پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۸ فروردين ۱۴۰۱، ۰۱:۵۴ ق.ظ

۰

*عدم وابستگی به غرب، کلیدواژه رئیسی در عرصه سیاسی*

📆۷ فروردین ۱۴۰۱

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا گفت: عملکرد دولت در حوزه سیاسی در دولت‌های دوازدهم و سیزدهم در سال ۱۴۰۰ را می‌توان در تعریفی کوتاه مفتضحانه و مقتدرانه عنوان کرد.

محمد حسن قدیری ابیانه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی شبکه خبری تهران نیوز در تشریح عملکرد دولت در حوزه سیاسی در سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: عملکردها در این حوزه را باید به دو بخش در عمر کاری دولت‌های دوازدهم و سیزدهم تقسیم و در این باره اظهارنظر کرد.

وی گفت: در عمر کاری دولت دوازدهم شاهد تکرار افتضاحات هشت ساله کشور در حوزه سیاسی و بلکه به مراتب بدتر شدن اوضاع بودیم، از سویی آن‌ها کوشیدند با اجرا و اعمال سیاست‌های اقتصادی زمین سوخته را تحویل دولت بعدی دهند.

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا بیان کرد: با این تفاسیر باید گفت وابستگی ذهنی به غرب همچنان پاشنه آشیل مسائل در عمر کاری دولت روحانی بود، به طوریکه او حتی ادعا کرده بود می‌تواند در یک ساعت توافق برجام را احیا کرد، البته لابد به بهای واگذاری موشک‌ها و امکانات و خیانت به کشور.

قدیری ابیانه عنوان کرد: پس از آن در دولت سیزدهم رئیس جمهوری خدوم و فردی سالم در راس کار قرار گرفت، به طوریکه همان اندازه که نگران زخم بستر روحانی و دولتش بودیم، حال با فعالیت‌های شبانه‌روزی رئیسی نگران ابتلایش به کرونا هستیم.

سیاست خارجی متوازن دولت سیزدهم و دیپلماسی اقتصادی

وی خاطرنشان کرد: به این ترتیب بر خلاف روحانی که اصرار داشت افرادی که در فتنه نقش رهبری را داشتند را در مصادر امور قرار دهد، همه تلاش رئیسی استفاده از افراد توانا و مدافعان نظام و انقلاب در صدر کار و مسندهای مدیریتی است.

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا مبارزه جدی با فساد و رونق اقتصاد و کسب و کارها را از دیگر اولویت‌های کاری دولت سیزدهم برشمرد و افزود: در بیان عملکرد رئیسی در حوزه سیاست خارجی باید گفت او بر خلاف دولت پیشین که از عزت نفس برخوردار نبوده و می‌کوشید همه چیز را به تعامل و توافق با غرب متصل کند، می‌کوشد اوضاع کشور به توافق با غرب موکول نشود.

قدیری ابیانه تاکید کرد: اگرچه دولت سیزدهم مذاکرات برجامی را از موضع اقتدار ادامه می‌دهد تا در صورت امکان تعامل بر اساس حقوق ملت ایران صورت گیرد.

وی تصریح کرد: از این‌رو مهمترین استراتژی‌های دولت سیزدهم در حوزه سیاسی حول محور نگاه به شرق، عدم وابستگی ذهنی به غرب، البته نه به معنای رابطه نداشتن، تلاش برای ارتقاء و گسترش روابط با همسایگان و همه چیز را به توافق با غرب ربط ندادن است.

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا گفت: بر خلاف آنچه که دولت پیشین همه چیز حتی واردات به FATA وابسته می‌کرد، دولت سیزدهم ثابت کرد این ادعا بی‌اساس بوده همچنان که دیدیم بدون عضویت در FATA واردات واکسن انجام شده و ایران روابطش با دیگر کشورها را ادامه و توسعه می‌دهد.

tnnw.ir/x89Ht

۰۱/۰۱/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">