پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۲۱ آبان ۱۴۰۱، ۰۸:۰۲ ب.ظ

۰

خبرگزاری رضوی. سفیر اسبق ایران در استرالیا و مکزیک و تحلیلگر مسائل سیاسی و بین المللی درباره اتفاقات اخیر کشور و ابعاد آن در مقایسه با وضعیت جوانان دیگر کشورها و نسل های جدید جوامع غربی به خبرنگار سرویس جهان اسلام گفت: قطع به یقین جوانان بازوان قدرتمند و حایز اهمیت برای رشد و توسعه هر کشوری به شمار می روند که این موضوع در ایران نیز مستثنی از سایر کشورهای جهان نیست.

در ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ما هم رویش داشتیم و هم ریزش که مشمول حال جوانان نیز شده است. البته ریزش ها بیشتر تحت تأثیر تبلیغات بیگانگان بوده به این علت که برخی از مردم و جوانان سواد رسانه ای ندارند لذا فریب تبلیغات منفی دشمن را می خورند و احساس شکست در زندگی به آنها دست می دهد به طوری که گمان می کنند با اغتشاش و رفتن به غرب از بسیاری از مواهب بهره مند خواهند شد.

وی در این باره خاطر نشان کرد: با اینکه نیروهای تجزیه طلب برای از هم پاشیدن ایران در بحران های اخیر بسیار فعال شدند اما به همت جوانان انقلابی که جزیی از رویش ها هستند موفق به انجام کمترین توطئه ای در داخل مرزهای ایران نمی شوند. اما در کنار ریزش ها، رویش های زیادی مشاهده می شود که امید آفرین است. خوشبختانه برخورداری از نیروی جوان تحصیلکرده در ایران یک امتیاز ویژه برای کشور است چرا که جوان تحصیلکرده سرمایه بزرگی است که رسانه ها باید آنها را به مسیرهای درستی هدایت کنند تا از نیروی فکر و بازوی جوان برای رشد و توسعه کشور و عدم افتادن در دام فریب رسانه های معاند بهره مند شویم.

سفیر اسبق ایران در استرالیا و مکزیک خاطر نشان کرد: خوشبختانه رسانه های ایرانی در خصوص مسائل مختلف اعم از سیاسی تا اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی اطلاعات خوبی را در رابطه با جهان مطرح می کنند و در اختیار جوان ایرانی قرار می دهند در حالی که جوانان کشورهای دیگر در بسیاری از موارد تحت نفوذ و تبلیغات غربی ها قرار می گیرند و هر آنچه رسانه ها می گویند می پذیرند اما با این وجود احساس نارضایتی می کنند و از زندگی راضی نیستند، بر خلاف تصورات رسانه های غربی که تلاش می کنند زندگی در غرب را آرمانی نشان دهند و حسرت آن زندگی را بر دل جوانان ما بگذارند اما زندگی جوان غربی آن بهشت رویایی که سعی می کنند نشان دهند نیست.

وی در این باره افزود: علی رغم اینکه جوان ایرانی بالقوه دارای امتیازات ویژه ای است اما به برخی از ضعف ها نیز باید اشاره کرد تا با شناسایی رفع شود و نقاط قوت تقویت گردد.

یکی از نقاط ضعف در ایران این است که رسانه ها نتوانستند ابعاد واقعی اقتصاد کشور را برای مردم تبیین کنند لذا تصور مردم از اندازه درآمدهای کشور از جمله درآمدهای نفتی ده ها، صدها و هزاران برابر واقعیت است به همین دلیل بسیاری از مردم تصور می کنند حکومت می تواند و باید تمام نیازها و درخواست های مردم را برآورده کند در حالی که این‌گونه نیست؛ در همه جای دنیا از جمله جوانان دیگر کشورها می دانند با کار و تلاش خود و کسب درآمد و پرداخت مالیات باید هزینه های دولت را تامین کنند، این موضوع چه در رابطه با کشورهای ثروتمند و حتی فقیر و کم برخوردار مثل پاکستان یا هند و بنگلادش نیز مصداق عینی و عملی دارد. این باور متاسفانه منجر به تنبلی و ایجاد مطالباتی نادرست در بخشی از مردم ایران شده که خارج از توان اقتصادی مملکت است.

محمد حسن قدیری ابیانه در این باره خاطر نشان کرد: بخشی از نارضایتی های اجتماعی که بعضا در مقاطعی بحران زا می شود اتفاقا به خاطر تصورات غلط از اندازه درآمدهاست. مثلا قرار است روزی یک میلیون و چهارصد هزار بشکه نفت صادر کنیم مطابق با بودجه 1401 که به دلیل تحریم ها، یعنی به ازای هر ایرانی ماهانه کمتر از نصف یک بشکه، لذا گاهی امکانات ایران را با کشوری مثل امارات متحده عربی مقایسه می کنند.

وی دیدگاه خود در این زمینه را چنین توصیف کرد: به گفته مقامات یک میلیون بشکه نفت در روز صادر شده یعنی یک سال صادرات یک اماراتی برابر با 140 سال صادرات به ازای یک ایرانی است. در صورت لغو تحریم ها و صادرات نفت مثل گذشته، میزان درآمد یک سال یک اماراتی برابر با شصت سال یک ایرانی می شود، بنابراین دولت نمی تواند هزینه های مردم را تامین کند، ضمن اینکه وسعت ایران بیست برابر امارات است جمعیت 60 برابر امارات است و یا جمعیت قطر بین 300 تا 400 هزار نفر است بنابراین میزان صادرات نفت در این کشور به ازای هر تبعه به معنای دو قرن و بیست و یک سال ایرانی ان هم مطابق با بودجه 1401 است که برای ما به دلیل تحریم ها محقق نشده است.

محمد حسن قدیری ابیانه معتقد است: قطع به یقین در سیستم آموزشی کشور باید مهارت های زندگی به جوانان آموخته شود. فرهنگ کار و تلاش و پرهیز از اسراف باید ترویج داده شود در حالی که در فرهنگ کار و مصرف متاسفانه در دنیا جز بدترین ها هستیم. جوان ها هم به دلیل تصور غلطی که از اندازه درآمدها دارند فکر می کنند نیازهای آنها باید توسط دولت برآورده شود در حالی که هر چند دولت موظف است با بودجه در خدمت مردم باشد اما توان اقتصادی کشور در حدی نیست که بتواند نیازهای مردم یا جوانان را تامین کند، لذا این نیازها باید با کار و تلاش رفع شود.

سفیر اسبق ایران در استرالیا و مکزیک درباره آینده جوانان کشور با توجه به تحولات بین المللی گفت: بنده آینده خوبی برای ایران و جوان ایرانی پیش بینی می کنم، هر چند برخی فتنه گری ها برای کشور زیان هایی به دنبال دارد اما فوایدی نیز درون خود دارد از جمله آنکه نظام و مردم را ضد ضربه می کند و دشمنان بیشتر آسیب می بینند و قطعا این آشوب ها و دشمنی ها نمی تواند مانع پیشرفت جوان ایرانی شود چرا که ایران با سخت ترین تحریم ها در زمینه موشکی موفق به تولید موشک هایپر سونیک شده که هیچ راداری قادر به ردیابی آن نیست. ضمن اینکه این موشک، بردی از ایران تا نیویورک دارد و از جو می تواند خارج شود این ها از جمله دستاورهای جوان فهیم و نخبه ایرانی است که برای ضربه زدن به دشمن و بازدارندگی تولید شده که قطعا نشان می دهد جوان ایرانی آماده در صحنه است.

razavi.news/fa/interview/101083

۰۱/۰۸/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">