پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۱۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۴۹ ق.ظ

۰

محمدحسن قدیری ابیانه با تصریح بر اینکه در زمان شاه کل سیستم حکومت ایران برای سفارت آمریکا جاسوسی می‌کرده است اظهار کرد: افرادی که در کشور انتخاب می‌شدند باید پس از طی یک فرآیند با سفارت آمریکا هماهنگ می‌شدند.

برنامه «گفتگوی سیاسی» رادیو گفت‌وگو با موضوع بررسی یک قرن دخالت آمریکا در امور ایران و نفرت ملی از این کشور و با حضور دکتر محمد حسن قدیری ابیانه سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا و کارشناس مسائل استراتژیک به روی آنتن رفت.

محمدحسن قدیری ابیانه سفارت سابق آمریکا در ایران را فراتر از لانه جاسوسی عنوان کرد و گفت: کار آمریکا هم فراتر از جاسوسی، بلکه دخالت در امور ایران قبل از انقلاب بوده است. در حقیقت سفارت آمریکا در ایران محل حکومت و تعیین مقدرات ایران بوده است.

وی با تصریح بر اینکه در زمان شاه کل سیستم حکومت ایران برای سفارت آمریکا جاسوسی می‌کرده است، اظهار کرد: افرادی که در کشور انتخاب می‌شدند باید پس از طی یک فرآیند با سفارت آمریکا هماهنگ می‌شدند. تا قبل از آن باید با انگلیس هماهنگ می‌شد اما بعد از اینکه آمریکا قدرت گرفت با سفارت این کشور هماهنگی صورت می‌گرفت. البته کماکان سفارت انگلیس در کنار سفارت آمریکا مقر تصمیم گیری برای کشور بوده است.

این کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به خاطرات اعلم مبنی بر اینکه بعد از رفتن رضاشاه، محمدرضا به انگلیس تضمین داد که منافع این کشور را بر منافع ایران ترجیح دهد، بیان کرد: هم رضاشاه و هم محمدرضا شاه مناطقی از ایران را به دستور انگلیس به کشورهای دیگر بخشیدند. رضاشاه منطقه حساسی در شمال غرب کشور را به ترکیه دشت ۳ هزار کیلومتری نامید بخشید که امروز در این به افعفانستان بخشید و در منطقه با چالش مواجه شدیم زیرا سرچشمه هیرمند در آن وجود دارد. اروند رود نیز به دستور انگلیس به عراق داده شد و در مقابل، زمین‌های زیادی از کشاورزان ایران را به تصاحب خود درآورد!

وی با بیان اینکه پسر رضاشاه بیشتر مطیع آمریکا بود، گفت: به او دستور داده شد بحرین را باید ببخشد و به راحتی و بدون جنگ این کار را کرد. وقتی در مجلس، عده‌ای از نمایندگان اعتراض کردند، هویدا نخست وزیر وقت گفت بحرین یک دختری بود که آن را شوهر دادیم.

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو درباره ژاندارم بودن ایران در منطقه در زمان شاه اشاره و بیان کرد: شاه به این موضوع افتخار می‌کرد که از طرف آمریکا ژاندارم منطقه است. ژاندارم همانند اتفاقی است که در اوکراین رخ داد؛ یعنی اگر روسیه به اروپا خواست حمله کند، اوکراینی‌ها پیش مرگ اروپایی‌ها باشند. ایران علی رغم اینکه ژاندارم منطقه بود اما عضو ناتو نبود زیرا اگر عضو ناتو بود، کشورهای این پیمان موظف به حمایت از ایران بودند.

قدیری ابیانه از عملکرد مشابه سفارت آمریکا در تمام نقاط دنیا همانند ایران در زمان شاه گفت و اظهار کرد: اداره حکومت‌ها توسط سفارت آمریکا لازمه‌اش وجود اسناد طبقه بندی شده زیادی بود که باعث شده است نظامیان آمریکایی در سفارت خانه‌های خود در تمام نقاط دنیا حضور داشته باشند در حالی که حفاظت از سفارت یک کشور بر عهده کشور میزبان است.

این کارشناس مسائل استراتژیک تسخیر لانه جاسوسی توسط آمریکا را ضربه‌ای بزرگ به آمریکا دانست و گفت: رویه آمریکا برای جاسوسی بارها ثابت شده است و حتی آمریکاها علیه هم پیمانان خود از جمله اروپا جاسوسی می‌کند که در این راستا مشخص شد تلفن بعضی از رهبران اروپایی از جمله خانم مرکل توسط آمریکایی‌ها شنود می‌شود.

خبرنگار : زهرا جودکی

📻📣 http://radio.iranseda.ir/epgarchivePart/?VALID=TRUE&ch=29&e=150939115

http://radiogoftogoo.ir/NewsDetails/?m=175104&n=1108308

۰۱/۰۸/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">