پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۲۱ فروردين ۱۴۰۱، ۰۷:۲۸ ب.ظ

۰

محمدحسن قدیری ابیانه به تشریح تفکر اصلاح طلبی در ایران پرداخت و *با اشاره به افراط و تفریط های بی شمار این جریان سیاسی، سیاست نامتعادل آن را مورد انتقاد قرار داد.*

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با صبح زاگرس به تشریح زوایای مختلف تفکر اصلاح طلبی پرداخت و با اشاره به این که سه نوع مدعی اصلاح‌طلبی داریم؛ بیان کرد: یک نوع آن مأموران بیگانه و حقوق‌بگیر هستند و از طرف بیگانگان تقویت شده‌اند برای این‌که از هر آنچه که به ضرر ملت ایران است دفاع کنند اما این وظیفه خودشان را در قالب ادعای اصلاح‌طلبی مطرح می‌کنند و نمی‌گویند ما مأمور هستیم به مردم ضربه بزنیم بلکه خودشان را دلسوز جلوه می‌دهند.

محمدحسن قدیری ابیانه در ادامه به گروه های دوم و سوم اشاره کرد و گفت: عده‌ای هم غرب‌زده هستند و اصولاً اصلاح‌طلبی را در دوری از اسلام و نظام اسلامی مطرح می‌کنند؛ گروه سوم نیز قدرت‌طلب هستند و به‌دنبال قرار گرفتن در مصادر امور هستند و فکر می‌کنند اگر این نظام لطمه ببیند آن‌ها می‌توانند در مصدر امور بنشینند، این‌ها کسانی هستند که وقتی به سمتی می‌رسند دست‌درازی زیادی به بیت‌المال می‌کنند چون هدفشان خودشان هستند یعنی ملاک، منافع شخصی آن‌هاست و کاری به ملت ندارند.

سفیر اسبق ایران در مکزیک در ادامه گفت: این افراد از طرف دیگر در اوایل انقلاب تندروی هایی داشتند مثلاً در یک دوره زمانی اگر زنی حجاب خوبی نداشت پونز در پیشانی او فرو می کردند؛ همین‌ها امروز می‌آیند و به‌طور افراطی خواستار کشف حجاب هستند. بعضی از این‌ها مزدور هستند مانند این خانمی که در آمریکاست از وزارت امور خارجه حقوق می‌گیرد و تحت عنوان دفاع از حقوق زنان فعالیت می کند.

قدیری ابیانه با تاکید بر این که اصولاً تعادلی در رفتار این گروه وجود ندارد بیان کرد: *زمانی‌که آمریکا می‌خواست بر طالبان حاکم شود و وارد جنگ با آن‌ها شود این مدعیان اصلاح‌طلب بودند که اعلام کردند ایران در هم پیمانی با طالبان به جنگ با آمریکا ورود پیدا کند و اخیرا هم پیشنهاد داشتند که بعد از فرار امریکایی ها ما وارد گود مبارزه با طالبان شویم؛ از آن طرف وقتی آمریکا و صدام رودرروی هم قرار گرفتند این‌ها پیشنهاد کردند ما برویم با صدام علیه آمریکا بجنگیم. همین‌ها امروز طرفدار سرسخت آمریکا هستند و سعی می‌کنند جنایات آن‌ها را مطرح نکنند.*

وی افزود: معمولاً افرادی که تعادل در تفکرشان وجود ندارد این‌گونه رفتار می‌کنند و تفریط و افراط از ویژگی این‌هاست در همین ایام هم می‌بینید که این‌ها به‌شدت از آمریکا و اوکراین طرفداری می‌کنند درحالی‌که روسیه از غرب خواسته به تعهدات خودش عمل کند.

سفیر اسبق ایران در استرالیا در ادامه تصریح کرد: *در سال های اخیر افرادی از این جنس که مثلاً اصلاح‌طلب بودند، سر از رسانه‌های عربستان، آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی درآوردند و علیه کشورمان سخنوری می‌کنند.*

قدیری ابیانه ادامه داد: *این گروه سیاسی در مذاکراتی که به برجام منتهی شد امضای کری را ضمانت معرفی کردند درحالی‌که می‌دانند این‌طور نیست؛ یکی از دلایلی که برجام با آن‌ همه ضعف به نگارش درآمده بود این بود که می‌خواستند افتخار تعامل با آمریکا را به نام خودشان بزنند یعنی همان‌طور که آقای ظریف گفته بود "هر توافقی بهتر از عدم توافق است"* درحالی‌که این تحلیل سطحی بود و دیپلماتیک و منطقی نبود و منافع ما را به دنبال نداشت درحالی‌که طرف‌های آمریکایی می‌گفتند "عدم توافق بهتر از توافق بد است" و نتیجه چنین عملکردی، برجامی بود که نه‌تنها تحریم‌ها را رفع نکرد بلکه بر آن‌ها اضافه شد.

