پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۸:۱۲ ب.ظ

۰

قدیری ابیانه دیپلمات سابق کشورمان درباره میزان حضور مردم در انتخابات آتی توضیحاتی را بیان کرد.

محمد حسن قدیری ابیانه سفیر پیشین کشورمان در استرالیا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره انتخابات آتی مجلس و میزان مشارکت مردم در آن گفت: یکی از اقدامات مهمی که در ایران باید انجام می‌دادیم، اما از آن غفلت کردیم و جز ضعف‌های تبلیغاتی ما محسوب می‌شود تشریح واقعیات اقتصادی کشور است. متاسفانه تصور مردم از درآمد‌های نفتی و غیر نفتی ایران چه در حال حاضر و چه پیش از تحریم‌ها صد‌ها و هزاران برابر واقعیت است و این اغراق نیست بلکه نتیجه بررسی‌های میدانی من با اقشار مختلف است به نحوی که مردم گمان می‌کنند حکومت هم می‌تواند و هم باید نیاز‌های مردم از قبیل اشتغال، مسکن، تفریح، درمان و.. را فراهم کند.

 📌 *صادرات نفت یک تبعه امارات در طی یکسال با توجه به جمعیت بومی آن مساوی یک قرن یک ایرانی است*

وی ادامه داد: در موارد بسیاری حقوق‌ها و رفاه ما را به عنوان یک کشور نفت خیز با کشور‌های امارات، قطر، کویت و.. مقایسه می‌کنند این در حالی است که صادرات نفت یک تبعه امارات در طی یکسال با توجه به جمعیت بومی آن مساوی یک قرن یک ایرانی است؛ و یک قطری معادل دو قرن یک ایرانی. امارات جمعیت بومی اش حدود یک میلیون و چهارصد نفر و قطر فقط چهارصد هزار نفر است.. عدم آگاهی مردم از این واقعیت‌ها موجب مطالبه‌گری‌های فراتر از امکانات اقتصادی کشور شده است و تصور ناکارامدی و فساد فراگیر در برخی از اذهان شکل گرفته است که موجب نارضایتی و کاهش مشارکت مردم شده است و باید این موضوع برای مردم تشریح شود.

قدیری ابیانه افزود: در بودجه ۱۴۰۱ پیش بینی شده بود که ما روزی یک میلیون و چهارصد هزار بشکه نفت صادر کنیم که محقق نشد، اما روزی یک میلیون و چهارصد هزار بشکه یعنی به ازای هر ایرانی ماهیانه کمتر از نصف یک بشکه که باید چهارده و نیم درصد آن را بابت هزینه‌های شرکت نفت کم کنیم و این پولی نیست که پس‌انداز شود و حتی اگر این میزان صادرات محقق شود بازهم دچار کسری بودجه بودیم؛ لذا باید این مقادیر برای مردم ملموس شود تا مطالبات خود را براساس واقعیات تنظیم کنند.

📌 *عامل اختلاس سه هزار میلیارد تومنی اعدام شد، اما خبرش آنگونه که باید و شاید رسانه‌ای نشد*

این دیپلمات اسبق کشورمان بیان کرد: اخباری هم که درباره فساد‌ها و اختلاس‌ها پخش می‌شود نیز برای مردم شفافیت ندارد یعنی اختلاس سه هزار میلیارد تومنی یعنی به ازای هر ایرانی ۳۷ هزار تومن در حالی که مردم تصور دیگری دارند یا اختلاس ده هزار میلیارد تومانی یعنی ۱۲۵ هزار تومان به ازای هر ایرانی، درحالی که تصور مردم متفاوت است. کمااینکه عامل اختلاس سه هزار میلیارد تومانی اعدام شد، اما خبرش آنگونه که باید و شاید رسانه‌ای نشد؛ لذا مردم گمان می‌کنند که خاوری با سه هزار میلیارد تومان به کانادا رفته است و از برخورد با عامل اصلی این اختلاس که اعدام شد هم بی‌اطلاعند.

سفیر اسبق کشورمان در استرالیا بیان کرد: اخبار کذبی هم از سوی برخی افرادی که به دنبال مطرح کردن خود هستند در جامعه مطرح می‌شود مانند ۹۲ هزار میلیارد تومان اختلاس از شرکت فولاد مبارکه. درحالی که مردم خواستار این هستند که کارخانه‌ها اقلام خود را به قیمت تمام شده بفروشند اعلام اختلاس نود و دو میلیارد تومانی ناشی از فروش قیمت محصولات این کارخانه به قیمت تمام شده ونه به قیمت بازار آزاد محاسبه شده بود. در حالی که یک نماینده این را به عنوان اختلاس مطرح می‌کند و الان هم بیرون کردن این مساله از ذهن مردم یک کار دشواری است و با این نماینده هم برخورد لازم صورت نگرفته است.

📌 *بسیاری از آنچه مردم از نماینده مجلس مطالبه می‌کنند مربوط به وظایف شورا‌های شهر و روستا است*

وی خاطر نشان کرد: مردم از تورم ناراضی هستند، اما نقش خود را در این مساله نمی‌شناسند و باید توسط رسانه‌ها نقش خود مردم در این زمینه تشریح شود. مردم تصورشان از نماینده‌ها هم اشتباه است. بسیاری از آنچه مردم از نماینده مجلس مطالبه می‌کنند مربوط به وظایف شورا‌های شهر و روستا و ادارات دولتی است. مردم باید با وظایف نماینده‌ها و حتی حقوقشان آشنا باشند و بدانند که یک نماینده در طول چهار سال نمایندگی چقدر دریافتی دارد. آن وقت کسانی که برای ورود به مجلس هزینه‌های میلیاردی می‌کنند که چند برابر حقوق یک نماینده در طول ۴ سال است باید توسط مردم طرد شوند.

قدیری ابیانه در پایان گفت: باید به مردم آموزش داد تا ملاک‌های درستی را برای انتخاب نماینده در نظر بگیرند. قوم دوستی یک ارزش اسلامی است، اما قوم گرایی معیار جاهلیت است که متاسفانه در انتخابات اثر دارد. اگر این مسائل روشن شود به نظرم شرکت مردم در انتخابات پررنگ‌تر خواهد شد.

https://www.yjc.ir/00ZPef

🗳

۰۲/۰۲/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">