پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

جمعه, ۵ آبان ۱۳۹۱، ۰۳:۴۱ ب.ظ

۰

از هیچ، پول می آفرینند.

جمعه, ۵ آبان ۱۳۹۱، ۰۳:۴۱ ب.ظ

رادنی شکسپیر تحلیلگر انگلیسی و ˈنویسنده کتاب ˈاقتصاد دودوییˈ است که منبع درسی با موضوع اقتصاد در بسیاری از دانشگاه های غربی می باشد. وی همچنین کتابی را با عنوان ˈهفت قدم تا عدالتˈ به رشته تحریر در آورده است که در آن به چگونگی اجرای عدالت و در نتیجه سعادت اقتصادی جوامع در 7 مرحله به وسیله دولت، اما با همکاری مردم و نهادهای اقتصادی می پردازد.

شکسپیر در مقاله ای که در مجله ˈکسب و کار حسابداری و منفعت عمومیˈ (ABPI) با عنوان ˈعلت بحران مالی و اقتصادی و راه حل های آنˈ چاپ شد[1]، نوشت:

سیستم بانکداری که پول را از هیچ می آفریند، بر بهره ها می افزاید و هزینه های دولتی را بیشتر می کند باعث این بحران ها شده است.

 ˈوی به اظهارات دنیس کوچینیچˈ از اعضای کنگره ایالات متحده آمریکا اشاره می کند که به صورت موجز و مختصر گفته است که "ایالات متحده در حال کمک های مالی برای نجات بانک های وال استریت، از طریق پول هایی است که از همان بانک ها قرض می کند".

وی در ادامه می نویسد: این به نظر غیرممکن می رسد که بانک ها از یک طرف در بحرانی بزرگ قرار داشته باشند که طی آن از پرداخت دیون خود عاجز باشند و از طرف دیگر تلاش می کنند تا با قرض گرفتن پول از خود این بانک ها بحران حل شود.

...  جوهره دکترین نئوکلاسیک اقتصاد بر این نظر استوار است که در آن پدیده ای عجیب که ˈپول درون زاˈ نامیده می شود وجود دارد که می تواند همه معجزه های ˈبازار آزادˈ را ایجاد کند. پول درونزا به پول بهره ای ایجاد شده به وسیله بانک گفته می شود که در خدمت بازار آزاد قرار می گیرد و در نتیجه ادعا می شود که همه عواقب آن کارآمد و عادلانه هستند. (منظور این است درحالی که حجم پول ثابت است، اما تحت عنوان سود و یا بهره بر میزان پول ها افزوده می شود، در حالی که به میزان این سودها بر حجم پول در جریان در اقتصاد افزوده نشده است) اما این فرض غلط است و ˈبازار آزادˈ نه تنها آزاد نیست بلکه کارآمد و عادلانه هم نیست.

... سیستم بانکداری فعلی غرب یک انحصار غیرعادلانه است که 97 درصد از پول هایش را از طریق بدهی های بهره دار تامین می کند.

۹۱/۰۸/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">