا شیعه بودن ما بلکه در زمان شاه هم ما فارس و شیعه بودیم بلکه به دلیل همین مراجعه به افکار عمومی و انتخاب مسئولین توسط افکار عمومی آنها احساس خطر می کردند نه از جانب ایران بلکه از جانب مردم خودشان که مبادا آنان نیز خواستار مشارکت در حکومت، حاکمیت و انتخاب حاکمین باشند  و مبادا نظام سلطنتی را نپسندند و بخواهند آن را تغییر دهند.

 

دکترای علوم دفاعی استراتژیک افزود: لذا می بینیم  بعد ازاینکه عراق آزاد شد، در حالی که عراقی ها عمدتا عرب بودند آنها نیز انتخابات برگزار می کنند و سلاطین از آنجا نیز احساس خطر می کنند و نمی توانستند بگویند که عراقی ها فارس و شیعه هستند آنها عرب بودند لذا دشمنی ها با آنان نیز شروع شد از جمله توطئه های داعش.

 

قدیری ابیانه ادامه داد: سپس در مصر انقلاب شد و مُرسی با انتخابات سر کار آمد و آنجا نیز اعراب احساس خطر کردند اما آنها عرب و سنی بودند، لذا احساس خطر بزرگتری می کردند. بنابراین در اولین فرصت کودتا کردند و مُرسی را عزل و سپس  در زندان کشتند.

 

وی با تاکید بر اینکه انتخاباتی که در کشور ایران وجود دارد در منطقه بی سابقه است، خاطرنشان کرد: این استقلال سیاسی در جهان و تاریخ بی سابقه است امروز نه تنها سفارتخانه های آمریکا و انگلیس در ایران تصمیم گیر نیستند بکه پایتخت های سایر کشورها نیز نمی توانند در اداره نظام داخلی ایران دخالت داشته باشند، بلکه ما خودمان هستیم که تصمیم می گیریم چه درست و یا اشتباه باشد و این نکته مهمی است یک کشوری مثل ایران استقلالی دارد که این استقلال  به خصوص برای کشوری با قدرت، وسعت و جمعیتی چون ایران بی نظیر است.

 

تحلیل گر سیاست خارجی بیان کرد: خوشبختانه همین انتخاب درست مردم که در 12 فروردین شاهد آن بودیم باعث شده است که نه تنها توطئه های دشمن برای تجزیه کشور از ابتدا که شاهد آن بودیم با شکست مواجه شود بلکه امروز نفوذ جمهوری اسلامی به دریای مدیترانه و حتی دریای کارائیب در آمریکای لاتین رسیده است و مدل ما می تواند یک مدل موفق برای سایرین باشد منتهی آنچه که اینجا گاهی خلط می شود این است که مشکلاتی ما داریم مقدار زیادی از آن ناشی از توطئه های دشمنان است که نمی خواهند کشور ایران پیشرفت کند و مشکلاتش حل شود و دائم سنگ اندازی و مانع تراشی می کنند تا به مردم بگویند پیروزی انقلاب اسلامی نمی تواند منجر به رفاه اقتصادی شود در حالی که از نظر رفاه اقتصادی رشد زیادی داشته ایم و عامل موثر دیگر به انتخاب خود مردم بر می گردد.

 

قدیری ابیانه گفت:  وقتی نظام جمهوری است و  بین نامزدهای مختلف چه در مجلس شورای اسلامی چه  رئیس جمهور، شورای شهر و روستا و  خبرگان رهبری اگر اشتباهی صورت می گیرد این اشتباه به رأی خود مردم بر می گردد و اگر مردم انتخاب خودشان را درست انجام دهند و مدیریت داخلی در مسیر درست حرکت کند آن وقت ما شاهد پیشرفت بیشتری خواهیم بود.

 

وی اذعان کرد: کشور ایران  توطئه های سنگینی از جمله تحریم های بی سابقه در جهان را  پشت سر گذاشته  که تاکنون برای هیچ کشوری صورت نگرفته است اما توانستیم علیرغم بروز مشکلات سرافراز از آن بیرون آییم.

 

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا خاطرنشان کرد: دشمن در توطئه هایش به اهداف خود نرسید و  آثار شکست این تحریم ها هویدا است و ما وارد گام دوم انقلاب شدیم و این در حالی است که دشمنان از ابتدای انقلاب وعده می دادند که ظرف 6 ماه یا یکسال آینده نظام سرنگون خواهد شد اما آنهایی که این وعده را می دادند خودشان رفتند و نظام ما ماندگار ماند و قطعا پیشرفت های بیشتری هم خواهد داشت.

انتهای پیام/نامجو

armanekerman.ir/main/?p=22785

 

۰۰/۰۱/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">