وی تاکید کرد: *من این‌ افراد را اصلاح‌طلب نمی‌دانم بلکه *نیروهای مؤمن و ولایی را اصلاح‌طلب واقعی می‌دانم از این‌جهت که واقعاً خواستار اصلاح جامعه هستند اما اصلاح را در اسلامی‌تر شدن جامعه می‌دانند اما کسانی که مدعی اصلاح‌طلبی هستند، اصلاح را در دوری از اسلام می‌دانند،* آن ها در مسائل دینی‌شان هم مشکل دارند حتی آن‌هایی که متدین هستند و ادعای پیروی از دین می‌کنند و خانم‌هایشان حجاب دارند، خودشان لباس روحانیت به تن دارند اما اعتقاد راسخ به اسلام ندارند.

قدیری ابیانه ادامه داد: *برخی از آن ها قرآن را قبول ندارند و آن را به آیات مترقی و غیر مترقی تقسیم می‌کنند و به گونه ای موضع می‌گیرند که اگر خداوند موقع نزول قرآن با این‌ها مشورت می‌کرد قرآن بهتری نازل می‌شد؛ این نظرات را به زبان نمی‌آورند اما باورشان این است. سعی می‌کنند احکام اسلامی را به نوعی بر افکار خودشان منطبق کنند به‌جای این‌که افکار خودشان را با احکام خدا تطبیق دهند.*

کارشناس مسائل سیاسی در ادامه بیان کرد: *این‌ها کسانی هستند که ارزش‌های غربی را پذیرفته‌اند و بعد می‌خواهند اسلام را با آن تطبیق دهند وقتی هم می‌خواهند اسلام را تبلیغ کنند آن را وارونه جلوه می‌دهند؛ مورد آخر مربوط به کسانی بود که اعتقاد به نماز و روزه هم دارند اما تکلیف خودشان را با دین مشخص نکرده‌اند، مثلاً از "آزادی پوشش" حرف می زنند اما وارد جزئیات نمی‌شوند، آیا منظور از آزادی پوشش فقط روسری است یا فراتر از آن است؟ الان می‌بینیم آزادی پوشش در غرب وجود دارد اما گاهی کاملاً برهنه به خیابان می‌آیند و این امر جزو آزادی پوشش محسوب می‌شود.

وی افزود: یکی دیگر از ویژگی این گروه این است که اتفاقاتی که در غرب می‌افتد را مورد انتقاد قرار نمی دهند مثلاً در فرانسه رابطه با محارم را مجاز شمرده‌اند. چرا یک انتقاد از سوی اصللح‌طلبان نمی‌بینیم؟ این افراد اگر سیاست‌های احمقانه غرب را نقد کنند چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا اگر نقدکننده جیره‌ و مواجبشان قطع می‌شود؟

قدیری ابیانه ادامه داد: یکی از موضوعاتی که معمولاً جناح غیرمتدین دارد این است که وعده‌های الهی را در محاسبات قدرت در نظر نمی‌گیرند و یا ارتباطی ندارند و معتقدند که برای پیروزی در مسیرشان باید به قدرت بالاتری وابسته باشند اما این قدرت بالاتر را برخلاف مؤمنان که خدا می‌دانند اما آن‌ها ابرقدرت‌های دنیوی می‌دانند لذا می‌بینیم کسانی که می‌خواستند حتی با استکبار مبارزه کنند می‌گفتند نمی‌شود مگر این‌که وابسته به یکی از این قدرت‌ها باشند.

سفیر اسبق ایران در مکزیک ادامه داد: در زمان انقلاب هم مشاهده کردیم کسانی بودند مانند بازرگان که باور نداشتند انقلاب اسلامی بتواند به پیروزی برسد و می‌گفتند ما باید با شاه مصالحه کنیم و یکسری امتیازها بگیریم البته نه این‌که طرفدار نظام شاهنشاهی باشند اما احساس می‌کردند چون انقلاب وابسته به غرب و شرق نیست و برعکس آن، رژیم شاه مورد حمایت غرب و شرق است باور داشتند که امکان پیروزی نداریم لذا به امام پیشنهاد سازش می‌دادند و این افراد با همین تفکرشان بعد از انقلاب هم تصور می کردند بدون ان که بتوانیم مستقل از آمریکا و شوروی باشیم نمی توانیم به حیاتمان ادامه دهیم و پیشرفت کنیم لذا این تفکر را باور نداشتند و در حقیقت در مقابل خواسته‌های غرب تسلیم طلب و دنبال سازش بودند.

وی در پایان با اشاره به سرنوشت کشورهایی که غرب باور بودند و در مقابل آمریکا تسلیم شدند و بیان این که وضعیت امروز اوکراین نشان می دهد که کشورها باید فدای آمریکا شوند و آمریکا از آن‌ها حمایت نمی کند تاکید کرد: به‌هرحال این تفکر غلطی است که در بهترین حالت ناشی از ضعف ایمان و شناخت است.

 https://www.dana.ir/1820693

۰۱/۰۱/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">